Jeg har kjøpt en brukt 2007 Fox 40 RC2 og nå når jeg har prøvd den litt lurer jeg litt på hvis alt er slik det skal være.
1. Kompresjonsjusteringene gir nesten ingen forskjell overhode og returjusteringen gir nesten kun effekt på den siste omdreiningen og da er det veldig stor forskjell. Er det normalt?
2. Jeg har og litt av en klonklyd i demperen. Jeg merker det ikke når jeg sykler kun når jeg komprimerer demperen hjemme. Men jeg tror det kommer fra fjærsiden, at fjæra slår inn i innsiden på innerbenet. Er det normalt?
Jeg har hatt gaffelen åpen men ikke gidda åpne demperenheten ennå men jeg kanskje må. Heller ikke veldig gira på å spandere mange tusen på service og reparasjoner nå.
Gaffelens funksjon er helt grei da jeg normalt ikke bruker kompresjonsdemping noe særlig og returen går at justere men jeg vil gjerne at gaffelen er så bra den kan være.
Bonus spørsmål: Er det en mulighet å bare kjøpe en helt ny demperenhet? Noen som vet hva en slik koster og hvis det er mulig å oppgradere til en nyere demperenhet. Jeg har hørt at 2007-2009 er kompatibel. Er det riktig? Er 2010-2011 og kompatibel?