Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Grusrittdekk til 29er

Re: Grusrittdekk til 29er [Re: Bjørn B] #1178091 22/05/2011 10:01
straightliner Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Takk for oppklaring!

Smiler fortsatt og "trøster" meg med at jeg endte med et mer holdbart dekk enn jeg opprinnelig var ute etter. Man (les undertegnede) ser seg lett blind på "toppmodeller", lærer aldri... Mine S-Works FastTrak LK tålte minimalt, så Control-versjonen er sikkert mer fornuftig.

Er uansett Ultrabirken som er årets mål og der spørs det vel om noen av disse dekkene er kraftige nok? Men det er en helt annen diskusjon (som sikkert kommer til å bli lang...)

Blir gøy å prøve Renegade noen måneder nå.

Bigger wheels, BIGGER fun!
Re: Grusrittdekk til 29er [Re: straightliner] #1178099 22/05/2011 10:17
P
peroo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
P
Sitat: straightliner
Takk for oppklaring!

Smiler fortsatt og "trøster" meg med at jeg endte med et mer holdbart dekk enn jeg opprinnelig var ute etter. Man (les undertegnede) ser seg lett blind på "toppmodeller", lærer aldri... Mine S-Works FastTrak LK tålte minimalt, så Control-versjonen er sikkert mer fornuftig.

Er uansett Ultrabirken som er årets mål og der spørs det vel om noen av disse dekkene er kraftige nok? Men det er en helt annen diskusjon (som sikkert kommer til å bli lang...)

Blir gøy å prøve Renegade noen måneder nå.

Til sånn bruk er nok control greit, men til grusritt er de jo unødvendig tunge da ICON_WINK
I alle fall når valget mitt står mellom Renegade og FF.

Re: Grusrittdekk til 29er [Re: Bjørn B] #1178770 23/05/2011 04:51
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Bjørn B
Sitat: straightliner
Dette burde jo BAB-gutta vite...

Føler meg litt snytt. S-Works sykler bør ha S-works dekk...

Her må jeg beklage på vegne av vedkommende du har snakket med, og korrigere litt.

Renegade finnes i S-works utgave, men de står ikke tilgjengelig på bedriftsnettsiden til Specialized. Dvs at vi kun får tak i Control-utgaven. Mulig det er her kollegaen min har trukket konklusjonen at de ikke finnes.

Det kan jo tenkes at noen andre butikker har S-works på lager.

Ellers har vel Trond Vidars erfaringer vist at S-works Renegade ikke tåler spesielt mye, så det kan vel være like greit å gå for Control.

Ytterligere oppklaring: Etter å ha snakket med min kollega og sjekket litt rundt, mener vi at Renegade 29" SW ikke er tilgjengelig i Europa annet enn på komplette sykler.

Kollegaen min mente at han hadde sagt til deg at dekket finnes på sykler, men ikke er tilgjengelig for salg (i Europa), Og at han derfor hadde gitt deg rett informasjon.

Det er en del produkter i Specialized sitt sortiment som finnes i USA, men ikke i Europa, og dette dekket er nok et av disse produktene.

Mvh
Gutta på BABracing
(som er over norm opptatt av å gi de rette opplysningene ICON_WINK )

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken
Re: Grusrittdekk til 29er [Re: Bjørn B] #1178949 23/05/2011 09:55
straightliner Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Rett skal være rett, takk for oppklaring, Bjørn!

Good to know that your standards are anything but standard!

Bigger wheels, BIGGER fun!
Re: Grusrittdekk til 29er [Re: straightliner] #1183127 27/05/2011 15:30
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
har nå påmontert Renegade control 29x1.95. Fikk to stk dekk til 495 inkl rabatten ifm TSR hos Sport1 Hasle ICON_LAUGH

Satt opp slangeløst og bak enkelt - sliter litt foran med at det kommer ut ved ventilen. Må pumpe opp noen ganger og se om det setter seg. er ventil og tape - ikke felgbånd.
Skal teste de en dag (tirsdag) med intervall trulsrunden og haukåsen. hhv sti og grus ICON_LAUGH

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Grusrittdekk til 29er [Re: thomasengen] #1187101 01/06/2011 13:16
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
har nå testet Renegade control 29x1.95 på sti i intervalltemp (slangeløst) og det fungerte utrolig bra. Ruller veldig bra og føles veldig solide. Veldig godt på tørre områder (hvilket dekke er ikke det...) Greit feste selv om jeg får litt gjørme på dekket. Selvfølgelig ikke så godt som de som er mest egnet for det, men fungerte veldig bra.

Testet de i utforprisløypa til TSR, men der røyk jeg på en rift i sideveggen. Det var nok ikke dekkets feil, men en teknisk klønethet fra meg for jeg valgte også feil spor og slo borti en stein frown . Så da blir det nytt bakdekk men samme type til Raumerrittet ICON_LAUGH

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Grusrittdekk til 29er [Re: thomasengen] #1194815 11/06/2011 14:19
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Brukte specialized Renegade Control (slangeløst) på Raumerittet i dag og jeg er forelsket ICON_LAUGH
Rullet utrolig bra på grus og asfalt og de fungerte utrolig bra i gjørme/stipartiene også. Og syklet mye av de steder med mye gjørme. Føltes ikke glatte eller usikre og var utrolig bra.

Thomas H Engen
Stravaprofil
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support