Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jente søker jente(r)!

Jente søker jente(r)! #1172374 14/05/2011 17:07
idapia Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
I lang tid har Ole-Christian, kjæresten, irritert seg over min manglende interesse for trening (les: hvor slapp bakenden min har blitt), og i kombinasjon med mitt evige gnål om at jeg ønsker meg flatere mage fikk han til slutt nok.
Han skrek: "DIN LATE SACCOSEKK! SE TIL HELVETTE Å KOM DEG OPP AV SOFAEN!!!"
Neida. Han gjorde ikke det.
I stedet satte han seg ned, grublet lenge og vel, og skapte til slutt IDAs PREMIETABELL. Det rare er at det funker. Jeg, som er mer opptatt av tenke på hvor flink jeg har tenkt til å bli til å trene, har nå fullført mål nr 1, 10 turer, og har bare 44 turer igjen før jeg får THE GRAND PRIZE. (Jeg er ferdig med å skryte nå, og kommer straaaks til poenget)

Det har imidlertid oppstått et problem. Jeg sykler flesteparten av turene mine med kusinen min, men siden hun går på skole og jobber ca hver helg har ikke hun like mye tid å bruke på det her som meg. Jeg mangler altså en jente. Jeg trenger rett og slett en back up.
Så dette er grunnen til at jeg skriver, i håp om at en av dere sykkelgærninger, kanskje har en kjæreste dere
A) Prøver å snik-slanke.
B) Håper kan få en tiny-liten forståelse for hva som er kult med å sykle i skogen.
C) Håper noen andre kan ta med ut på tur slik at dere kan sykle så fort dere vil uten henne på slep.
D) Annet.

Matcher hvilket som helst av alternativene ovenfor kan dere fortsette å lese. Det er nemlig visse kriterier:
1. Hun må bo på Romerike; Lillestrøm, Strømmen, Skedsmo, Gjerdrum, Frogner, er alle gode utgangspunkt. Jeg sykler som oftest i nærheten av Romeriksåsen og Tæruddalen (jeg kan ingen andre stier) og vil ikke sette meg i bilen for å sykle.
2. Hun må tørre å sykle i skogen. Asfalt er dritkjedelig, og jeg liker steiner og røtter. Hun trenger ikke være så flink, for det er ikke jeg heller, men det er gøy når det går litt fort utfor.
3. Hun bør aller helst være litt små-tjukk, sånn som meg, slik at det går like sakte for oss begge oppover. Evt hate oppoverbakker. Det er så kjipt med sånne små tynninger som fiser opp bakkene. Dreper motivasjonen.
4. Når vi snakker om motivasjon. Over-entusiastiske spinning-instruktør-typer bør holde seg unna. Det er ikke fantastisk moro å trene med blodsmak og oppkast i munnen. Ferdig med den saken.
5. Alder spiller ingen rolle.

Så, hvis noen kunne tenke seg en prøvetur med meg (hadde jeg hatt sånn slibrig, dårlig manne-humor hadde jeg ledd en sleip liten latter nå "he-he-he-he-he"), er det bare å sende meg en melding her, evt legge igjen en kommentar på bloggen. Tuddelidu!

Ps! Ikke kjeft på meg fordi jeg har lagt dette under feil emne. Jeg var innom "Trening", men når jeg så alle titlene med pulssoner, intervaller og langturer fikk jeg noia og turte ikke annet enn å legge det under snikksnak, sludder og vås. Tross alt er det mye nærmere min kategori. Okei?

Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1172451 14/05/2011 18:59
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: idapia
DIN LATE SACCOSEKK! SE TIL HELVETTE Å KOM DEG OPP AV SOFAEN!!!"
Hmm, har vel tenkt noe i den retningen, men å si det høyt... thinking ... da hadde jeg fort blitt kvitt denne problemstillingen:

har en kjæreste dere

A) Prøver å snik-slanke.
B) Håper kan få en tiny-liten forståelse for hva som er kult med å sykle i skogen.
C) Håper noen andre kan ta med ut på tur slik at dere kan sykle så fort dere vil uten henne på slep.
Check, check, check... Hmm, lurer på om jeg skal ta en titt på det belønningssystemet til typen din.
Desverre stryker frøkna på følgende punkt:
1. Hun må bo på Romerike; Lillestrøm, Strømmen, Skedsmo, Gjerdrum, Frogner
det er gøy når det går litt fort utfor.
Over-entusiastiske spinning-instruktør

Ellers skulle jeg gjerne satt henne i kontakt!

Re: Jente søker jente(r)! [Re: esv] #1172524 14/05/2011 20:23
idapia Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg hadde godtatt stryk på punkt nummer 2 og 4, men dessverre er Trondheim litt langt unna. Men skulle dere flytte sør-østover er det bare å skrike ut. ;-)

Forresten, jeg oppmuntrer deg på det sterkeste til å si det høyt. Sannsynligvis trenger du bare å si det én gang. Uansett outcome, problemet forsvinner. ;-)

Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1172561 14/05/2011 20:54
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Samboeren min er en kandidat. Nevnte det nå. Hun harva over bloggen din, og kom frem til at om du er med på en løpetur og kan hun ta en sykkeltur i uka. Målet hennes er 4turer i uka. Bor på strømmen.

Ulempen er at hun stjeler/rapper sykkelen MIN, og ikke sin egen Merida. Så jeg lager alle slags unnskyldninger for at sykkelen min ikke er frisk og sånn.

