Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Frustrert :(

Frustrert :( #1170142 11/05/2011 20:23
sykkelmor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Nå begynner jeg å bli skikkelig stressa og frustrert. På lørdag syklet jeg 8 mil på 3,5 time, på søndag syklet jeg 5,5 mil på 2,12 timer... denne turen hadde nok vært på under 2 timer om jeg hadde syklet alene. I går syklet jeg uck karusell 1.8 mil på ca 48 min +-. Det var krafrig motvind, masse bakker og ikke fikk jeg varmet opp noe særlig.
Kan ikke si at jeg er fryktelig stolt av ritt resultatet.

Frustrasjon er at de som har ligget bak meg i form og erfaring på racer nå har begynt å passere meg i formen. Jeg har trent hele vinteren på spinning, og syklet en del nå i sesong starten. Ble litt lite trening etter min lille åkertur for 14 dager siden, men nå har jeg begynt for fullt igjen ICON_SMILE. Er det noe håp tror dere å få fullført Lillehammer -Oslo uten og gå på en skikkelig smell ?

Ha det gøy, så kommer resultatene etter hvert

Re: Frustrert :( [Re: sykkelmor] #1170152 11/05/2011 20:29
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sykler du om kapp med sykkelcomputeren hver dag, er du nødt til å møte tunge dager i blant. Tren knallhardt med overskudd et par-tre ganger i uka og skikkelig rolig resten.

Re: Frustrert :( [Re: kjerts] #1170193 11/05/2011 20:54
E
EvenAug Offline
Fersking
Fersking
E
Det høres ut som du gir alt hver økt? Isåfall kan det være grunnen til at de andre passerer deg.

Det viktigste treningstipset jeg gir til folk er å skille mellom harde og rolige økter. rolig skal være ROLIG, hardt skal være knallhardt. Mikser, blander og rører du får du en lapskaus uten serlig treningseffekt!

Nå vet jeg ikke treningsmenden din, hvor høy totalbelastning du tåler (husk at det er mange andre faktorer enn trening som påvirker totalbelastningen din... søvn, jobb osv).
Ettersom du har trent mye i vinter har du antagelig lagt et visst grunnlag. Ønsker du å komme fort i form nå så gjelder det å sørge for mye overskudd mellom øktene og kjøre harde intervaller. Et eksempel kan være 2-3 intervaller (varier mellom kortintervaller og langintervaller), 2 langturer og resten restitusjonsøkter.

Uten restitusjon har du ingen effekt av treningen din! Og prøv å ikke gjør trening vanskligere enn det trenger å være ICON_WINK

Re: Frustrert :( [Re: EvenAug] #1170537 12/05/2011 10:01
stosu Offline
Besatt
Besatt
Vet ikke hvor mange ritt du sykler, men jeg kommer nok til å sykle en del ritt i år. Både store og små ritt.

Jeg velger meg ut noen ritt hvor jeg fokuserer på å ha et godt overskudd. Det første allerede på lørdag; Helgøyatråkket. De andre rittene sykler jeg som en hardøkt med skikkelig kvalitet.
Uansett tror jeg du kan legge inn en hviledag 2 dager før ritt, og en rolig time i sone 0/1 dagen før ritt, med noen fartsøkninger uten å få beina fulle av syre.
I uker med "viktige" ritt ser jeg ingen vits i å ha harde økter noe nærmere rittet enn tirsdag, hvis rittet er på lørdag.

Sannsynligvis klarer du ikke å absorbere treingen godt nok ennå, etter 14 dager i ro, og tror du kommer til å fullføre L-O lett. Legg inn litt hvile, så kommer du til å kunne absorbere treninga mye lettere til uka ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Frustrert :( [Re: stosu] #1170588 12/05/2011 10:56
R
Rask Offline
Avhengig
Avhengig
R
Jeg vil tro at en mosjonist får mye større utbytte psykisk og fysisk av å være i tilnærmet "toppet" form til alle konkurransene han eller hun stiller i. Husk, formtopping er vanskelig for de som trener 25 timer i uka, tenk hvor vanskelig det er for de som trener 5!

Gjør som Kjerts sier, 2-3 ggr. i uka med hardt, og resten rolig. Før ritt har du den siste hardøkten 3-4 dager før, alt ettersom hvordan du liker det.

Re: Frustrert :( [Re: Rask] #1170685 12/05/2011 12:18
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Og som han sier, skikkelig rolig i mellom! Med mindre du synes det er OK at de andre blir lengre og lengre foran deg.

Redigert av Hekta-MTB; 12/05/2011 12:19.

Moderator  support