Det stemmer Lars! Ville ha sykkel litt kjapt, terrenget i nærområdet, samt reviewen på Fox Fit RLC 120mm QR15 gjorde at jeg gikk for Fuel EXen. Skulle gjerne hatt Kashima-coating på gaffelen, men det ble vanskelig for disse butikkene, og Fox har jo uansett stått for god kvalitet i en årrekke nå. På den måten får du være litt mer eksklusiv
Neida, men det var denne sykkelen som var magefølelsen min, og med et par modifikasjoner som riser styre (litt usikker på spec fra fabrikk her) og smale flatties fra CRC tror jeg dette blir en meget bra sykkel til mitt bruk.
Må takke Simen på forumet her for utrolig god hjelp, og Holmen avdelingen til Asker Sykkelsenter som uoppfordret tok in en ekstra 19,5" Fuel EX9 - slapp å stå som testjomfru med tomt Norgeslager i siste liten!
Gjelder bare få stilt inn alle disse knottene på Fox utstyret først!
Bildene til Trek lyver endel på fargen iallefall, denne er mer grå med en anelse metallbrunt i seg - fryktet den skulle være mer sølvaktig.
Har bare hatt en minitur for å sjekke sånn grovt at gaffel og demper er sånn ca ok for å begynne å fintune det hele, så ingen mer erfaring med QR15 som sådan. MEN, det var helt genialt da jeg skulle pakke med meg sykkelen i Allroaden etter kjøp.
En annen sak er at Trek sin egen chainguard touches såvidt av dekk ved tilt av ramme og hardt tråkk. Men det finner man vel ut av fremover.
edit: siste What Mountain Bike gir Fit RLC 120mm QR15 godt skussmål og testvinner (dog med Kashima coatingen da).
Det er noe gummiaktig sak som sitter rundt ramma der. Men, fant også ut at baknavet/lager/whatever ikke er strammet skikkelig. Ved sideveisbevegelse høres et lite klunk, så her er det noe som har gått litt fort i svingene, og sikkert er løsningen på problemene.
Trek sier - på sin nye side vel og merke - 25mm rise på styret, men får ikke det helt til å stemme. Blir nok NSbikes flatties (smale og fine) og Ragley riser bar.
Blir bestilt NSbikes Aerial pro til denne, men lurer i samme slengen på noe riser. Forslag? Easton EA70 er jo grei, men hvordan ville det være med f.eks. Ragley sin carbon?