Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger nye dekk

Trenger nye dekk #1172352 14/05/2011 16:44
H
Hallingen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Hei!
Etter et litt ublidt møte med en spiss stein tok god dekkene mine kvelden. Det jeg da lurer på er om det er noen som har et par gode tips om noen allsidige dekk jeg kan kjøpe.
Har de siste par årene sverget til Maxxis Crossmark, men er åpen for å prøve noe nytt (helst noe lignende). Jeg har tenkt å bruke dekkene til det meste av sykling, der jeg legger en del vekt på at de ruller bra, godt grep i terrenget. Setter pris på ikke så alt for tunge dekk, men er ikke avgjørende (viktigst for meg at de tåler skikkelig bruk)
Sykler forøvrig på en hardtail

Redigert av Hallingen; 14/05/2011 16:48.
Re: Trenger nye dekk [Re: Hallingen] #1172356 14/05/2011 16:48
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Crossmark har ikke blitt noe dårligere siden sist. Maxxis Ikon er en ny variant som er litt mer solid enn Crossmark, men med tilsvarende bruksområde. Specialized Captain er ganske kraftig og solid, men ruller likevel bra. Specialized Fast Trak har likt mønster som Ikon, men også det er solid og tubeless-ready. Schwalbe har ny gummi i år som sitter på vått fjell og røtter. Racing Ralph er stødig og solid, men må brukes i 2,25-versjon, som uansett ikke er større enn Crossmark i 2,1.
Continental Race King 2,2 er en lettrullende favoritt med stort volum. Får du satt opp disse slangeløst er de veldig bra til det meste. Supersonic-versjonen har best grep og lavest vekt.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Trenger nye dekk [Re: Hallingen] #1172375 14/05/2011 17:10
H
Hallingen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Takker for svar. Har holdt meg trofast til den tradisjonelle typen med slange, men vurderer å prøve meg på slangeløs. Er dette mulig å få til med en felg tilegnet dekk med slange, er det i såfall noe det er verdt å satse på? Har for øyeblikket ikke penger til å oppgradere felger

Re: Trenger nye dekk [Re: Hallingen] #1172597 14/05/2011 21:31
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Dette er mulig på de aller fleste (alle) felger, diverse varianter der Stans Notubes er mest brukt.

Om du kjøper et slikt sett, har tilgang til kompressor og litt fingerferdighet/tålmodighet forøvrig går det nok strålende. Husk likevel å ha med ekstra slange (gjerne felgtape og gummihansker også.-) på tur..

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye

Moderator  support