Kjenner godt følelsen av at det glipper og man moser kneet mens man er halvveis på vei over styret.
På terrenggrussykkel holder det å bytte midtre klinge foran første gang, så da vedder jeg på at det holder med midtre foran her også. I tillegg må kjede og kassett byttes.
Knirker i kranklager? Javel, hvis du er sikker... vanskelig, nesten umulig, å høre nøyaktig hvor knirkinger kommer fra. Med ulyd fra kranklager tenker jeg 'knepp' heller enn 'knirk', men det er bare utfra egen erfaring. Evt om du har litt slark i det, da er det jo bare å bytte. Kan det heller f eks være en av klingene som er løs?
Også, hvis knirkingen bare kommer når du sitter, så er det ikke kranklageret, regner med at du har koll på det, bare nevner det for sikkerhetsskyld.
Ellers har jeg brukt
http://www.bike-components.de/ de siste gangene, har kostet ca 100 i frakt, og jeg har måttet betale moms ved henting på posten, men har ikke blitt avkrevd momsinnkrevingsgebyr. Vet ikke om det er sånn fortsatt.
Velg 'English' nederst på siden, og merk at de trekker fra den tyske momsen før de belaster kortet. Det står ikke hva beløpet er uten tysk moms, men billig har det vært.
Hilsen Njål