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Jente søker jente(r)! [Re: silverwrx] #1172566 14/05/2011 20:58
olechr Offline
More than words
More than words
Du må ikke si alt jeg sier ida:-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Jente søker jente(r)! [Re: olechr] #1172582 14/05/2011 21:11
hårfin Offline
Ringrev
Ringrev
Fy flate! Jeg og vil ha en premietabell!!! Det eneste jeg får er "lov til" å være alenemamma i uke etter uke...sukk. Om ikke jeg har faste tider å trene på blir det sjelden noe av gitt... Ja ja, det blir tidsnok min tur igjen ICON_SMILE

Skulle gjerne vært med, men tror kanskje Karmøy er litt langt vekk.

Og du må ikke gå for noe mindre enn hovedgevinsten ICON_LAUGH

Wish it * dream it * do it
Re: Jente søker jente(r)! [Re: silverwrx] #1172615 14/05/2011 22:16
idapia Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Sitat: silverwrx
Samboeren min er en kandidat. Nevnte det nå. Hun harva over bloggen din, og kom frem til at om du er med på en løpetur og kan hun ta en sykkeltur i uka. Målet hennes er 4turer i uka. Bor på strømmen.

Hmm.... Jeg er særdeles skeptisk til løpedelen. Målet mitt er 3 ganger i uken på sykkel, det er nemlig det Premietabellen krever for å hove inn toppremien. Jeg har foreløpig ikke løpt noe i år, sist gang jeg prøvde løp jeg i lysløypa i Tæruddalen (5 km). Måtte gå halvparten +.
Men jeg er villig til å gi det et forsøk! Evt kan hun jo prøve å bli med på en sykkeltur først, så kan vi sjekke om formen vår "matcher". Hun kan jo lese blogginnlegget mitt Løp for faen!!! så kan hun tenke litt på det med løpingen. Hehe.

Og du er vel villig til å låne bort sykkelen din til en god sak?

Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1172790 15/05/2011 11:06
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har en kandidat hos meg som desverre stryker på punkt 1.
Ellers er både reaksjonen din og reaksjonen til Ole velkjente temaer her i huset også...

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Jente søker jente(r)! [Re: Anders A-R] #1173077 15/05/2011 18:33
idapia Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Det var synd.
Ole er storfornøyd med Premietabellen sin. Den funker jo som bare det. Til og med idag, i øs-pøs-regn syklet jeg bare for å fylle opp ukas kvote. Ikke engang Ole-Christian gjorde det, han er jo allergisk mot regn. ;-)
Idag innkaserer jeg forøvrig første premie. Latmannsdag. Ole-Chr har helvasket leiligheten og laget 3-retters middag. I tillegg venter en times massasje. Jeg er fornøyd og han er fornøyd. ICON_LAUGH

Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1173080 15/05/2011 18:35
hårfin Offline
Ringrev
Ringrev
Hvor skal dette ende da, om vasking, 3-retters middag og massasje er første premie ICON_SMILE

You lucky girl!

Wish it * dream it * do it
Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1173091 15/05/2011 18:51
U
UtpaturAldrisur Offline
Fersking
Fersking
U
Meld deg inn i denne Facebook-gruppen for jenter som sykler sti!

Re: Jente søker jente(r)! [Re: Anders A-R] #1173186 15/05/2011 20:30
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Anders A-R
Jeg har en kandidat hos meg som desverre stryker på punkt 1.
Ellers er både reaksjonen din og reaksjonen til Ole velkjente temaer her i huset også...
Hey. Du stryker på punkt null, Anders - du er jo ikke jente! ICON_WINK

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Jente søker jente(r)! [Re: hårfin] #1173201 15/05/2011 20:44
idapia Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Sitat: hårfin
Hvor skal dette ende da, om vasking, 3-retters middag og massasje er første premie ICON_SMILE

You lucky girl!

Hehe, det blir bedre og bedre.
Underveis får jeg "små-premier" for å holde motivasjonen oppe, men 1. september er det opptelling og da er det Grand Prizes. ICON_LAUGH
Jeg har en veldig snill kjæreste. Men det har jaggu han også. ;-)

Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1243192 23/08/2011 09:05
fjellheim Offline
Fersking
Fersking
Hei!

Så denne litt sent, men om du behøver noen den siste uken så er jeg med!

Bor på Kløfta, sykler gjerne i Romeriksåsen, gjørme og grus er gøy. Har ikke syklet før det knaser av grus i tennene ICON_WINK Er passe str, syklingen min har gjort meg tynnere, men fiser ikke opp bakkene assa. motivasjonsmessig så er jeg passe. ICON_WINK ikke over aktiv, det er jo bare slitsomt.

si fra om du ønsker drahjelp den siste uken, jeg sykler 3-4 ganger i uken selv, og spinner gjerne ned til Tæruddalen ICON_SMILE

Har også lagt denne på bloggen din ICON_SMILE send PM eller mail: kafjellheim@hotmail.com om du ønsker det. ICON_SMILE

Vestmarkrittet, (Trysilrittet), (Grenserittet), Kongerittet, Birken
Re: Jente søker jente(r)! [Re: idapia] #1244656 24/08/2011 17:43
Kajen Offline
Avhengig
Avhengig
Sjekk denne gruppa: Jentegruppa

Vi er flere grusalergikkere med forbi mot oppoverbakker der ICON_WINK

Ny sesong nye muligheter!

Moderator  support