Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fres fra TN + Squeezy energy drink under ritt?

Fres fra TN + Squeezy energy drink under ritt? #1175232 18/05/2011 18:54
J
johnny_e Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Folkens.

Sist uke hadde jeg gjennomkjøring av garborgriket-løypa (8 mil) på en tid jeg var fornøyd med. Begynte 3 timer etter frokost, og hadde 2 liter med utblandet Fres med vinitrox fra Tech Nutrition. Jeg ble overrasket over hvordan jeg tilsynelatende kunne gi på nesten uten å gå tom, og det frister til gjenbruk under rittet.
Spørsmålet her er om det er noen "fare" med å kombinere dette med energidrikk fra f.eks squeezy som jeg har liggende? Det er ingen kalorier/energi i Fres, bare koffein og lignende.

Vil også si, før noen arresterer meg, at jeg har ingen interesser i TN, og har ingen ambisjoner om markedsføring. Vil bare nevne min erfaring ... ;o)

Re: Fres fra TN + Squeezy energy drink under ritt? [Re: johnny_e] #1179657 24/05/2011 06:47
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Du har gjort en ting riktig ihvertfall, nemlig å teste ut drikke/næringsintakt FØR hovedrittet. Alt for mange kjører på med fancy barer og Gel og det som værre for første gang nå de stiller på start.
Når det er sagt så er mitt følgende: Dersom det funker for DEG så er det riktig. Koffein er ofte brukt, blant annet av skilandslaget, og jeg tror ikke det er noe fare med det.
Det kan være lurt med en slags sportsdrikk som er PH- nøytral for å få i seg salter og mineraler osv. Dette bør jo også testes under belastning.

facebook.com/secondhandsessions

Moderator  support