Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hardtail til dame ønskes

Hardtail til dame ønskes #1159869 28/04/2011 13:00
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Min samboer på 172cm ønsker seg ny, brukt sykkel. Har i dag en Hard Rocx Rock Machine med 18,5" ramme, men denne er for lang selv med kort og kraftig vinklet stem. Tror en str mindre ville vært riktig.

Er derfor på utkikk etter en HT, gjerne damespesifikk, med litt oppreist sittestilling til grus og asfalt, mulig litt sti etterhvert. Bør ha skivebremser, minst 9-delt gir og luftgaffel. Spec lady-sal har hun fra før. Pris er ubestemt, men rundt 6-8 tusen?

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Hardtail til dame ønskes [Re: simenf] #1166941 07/05/2011 19:01
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
En herre-HT i small/16" med TT på 550-560mm vil også vurderes. Budsjettet er oppgradert til til tusen.

Re: Hardtail til dame ønskes [Re: simenf] #1172214 14/05/2011 11:52
kjetil Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kan denne være aktuell?
Kan sende proffe bilder på Mail.

Strøken BROS Magic  – 16” selges. Sykkelen er svært lite brukt av 12-åring, og fremstår i svært god stand. Shimano XT/SRAM X9 utstyr, Manitou Skareb demper med lockout, Bontrager hjul med nesten nye Schwalbe Fast Fred grus-dekk. Easton EC70 setepinne, Selle Italia sete og carbon flat bar (styre). Ekstra stidekk for skogen følger med, low-rise bar kan velges i stedet eller kjøpes i tillegg, vekt ca 10 kg.  Størrelsen passer fra ca 155 til opp mot 170 cm, kan nok brukes ned mot ca 150 for barn/ungdom. Pris 7.500 – Kontakt kjetil@alsvik.no eller 90998502.

Re: Hardtail til dame ønskes [Re: simenf] #1172444 14/05/2011 18:53
R
Robefa Offline
Medlem
Medlem
R
Hei.

Vi har en Scott Contessa str M 17" Hvit og sølvgrå med kruseduller på (fint damedesign). Denne sykkelen ble bygget avv meg til min samboer for et år siden, er lite brukt på grunn av svangerskap.

Brukt av dame på 172cm

Jeg nevner noe av utstyret:

Scott Contessa ramme, alu, str M.
Shimano XT krank M770
Shimano XT bakgir m-cage
Shimano XT forgir
Shimano SLX skiftere
Avid Juicy 3 hydrauliske skivebremser.
Rock Shox Reba Race, lett dobbelluft demper, med lockout på styret (du får med demperpumpe).
Fizik Vitesse damesete.

Alt er svært lite brukt og er ripefritt og i best stand.

Filosofien bak sykkelen var at den skulle være tilpasset damekriterier med damesal, noe høyere stem og ramme med damegeometri. Samtidig skulle den være lett og bra nok til å kunne brukes til trening og ritt. Sykkelen ble tilpasset hverdagsbruk med bashring i steden for det største drevet. Utveksling og girbytte på de resterende drevene ble tilpasset for å kompensere for tap av største drevet. Denne sykkelen kan brukes med dongribukse uten å trenge strikk rundt buksebeinet. Den måtte også brukes til lettere stisykling. Gaffelen måtte være lett og kunne justeres slik at den fungerer med lettere damesykkelister. Reba Race utgaven med Dual air er perfekt til dette og kan justeres for følsomhet og sag. Har lockout på styret, bare denne funksjonen kostet over 1000 kroner å legge til.

Kan selges med reservedeler til demper (orginale RS pakninger og servicedeler, lufteverktøy til bremser, orginal drevkombinasjon på kranken om man ønsker å modifisere eller ta vedlikeholdet selv. Tror jeg har et sett med ekstra bremseklosser liggende også.

Jeg har ikke sykkelen tilgjengelig for øyeblikket da den står lagret. Er dette interessant så skal jeg få den frem i lyset og ta bilder. Den kan også besiktiges i Fredrikstad/Østfold.

Denne vil komme for salg med bilder på forumet og på Finn i nær fremtid, om den ikke blir solgt raskt :-)

Pris er rundt 10000,-

PM eller 92210692 om du eller noen andre er intr.

Redigert av Robefa; 14/05/2011 18:56.
Re: Hardtail til dame ønskes [Re: Robefa] #1172872 15/05/2011 13:38
S
SkarKM Offline
Fersking
Fersking
S
Heisann!
Jeg selger er damespesifikk hardtail som helt sikkert er i nærheten av det dere leter etter. Sykkelen ligger på Finn.no http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28393150.

Prisen ligger på 13 000,-, men den er absolutt verdt en sjekk
uansett.

Ta kontakt på mail mariaskark@gmail.com, eller på sms eller telefon 92610818. Håper å høre fra dere!

Maria
Re: Hardtail til dame ønskes [Re: SkarKM] #1173381 16/05/2011 07:07
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Takk for innspill og tilbud - vi kjøpte til slutt en Giant XTC Composite i small.

Moderator  support