Jeg svarer for'n, jeg.
Gaffelen er 120mm, og førsteinntrykkene lar vente på seg, siden banshee beklageligvis sendte 20mm-adapter i stedet for 15mm-adapter. Dermed står den og venter med slarkete forhjulslager. Vi klarte ikke å oppdrive et 29" lånehjul med 15mm aksel heller.
Vegar bor et steinkast fra Høgåsen, så sti-inntrykkene kommer nok så snart adapteret dukker opp, og vi får gjort siste rest av byggingen.
For å bli ferdig med det med en gang, jeg er ikke veldig imponert over Banshee. Etter omtrent to måneder har de fortsatt ikke klart å sende meg adapteren som manglet. Derimot fikk Jarle hos Mayhemsport et til overs som han sendte meg, så til slutt fikk vi montert sammen sykkelen på torsdag.
Så til moroa, nemlig sykkelen. Kom netttopp tilbake fra første turen, en liten altmuligtur med sti og grus i området Riksen–Ullevålssetra:
http://connect.garmin.com/activity/97848707 (Den litt rotete avstikkeren i starten er et typisk tegn på at man ikke helt har bestemt seg for hvor turen skal gå når man starter.)
Intensjonen da jeg kjøpte sykkelen var å få én sykkel som passet til det meste, og som ga meg litt ekstra trygghet ute på sti. Det er det definitivt ingen tvil om at jeg har fått ihvertfall. Oppover bakker stopper det fordi jeg ikke har kraft nok i låra og mangler teknikk, sykkelen sitter klistret. Det er rett og slett moro med steiner, humper og røtter i motbakkene, fordi sykkelen sluker dem så bra.
Har aldri vært noen utfortøffing, men på denne turen var det bare moro med tekniske (for min del ihvertfall) utforkjøringer jeg aldri engang ville vurdert tidligere. Det føles trygt, tittet på denne o-ringen på gaffelbeinet etter at turen var over og fikk omtrent sjokk over hvor mye bevegelse det hadde vært der som jeg ikke merket noe til.
På grus blir den litt tung, og dekkene bidrar ikke akkurat til imponerende toppfart, men det funker helt kurant til transportetapper. Hvis jeg skulle bestemme meg for å bli med på f.eks. Grenserittet eller noe slikt så kan jeg alltids bytte dekk.
Apropos vekt så har jeg fortsatt ikke veid den, men vekta av sykkelen er uansett et minimalt problem kontra vekta på syklisten.
Konklusjonen etter denne turen er ihvertfall at jeg er superfornøyd, og at jeg gleder meg til neste tur.