Vi har åpnet påmeldingen på www.n-3.no, er redusert påmeldingsavgift frem til 1.mai (500kr).
Løypa blir den samme, 1900 høydemeter på 70km og masse morsom stikjøring. Hele løypa er sykkelbar for de med teknikken i orden. Video fra en del stipartier ligger her på nettet. Vært gjennom en par ganger i påsken, og den ser veldig bra ut nå, kun noe vindfall som må fjernes. Vi lager også en kortere versjon på ca 50km med 1350 høydemeter. Ellers flyttes utforprisen til et tidligere stiparti på ca 4-5min med mye fall (har ikke kjørt på tid med full fart enda).
Kommer til å organisere guidete gjennomkjøringer som blir annonsert her. Legger opp slik at det ikke krasjer med store ritt (satser på et par søndager). Om noen ønsker å komme opp er det bare å høre med meg om vi kan stille opp...
Flotte omgivelser og gode overnattingstilbud i start/mål-området på Bøseter, Norefjell. Garanterer at halvliteren smaker ekstremt godt etter gjennomført ritt.
Bildet viser en fornøyd Fredrik Stormo på prestestien, en av stiperlene i løypa.
Påmeldt! Jeg er en stipingle, men 1900 motbakkemeter på 7 mil var for fristende... Har egentlig ikke gjort hjemmeleksa med tanke på hvor teknisk dette blir... hvordan er dette rittet sammenlignet med f.eks Farrisrunden?
Da er det bare ut i terrenget å trene:) Hvis du kommer helberget ned Skolapperåsen klarer du deg fint i Norefjellrittet. De fleste stiene er flytstier som er bare moro, noen er selvfølgelig vanskelig og/eller bratte, men kan garantere at du ikke kommer til å gå lenge uansett. Hvis du vil gjøre hjemmeleksa, satser vi på å ha et par guidete gjennomkjøringer før rittet. Skal legge ut dato når dette er klart.
1900 høydemeter på 70km frister. Gir gru/glede seg følelsen det:) Kristian
Treninger i N3-løypa: Søndag 5.juni kl 10 fra starten på Bøseter, Norefjell Søndag 26.juni kl 10 samme sted.
Jeg + flere fra Norefjell CK stiller som "guider". Alle skal kunne være med, men lengden tilpasses så økta ikke blir på over 4timer (ikke noe vits i å slite seg ut helt, syklet 70km på ca 4timer og 50km på 2.30 her nylig).
Matstasjoner i år blir som følger: 1.mat på Rundskogen (ca 13km), mat og drikke, ingen flasker 2.mat på Hovden (ca 32km), mat og drikke, flasker til ca 50 første 3.drikke på Hertatangen (ca 46km), kun drikke, ingen flasker 4.mat på Rundskogen (ca 55km), mat og drikke, flasker til de ca 50 første 5.drikke på Seterveien (ca 60km), cola og drikke.
Siden siste biten er hard + for å dekke opp for 50km-løype har vi lagt inn 2 nye stasjoner i fjor. Disse blir kun drikke. Vi opprettholder flasker, men i et begrenset antall.
Håper det er bra nok:)
Gjennomkjøring av løypa på søndag kl 10 for de som er interessert!
Alt klart for gjennomkjøring kl 10 fra hotellet på Bøseter, Norefjell i morgen. Meldt bra vær, så husk nok drikke og mat + litt reserveutstyr (slanger). Tipper løypa er ganske tørr nå, så det blir en fin tur.
Hei. Start 70km: 09.00 (ja tidlig, men desto tidligere i mål:), er en bra tur også, vinnertid i fjor var ca 2.50 på Manengen) Start 50km: 10.30 (slik at eliten på 70km kommer først i mål og i løype hele veien).
Det er bra! Man skal da klare å stå opp, men startskudd kl 9 betyr i hvert fall at vi legger opp til lokal overnatting i stedet for å kjøre fra Oslo og Vestfold.
Hvis eliten bruker såpass med tid, skal jeg vel være lykkelig om jeg kommer under fire timer (brukte knappe tre timer rundt Farris i helga, men det er jo flatt i forhold med sine 1100 høydemeter).
Hvis du syklet Farris på under 3timer klarer du under 4timer glatt om du er godt vant med terrengsykling, disponerer riktig og slipper tekniske uhell...
Er forresten gjennomsykling av løypa førstkommende søndag kl 10 fra starten på Bøseter, Norefjell. Løypebeskrivelse finner du også her: http://n-3.no/2011/04/07/løypebeskrivelse-2/
70km i forholdvis krevende terreng. Høres langt, men fryktelig morsomt også. Håper det greit at man blir med på gjennomkjøringen på søndag og tar en vurdering på hvilken distanse man skal melde seg på etter dette.
Sideveggen på bakdekket mitt nå, RK, har fått kjørt seg såpass at jeg ikke tar sjansen på å bruke det lenger, ikke i ritt i hvert fall. Har Crossmark 2.1 exception og Ikon 2.2 exc exo liggende, hvem velger jeg? Skal kjøres slangeløst. Regner med det ikke er noe problem å sette opp et av de nå en uke før rittet siden jeg da får noen turer på det sånn at det får satt seg litt, eller?
Hei, kjører selv RK 2.2 og det er bra i løypa. Også Maxxis Crossmark 2.1 vil fungere men da har du noe mindre volum. Ikon har jeg ikke prøvd, men ser jo veldig greit ut på bilde til løypa! Ifjor brukte jeg panaracer razor mx 2.3 men volumet på dette lyver litt (det er nok ikke mer enn 2.1 hvis du sammenligner med andre), så crossmark burde gå bra - men ikke skyld på meg om du punkterer:) Setter du opp nå, bør det ikke by på problemer...
Det var definivt en bra gjennomkjøring. Startet merking idag og det er ikke så bløtt som jeg fryktet på de 2 stedene det kan bli bløtt.
Det er ikke endelig bestemt om det blir 1 eller flere puljer. Det er begrenset hvor mange vi vil slippe ut fjellet i en start, da den første utforkjøringen etter 4km er ganske heftig... Det blir bestemt etter at internett-påmeldingen stenger onsdag kveld.
Yr melder regn frem til rittstart (men tar selvfølgelig feil!). Hva gjør det for dekkvalget i denne løypa? Holder fortsatt RK eller trenger man noe mer grep og mønster??
Hva tåler løypa av regn før det endrer dekkvalget? Hjælp!