Hei folkens!
Det er med meget tungt hjerte at jeg kan konstatere at mengden utforsykling jeg får lagt ned ila. sesongen er altfor liten til å rettferdiggjøre å ha M6en min stående ubrukt lenger. Etter at jeg begynte på NTNU høsten 2008 har den sett den sørgelig lite bruk, og den kommer neppe til å se noe særlig bruk denne sesongen heller pga lite fri til sommeren. Sykkelen bærer nokså lite preg av å ha vært i bruk, med unntak av litt bulker og flatspots på felgene, noen riper i lakken hist og her, og at dekselet til girhendelen er festet med strips siden skruen mangler. Ytterbena på 888en har også fått litt røff medfart lakkmessig, men til gjengjeld er foringene skikkelig innkjørt - mer fintfølende gaffel skal man lete lenge etter. Ellers er sykkelen utstyrt med diverse highend-deler: Chris King-nav foran og bak, Sunline styre/stem, Middleburnkrank, Cane Creek Double Barrel-bakdemper, Thomson-setepinne etc.
Sykkelen har vært gjennom følgende:
2008:
Et par dager sykling på Ekstremsportsveko
NorgesCup, Hafjell
Nordisk Mesterskap, Hafjell
Én uke med kos i Les Gets/Portes du Soleil
Norgesmesterskap, Oppdal
2009:
En langhelg i Åre
NC i Grefsen
2010:
Heliride på Ekstremsportveko
Sykkelen har altså (dessverre) vært svært lite brukt, og er veldig godt tatt vare på. Delene er mer eller mindre i topp stand, med unntak av overnnevnte bulker i felgene og de overnevnte kosmetiske manglene. Rammen har vært paddet med doble lag steinspruttape og helikoptertape på veldig utsatte steder, samt hvit plast på bakrammen for å beskytte mot slag fra kjedet og gnissing fra sko.
Deleoppsett:
2008 Medium Intense M6 i Works Red
Cane Creek Double Barrel-bakdemper med titanfjær
2008 Marzocchi 888 RC3 World Cup
SRAM X.9 Supershortcage bakgir, X.9 triggerskifter
Formula ORO K18-bremser m/Goodridge-slanger
Hjul:
- Chris King ISO 20mm foran, Chris King 12x150mm Frankenhub bak (sjelden vare, byggetråd finnes
HER )
- DT Comp-eiker
- Mavic 823-felg bak, NoTubes ZTR FR foran
Blank Thomson Elite-setepinne
Intense-sete
ODI Intense-holker
Sunline V1-styre, 19mm rise
Sunline 888-stem
Middleburn RS7 165mm-krank med FSA Platinum DH-lager
Blackspire-kjedefører
Ultegra-kassett
Shimano CN-7701-kjede (DuraAce nidelt)
Intense Intruder 2.35-dekk
Jeg har også endel reservedeler, bl.a. eiker og 823-felger for å bygge nye hjul, ekstra dekk osv. som eventuelt kan følge med avhengig av hva vi blir enige om.
Selges for høyeste bud over 22000,-.
Kontakt meg gjerne på epost til torstein.berteig@gmail.com om du har spørsmål.
Bilder tatt i solnedgangen:

Close-ups av Works Red-fargen:

I aksjon i Sveits i 2008 (foto tatt av Eirik Evjen):