Jeg hadde tull med to ting de første turene:
1. Dekkene som fulgte med. De som sto på var veeldig glatte på vått føre, jeg har brukt Maxxis Minion Single ply 2.35 foran og bak med godt resultat. Ellers er det mange dekkdiskusjoner på forumet som dekker FuelEX bra (Continental Rubber Queen f.eks har en egen FuelEX-tråd). Mange andre dekk som funker bra, bla som blir nevnt her at originaldekkene er blitt bedre.
2. Feste av setet i setepinnen
På min setepinne ville ikke setet sitte ordentlig fast rett og slett. Setet brakk bakover ved litt belastning, og jeg veier under 80 kg. Jeg byttet derfor setepinne, forsåvidt også til et sete jeg liker bedre. Men det er jo egne preferanser som styrer det.
Etterhvert har jeg byttet flere ting, f.eks stem og styre flere ganger, samt tatt av originalgaffelen (Fox Float RP24) og satt på en pent brukt Fox Vanilla 140 mm. Omtrent samme AC-mål på disse to, jeg merker ikke stor forskjell på geometrien. Men jeg vil hevde det er forskjell på stålfjør og luftfjør

men det er en annen diskusjon.
Om du husker det: ta på beskyttelsestape under ramme, rundt styrelager der kablene gnager etc. På min 2009 FuelEX9 skallet klarlakken av for et godt ord, og det er flere steder gir- og bremsestrømper kan gnisse og gi deg lakkskader relativt raskt.
All in all: en bra sykkel!
Bj