Har akkurat kjøpt meg en Giant Talon 29er.
Grunnen for dette sykkelkjøpet er litt merkelig, jeg har nesten ikke sykklet på 2 år (overhode

) å er nå påmeldt til et asfalt ritt på 5mil som et mosjonstiltak gjennom jobben. Vi var vel 20 stk som var litt for stor i kjeften på juleborde.
Valge for sykkel falt på en 29er pga at ren asfaltsykkling ikke er noe jeg kommer til å holde spesiellt mye på med bortsett fra dette ritte, å en 29er passa meg bedre en vanlig mtb siden jeg er 188 høy.
På ny sykkelen sitter det Maxis CrossMark 29x2,1. Har sett andre på forumet har anbefalt disse for litt asfaltsykkling. Har ikke fådd prøvd sykkelen orntlig enda, men virker som disse ruller litt dårlig i forhold til semislicksene som sto på gammel sykkelen.
Så, forslag til alternativ dekk?
1. Bruke dekka som står på (jeg/vi som skal være med i ritte har ingen ambisjoner om å vinne dette løpet)
2. kjøpe Semislicks hellst for 29er men det er veldig dårlig utvalg i dette her i byen)
3. sette på Racing dekk fra Hybrid eller Race sykkel, men da må jeg vel også ha nye felger, kasset bak etc etc
Forslag til hva jeg skal velge? Skal hellst være billigst mulig også så klart