Nidaros Sykkelklubb inviterer til ritt. Rittet har start og mål på Vikåsen Skole. Rittet går i skogen ovenfor barne og ungdomskolen på Vikåsen. Skogsområdet benyttes daglig av skole og barnehage og er full av stier på kryss og tvers. Nidaros Sykkelklubb har i tillegg laget elementer som skal være artige å sykle på. Der hindrene er vanskelige er det laget en lett sløyfe i tillegg, slik at alle skal ha mulighet til å komme seg rundt løypa. Løypa er forlenget med vel 400m dette året. Nye spennende elementer er laget.
Parkering ved Vikåsen skole eller ved Vikåsenhallen.
Løypa er merket, ihvertfall hele den nye delen. De som syklet rittet i fjor vil klare å finne resten. Vi kommer til å merke resten i morgen ettermiddag kveld.
Vi har over 70 påmeldte til nå. Når det gjelder starten, vi har ikke bestemt oss på om vi gjør det som i fjor, eller om vi gjør det som Skogly i førrige uken. Regner med at det blir det siste da det er lysere om kvelden nå enn det var i fjor høst.
Pass bare på at startfeltene fra 10 år og oppover ikke blir for store. Bedre da å kjøre litt kortere tid, og holde på en halvtime ekstra utover kvelden.
I går kveld ble hele traseen merket med oransje spray. Start oppå grusstien rett bak skolen. Sykle østover langs gjerde. Følg så piler i bakken. Sperrebånd og merking til rittet vil skje fra 15-tiden i morgen.
Løypa er forlenget litt fra i fjor, samt at det er bygd flere doserte svinger…… bør absolutt prøves av alle og enhver. Hele løypa er sykkelbar.
Kroppen kjentes bra, løypa er konge så det var surt å ikke få sykkelen til å fungere i dag!
Men takk til alle som slapp meg forbi underveis. Med alle mine stopper så ble jo mange passeringer av enkelte! Håper ikke jeg tulla bort for mye tid for dere!
Vanvittig bra ritt, ja. Men på de våte røttene kunne jeg trengt litt bedre terrengteknikk gitt. Sklei meg sidelengs bakover og bakover i køa, kappet nesten halve skauen i styrehøyde, og presenterte en rekke spektakulære stunts på publikums-hotspotene. Håper for guds skyld at ingen har fanget bambi-showene mine på film...
Morsom løype til tross for at dette er hviler en liten forbannelse over Vikåsen terreng for min del. Som i fjor klarte jeg å få setet revet av. Denne gangen ble det riktignok knekt. Etter 150 meter løping fikk jeg låne sykkel av Hæ. Morsomt å prøve en Scalpel. Takk til deg Bjarte som gjorde at jeg fikk gjennomført, dog på en litt for høy og stor sykkel. Moro ! Og selvfølgelig: Hvis noen har et sete til salgs så ta kontakt
Fine bilder og artige video klipp. Det var et par stykker som fikk nærkontakt med det treet på filmen. Vi får polstre det neste år. Takk til han fra Norsk Folkehjelp som stilte seg opp som menneskelig støtdemper.
Tider, rundetider og sånt kommer forhåpentligvis mot slutten av morgendagen. For tiden ligger de delvis i et regneark, men mest som en masse tider og håndrabla startnummerpasseringer på diverse lapper. Men jeg satser på å få sydd sammen alt i morgen, dersom jeg får tid. Og selvsagt skal jeg diske opp med rundetider og annet snacks så langt det er mulig å få det til.
Jeg hadde ikke prøvd løypa tidligere, og skulle hatt noen flere gjennomkjøringer merket jeg. Med noen runder "trening" gikk utforbiten på sisterunden som en drøm. Kudos til Henrik for bra løype.
... og et lite hyseklask til meg som taklet Henrik da vi møttes nedenfor droppet. Jeg greide ikke å slå ham på tross av hard kamp hele rittet mellom meg Frode og Henrik. Utrolig morsomt når det er så jevnt og det hele tiden byttes på hvem som ligger fremst. Jeg manglet bittelitt på slutten, men det var betydlig mye bedre enn smellen på sisterunden på Skogly.
EDIT: Arrangør antydet forøvrig 120 startende, noe som er knall på en ikke helt topp dag værmessig.
Kjempeløype! Maxxis Aspen gjorde jobben sin, men jeg selv styrte som er krykke på sisterunden når jeg hadde los på Paul.
Takk til arrangøren for et flott ritt. Måten man delte opp startfeltene på gjorde at jeg personlig fikk en bedre opplevelse enn om alle skulle kjørt sammen. Det ble litt vann mellom båtene, for å si det slik.
Så et kollektivt hyseklask til alle som trente i løypa mens rittene pågikk. Det er sykt irriterende å ha folk rundt seg her og der over alt, og for dommerne må det jo være et mareritt når det er en jevn strøm av ryttere som passerer runding som enda ikke har starta!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!