Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvor kjøpes nytt bakhjul til gammel terrengsykkel?

Hvor kjøpes nytt bakhjul til gammel terrengsykkel? #1159451 27/04/2011 23:58
H
Håkonb Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Jeg har en Marin Nail trail fra midten av 90-tallet med et bakhjul som har takket for seg. Et par eiker har knukket så det har blitt ganske skeivt, i tillegg var det en sykkelreparatør som, da jeg hadde den på service i fjor og fikk byttet til ny kassett, sa at sprocket-en(?) var tørr så det var snart modent for utskiftning.

Så jeg tenkte jeg skulle høre her om noen vet om det finnes en butikk i Oslo som selger helt ok 26" bakhjul med alt jeg trenger, sånn at jeg bare kan feste det på og fortsette å bruke den gamle traveren. Selve sykkelen er ikke verdt mange kronene i seg selv, men den passer perfekt til meg og er den eneste sykkelen jeg har som jeg trygt kan låse utenfor jobben uten at den blir stjålet. Jeg ønsker altså ikke å kjøpe et dyrt hjul - bare noe som fungerer.

En annen ting jeg gjerne kunne tenke meg er å bytte den gamle Manitou-demperen som sitter på, med en stiv gaffel.
Hvor i Oslo (eller omegn)finner jeg evt en butikk som har dette inne uten at det skal koste like mye som en ny middels god terrengsykkel?

Jeg kunne kanskje kjøpt dette på nettet nytt eller brukt, men hva skal jeg i så fall se etter?

Takker for tips!

Håkon

Re: Hvor kjøpes nytt bakhjul til gammel terrengsykkel? [Re: Håkonb] #1159454 28/04/2011 02:05
KimNK Offline
Ringrev
Ringrev
Bruktmarkedet her på forumet er vel en god start?
Legg ut en ønsket kjøpt-annonse, da tipper jeg du får napp rimelig fort. ICON_SMILE

Re: Hvor kjøpes nytt bakhjul til gammel terrengsykkel? [Re: Håkonb] #1159507 28/04/2011 06:43
femte_gir Offline
Besatt
Besatt

Moderator  support