Vil bare nevne at det er litt kronglete oppi Nøtåsen for der må vi over noen gjerder og ett jorde som det er hest, rett over tomta til noen. Vil man ta sjansen så kan man sikkert sykle innom hesteinnhengninga, men sikkert lurt å gå rundt.
Det kartet var fint Otoen :-)
Det skal svi litt. Man blir god på det man trener på.
Jeg blir med på gjennomkjøringen. Kan godt bli med både søndag og mandag, forutsatt at det ikke blir bånn gass. Sykler Randsfjorden rundt i morgen.
Høres bra ut. Hva med søndag ettermiddag, fra 16.00 og utover?
Kan bli med søndag ettermiddag Øyvind, kanskje enda senere ? få med siste etappe i Giroen ? Ikke at det blir så spennende nå men. Alternativt formiddag en gang mellom 11 og 14 ? Men har i alle tilfeller tenkt å kjøre en runde på søndag. Tipper det blir siste gjennomkjøring. Evt en på mandag også, men blir mye jobbing og lite sykling neste uke før rittet. Sikkert greit det også.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni
[Re: Oddefa]
#118331027/05/201119:40
Jeg blir med på gjennomkjøringen. Kan godt bli med både søndag og mandag, forutsatt at det ikke blir bånn gass. Sykler Randsfjorden rundt i morgen.
Høres bra ut. Hva med søndag ettermiddag, fra 16.00 og utover?
Kan bli med søndag ettermiddag Øyvind, kanskje enda senere ? få med siste etappe i Giroen ? Ikke at det blir så spennende nå men. Alternativt formiddag en gang mellom 11 og 14 ? Men har i alle tilfeller tenkt å kjøre en runde på søndag. Tipper det blir siste gjennomkjøring. Evt en på mandag også, men blir mye jobbing og lite sykling neste uke før rittet. Sikkert greit det også.
Gjerne litt seinere, O-E! 17-18.00 passer for meg, så kunne jeg gjort noe nyttig i heimen og kanskje sett målgangen i Milano også, sjøl om AC har sikra seg trofeet.
[Re: ØyNe]
#118331227/05/201119:41
Dette virker skikkelig fint og gøy, men nå blir det for tett opptil sommerhjemreisen fra Bergen og Vestmarkrittet på lørdagen. Men jeg ser ikke bort ifra at det blir noen turer til Elverum for sykling i sommer. Kanskje jeg får sjekke ut traseen da.
Løypa er nå testet med unntak av en bit midtveis som var sperret pga veldig bløtt. De vil spare løypa da det var veldig bløtt etter regnet som har vært nå. Morsom løype, men for meg ble det et par stipartier som ble for knotet og ektrem i forhold til mine stikunnskaper. men masse fine flytstier og noen skikkelige stigninger. håper det ikke regner så mye mer så blir noen partier lettere å forsere
Er spådd tidenes regnskyll på Tirsdag. Bare håper det rekker å tørke nok på onsdag/torsdag formiddag.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Er spådd tidenes regnskyll på Tirsdag. Bare håper det rekker å tørke nok på onsdag/torsdag formiddag.
Det gjør det. Med unntakk av noen hundre meter (fordelt på ca 10 plasser)hvor det blir gjørmete så tørker disse stiene kjempe raskt. Vi syklet gjennom på torsdag og da var det vått, likevel var stiene lette å sykle. Regnet masse på fredag, løp deler av trasen på lørdag og da var det tørt over alt. Denne traseen tåler regn. I allefall to dager i forkant.
#118436329/05/201113:40
På en annen side, hvis det er syndefloden som kommer igjen så bør vi vel heller bygge en båt eller Ark som det som fint skal kalles. Er jo tross alt Himmelspretten, som jo er en kristen høytid. Mulig det er en synd å arrangere ritt i Elverum hehe.
#118438829/05/201114:24
Takk for fin guiding, oddefa. Dette var underholdende, og det kommer til å bli morsomt og fartsfylt på torsdag! Etter alle de gjennomkjøringene du har hatt, kommer du til å knuse meg ned i Sidi-skoene, for her lønner det seg å være kjent.
[Re: ØyNe]
#118486330/05/201106:11
Har dere noe tips på vinnertid? Synes 1.30 høres fryktelig fort ut. Mitt tips er nærmere 1,45. Og tipper min tid rundt 2.30. hehoheho.... Det må være lurt med fulldemper tror jeg. Ryggen fikk gjennomgå gitt, men nå er jeg litt svak i korsryggen også da. Og burde nok løftet rumpa fra setet mer.. :-)
Gleder meg til torsdag
1:30 høres fort ut. Repshus mente det burde være mulig. Og etter en tur i løypa med han vil jeg ikke bli overrasket om det blir tider ned mot 1:30. Selv hadde jeg vært veldig godt fornøyd med en tid under 2 timer..
Bare så synd at man må være i komiteen. Hadde vært skikkelig morro å delta på torsdag. God oppkjring til Vestmarkrittet hadde det også vært.
1.30 vinnertid (med de beste gutta på start) på tørt føre er nok veldig sannsynlig.. Gjennomkjøringa på torsdag klokka vi inn på ca. 2 timer, tror jeg. Jeg gadd bare å stoppe klokka ved 1 stopp, og det ble noen pauser. Klokka mi viste 2.13.
Ved bløtt føre tipper jeg vinnertida blir på ca. 1.35 Tror det bare er et par av stigningene det er en fordel med FS. Tror forøvrig at de beste gutta sykler fort gjennom med helstiv og lite luft også. I denne løypa er det trøkken i beina som teller.
Er spent på de få meterne før første sti-parti.. Det er ikke mulig med en liten asfalt/grus-runde for å få strekk i feltet hvis det blir mange påmeldte? Kommer til å bli en kamp om liv og død hvis 50 mann skal først inn på stien etter 700m
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Til dere som har blitt guidet av Odd Erik, dere veit at han har lurt dere? Planen hans er jo å slå alle han kjenner, og vinne terrengsykkel.no duellene. Han har dermed guidet dere i feil løype..
CK ELVERUM
[Re: Otoen]
#118498230/05/201108:26