Da er vi inne på tanken å barbere legger. Må vi sykle fort for å gjøre dette, må man ha karbon hjul. Føler meg noen ganger uglesett i landeveismiljøet med ubarberte legger. Vil jeg føle meg som en pro landeveissykkelist med barberte legger?
Jeg er helt på nybegynnerstadiet hva gjelder sykling. Startet å sykle terreng i fjor og kjøpte min første racer i vinter. Uka etter påske var jeg på Mallorca og syklet en del. Tok bena i forkant av turen og må si det føltes bra med kort-kort og nybarberte ben
Tja, jeg hadde fjernet legghåret før Enebakk Rundt (anbefaler forøvrig hårfjerningskrem første gangen).
Syklet med 3/4-bukse, så det var nok å se. INGEN plystret etter meg eller nikket anerkjennende. INGEN kommenterte mine nydelige, kalkhvite, hårløse stylter. Jeg så INGEN som SÅ på mine legger engang. Merket heller ikke noe forskjell mens jeg syklet. Makan til hype, ass.
Likevel et ubestridelig faktum at jeg syklet fortere enn siste gang, da jeg hadde hår på leggene. Kan jo bare finnes én forklaring.
Jeg er ambivalent til hårløse legger. Siden jeg også er skallet, er jeg nå hårløs både på topp og bunn, men fortsatt med masse hår i midten. Ikke akkurat en estetisk forbedring, egentlig.
Den dagen jeg har forsikring om daglig massasje etter endt trening skal jeg barbere leggene. Før det får det holde at jeg raker av meg håret på hodet i ny og ne.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Når kan man barbere leggene
[Re: Hæ?]
#116579906/05/201107:39
Du blir ikke automatisk pro, det er bare et lite steg i riktig retning.
Godfølelsen får du først når du vet at dine brune, glinsende og muskuløse guns er det eneste konkurrentene dine klarer å fokusere på, i det du banker ifra dem.
Er man landeveissyklist i hjertet(og det kan man være helt uavhengig av resultater i diverse ritt), så står man fritt til å barbere leggene om man vil. Da marsjerer man allerede til takten av en annen tromme(enn den gemene hop)og hever seg over hva andre måtte synes om dette og hint.
På helt generelt grunnlag bør folk være mindre bekymret over hva "de" tenker.
Jada, jeg har en litt romantisk innstilling til sykling.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: gare]
#116589406/05/201109:06
Det argumentet jeg liker best er "DET ER FEMI". Jeg sliter med å føle meg macho når jeg står i biben, så kan vi ikke være enige i at menn i tights aldri kommer til å bli "tømmerhogger-bilmekaniker-macho"
[Re: dano]
#116590306/05/201109:13
Det argumentet jeg liker best er "DET ER FEMI". Jeg sliter med å føle meg macho når jeg står i biben, så kan vi ikke være enige i at menn i tights aldri kommer til å bli "tømmerhogger-bilmekaniker-macho"
I`m a lumberjack and I`m OK
[Re: gare]
#116590606/05/201109:15
På helt generelt grunnlag bør folk være mindre bekymret over hva "de" tenker.
Jeg gir blaffen i hva andre tenker, men prioriterer ganske høyt hva jeg selv mener!
Hah, mulig at et "andre" falt ut på vei fra hodet mitt og til tastaturet ... i hvertfall for å gjøre det klarere. Jeg skrev "de" i hermetegn i et forsøk på å vise til "de andre" og ser i ettertid at det muligens var litt uklart.
nuvel, det finnes ellers hauger av folk som burde bekymre seg mindre over hva de tenker også
Redigert av gare; 06/05/201109:19.
#116591106/05/201109:19
Helt riktig. Hvis du må spørre om det så er du ikke klar. For min egen del så gikk det opp et lys en varm sommerdag og jeg visste at i dag, måtte jeg bare ta leggene.
Dette er en skikkelig femi gjeng i tights.
Føler du deg som en amerikansk fotballspiller når du står i sykkeloutfitten vil jeg gjerne ansette deg som mental trener.
#116595406/05/201110:06
På 17. mai går man i dress og bunad. På landeveissykkelen har man glattbarberte bein.
Forøvrig spurte trådstarter om "når". "Når" for min del, er f.o.m måneden før første ritt og t.o.om siste rittmåned. Så typ midten av mars til slutten av september. Det er også mer estetisk forarbeid til å få rittklare bein enn bare å barbere de, men mer om det en annen gang.
[Re: Albo]
#116596606/05/201110:17
Jeg kan ikke forstå hvorfor andre menn (og kvinner for den saks skyld) skal ha noen mening om mine legger. Vel, man kan jo ha en mening, men den kan man holde for seg selv. Her må man vel gjøre det man føler for selv. For en halvfeit, halvgammel mosjonist blir det absurd å barbere leggene. Når magen har blitt sixpack, armene spaghetti og massøren står klar etter ritt er det klart det blir en naturlig del av det hele.