Vi har en Scott Contessa str M 17" Hvit og sølvgrå med kruseduller på (fint damedesign) som skal selges. Denne sykkelen ble bygget av nye deler, til min samboer for et år siden, er lite brukt på grunn av svangerskap.
Brukt av dame på 172cm
Jeg nevner noe av utstyret:
Scott Contessa ramme, alu, str M.
Shimano XT krank M770
Shimano XT bakgir m-cage
Shimano XT forgir
Shimano XT skiftere
Avid Juicy 3 hydrauliske skivebremser.
Rock Shox Reba Race, lett dobbelluft demper, med lockout på styret (du får med demperpumpe).
Fizik Vitesse damesete.
Alt er svært lite brukt og er ripefritt og i best stand.
Filosofien bak sykkelen var at den skulle være tilpasset damekriterier med damesal, noe høyere stem og ramme med damegeometri. Samtidig skulle den være lett og bra nok til å kunne brukes til trening og ritt. Sykkelen ble tilpasset hverdagsbruk med bashring i steden for det største drevet. Utveksling og girbytte på de resterende drevene ble tilpasset for å kompensere for tap av største drevet. Denne sykkelen kan brukes med dongribukse uten å trenge strikk rundt buksebeinet. Den måtte også kunne brukes til lettere stisykling, med lavere overrør. Gaffelen måtte være lett og kunne justeres slik at den fungerer med lettere damesykkelister. Reba Race utgaven med Dual air er perfekt til dette og kan justeres for følsomhet og sag. Har lockout på styret, bare denne funksjonen kostet over 1000 kroner å legge til.
Kan selges med reservedeler til demper (orginale RS pakninger og servicedeler, lufteverktøy til bremser, orginal drevkombinasjon på kranken om man ønsker å modifisere eller ta vedlikeholdet selv. Tror jeg har et sett med ekstra bremseklosser liggende også.
Jeg har ikke sykkelen tilgjengelig for øyeblikket da den står lagret. Er dette interessant så skal jeg få den frem i lyset og ta bilder. Den kan også besiktiges i Fredrikstad/Østfold.
Bilder vil komme så fort jeg får hentet den fra vinterlagring.
Pris er rundt 10000,-
PM eller 92210692
Redigert av Robefa; 14/05/2011 21:32.