Hei folkens, har et problem jeg ikke skjønner noen ting av, se på disse to bildene, de er av samme turen, forskjellen er at det ene vises mens jeg er logget inn på Garmin kontoen min, det andre når jeg ikke er logget inn.
Se på puls prosenten, den viser forskjellig. Riktig i forhold til makspuls når jeg er logget inn(69% av maks), men riv ruskende gal når jeg f.eks deler linken med andre(75% av maks)
Noen som har vært borti det samme, og vet hvordan det løses?
Ja snodig det, har sett det samme selv, en på jobben har samme problem. Edge 800, mens jeg har ikke sett dette på min 705. Skal høre om han har funnet ut noe mer.
Et skudd i blinde: Har du definert forskjellig makspuls i de forskjellige modusene (løping/sykling/annet)? (Kanskje det er en proggefeil fra garmin sin side som gjør at dataene tolkes fra en annen modus når man ikke er pålogget..)
Har opplevd det samme. Min teori er at når du deler så får du 220 - alder som max puls. Jeg syklet et ritt forrige helg hadde 82% i snitt, men fikk 86% når jeg la det ut.
Dette skjer for alle økter jeg har delt fra min 405CX, men også på økter fra 310CX.
Meldte inn en supportsak til Garmin og fikk følgende svar:
"I am happy to help with your query. The heart rate displayed, relates to the information from your run. The % of the heart rate is based on the information for maximum / minimum heart rate entered by the person viewing the activity, not the person that took part. I hope this helps. Many thanks."
Antar 220 - alder benyttes hvis den som åpner treninga ikke har en egen bruker på GC(?).
Litt av poenget med å dele økter er jo å se hvilken snittpuls i % andre som var med på det samme rittet hadde, men slik som dette fungerer nå, må jeg kjenne maxpulsen til den som sender økta og deretter beregne dette selv. Rent teknisk bør jo dette være en smal sak å fikse for Garmin, så jeg har opprettet en post på forumet deres her:
Kommenter gjerne på denne posten hvis dere opplever det samme.
Fant lite om dette problemet i andre tråder på terrengsykkel.no, så jeg begynner å lure på om dette kun skjer på 310- og 405-serien? Noen med Edge som kan bekrefte dette?
Redigert av rocketscientist; 22/05/201108:19.
Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert!
Delte en link med andre for første gang i går. Oppdaget da at hastighet og høyde ble oppgitt i miles og fot i stedet for kilometer og meter. Edge og connect har jeg satt opp til å vise metriske måleenheter.
Tror det skyldes det samme. Når den du deler med ser på linken så brukes vedkommendes innstillinger, og hvis vedkommende ikke er innlogget så brukes fot og miles som standard.
Det ligger forresten en link oppe til høyre hvor du kan endre visningen til metrisk.
Er det bare jeg som får 100 ekstra høydemetere når jeg legger inn en aktivitet på Garmin Connect? Som igår f.eks.. Da la jeg inn terrengsykkelrittet. 705'en viste 744 meter klatring mener jeg å huske, GC viser nå 844?? Samme i Garmin Training Center...
Hadde på Endomondo på iPhone da jeg syklet gjennom løypa for et par uker siden. Endo mener at løypa bød på 642 høydemetre, altså tett på hva Forerunner'en målte i går.
Er det bare jeg som får 100 ekstra høydemetere når jeg legger inn en aktivitet på Garmin Connect? Som igår f.eks.. Da la jeg inn terrengsykkelrittet. 705'en viste 744 meter klatring mener jeg å huske, GC viser nå 844?? Samme i Garmin Training Center...
Kan være høydekorrigering. Prøv å ta vekk høydekorrigeringen i Garmin Connect for å se om du får det samme som du har i garmin 705. Høydekorrigeringen bruker vel Google Maps som er mere nøyaktig en selve gps målingen. Tror høydekorrigering er huket av som default på Garmin Connect
Gammel tråd, men nytt spørsmål og problem for meg i hvert fall :-) Har problemer med å få GC til å omregne pulsen til prosent av maks i grafen på "Spiller." I boksen "puls" på siden "Detaljer" er alt hunky-dory og Bob er fortsatt onkelen min, men når jeg bytter til "spiller" påstår GC at den viser % av maks. Dessverre har den bare tatt bpm og slengt på ett %-tegn bak, f eks 167 %. Har dobbeltsjekket så jeg er ganske sikker på at det faktisk er riktig bpm og ikke utslag av flagretrøye mot pulsmåler eller daffe batterier som er skylden for i overkant høy prosent. Innstillingen i profilen skal også være satt riktig. Enheten (500) viser puls på riktig måte. Noen med lignende problem som har funnet en løsning?
Innstillingene (og sonene) er like, men kan selvfølgelige forsøke å sende de til enheten en gang til. Som sagt så vises % av maks riktig i "detaljer"-bildet, men ikke i "spiller." Så vidt jeg kan huske har dette vært i orden tidligere og er ganske sikker på at jeg ikke har endret noe