Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Michelin har noe på gang: Wild Race'r

Michelin har noe på gang: Wild Race'r #1156846 24/04/2011 17:59
HCO Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg syklet en del i fjor på Continental Raceking Supersonic, blant annet i Grenserittet. Jeg liker i utgangspunktet disse dekkene godt, de ruller noe helt hinsides samtidig som de sitter "greit nok" på grus og tørr sti. Det var først etter Grenserittet jeg hadde noen opplevelser som gjorde meg litt betenkt.

Det ene er at sidegrepet er så som så, dersom man presser de litt. Jeg har opplevd å skli sidelengs ut i grøfta med tohjuls-skrens på tørr grus.

Det andre er at dekksidene på Supersonic-versjonen minner ukomfortabelt mye om dekksidene på "tøysedekk" som f.eks. Maxxis Maxxlite, og jeg har fått en stygg rift i det ene dekket.

Så til saken: Det sto tilfeldigvis et par Michelin Wild Race'r 2.00 på et billig hjulsett jeg kjøpte i fjor. Mønsteret ser ut som en mellomting mellom RaceKing og nye X-king, så jeg bestemte meg for å gi de en sjanse. Helt subjektivt synes jeg det virker som de ruller omtrent like bra som RaceKing, samtidig som grep/sidegrep på vanskelig underlag virker et par hakk bedre. Dekkene virker også som de er mer solide, med tøffere sidevegger.

Såvidt jeg har klart å lese meg til, var disse dekkene nye i fjor, og Michelin har gjort store endringer til i år. Jeg har kommet over disse to artiklene:

http://www.bikerumor.com/2011/04/01/new-michelin-mountain-bike-tires-wild-gripr-racer-and-rockr

http://www.bikerumor.com/2011/04/08/unboxed-and-weighed-michelins-new-wild-mountain-bike-tires

Jeg lurer veldig på om dette blir dekkene mine i år, både for trening på asfalt/grus/enkel sti og for Grenserittet. Noen som vet om det finnes noen seriøse tester av nye Wild Race'r mot konkurrentene, eller har førstehånds erfaring med de?

Re: Michelin har noe på gang: Wild Race'r [Re: HCO] #1157513 25/04/2011 19:24
B
Bhorium Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Hmm...de så interessante ut. Noen som fører de i norge ennå?

Re: Michelin har noe på gang: Wild Race'r [Re: Bhorium] #1157537 25/04/2011 19:43
S
SindreØ Offline
Avhengig
Avhengig
S
Er enig at veggene på rk supersonic ikke tålte all verden, men så har de jo også kommet med Race sport utgaven i år. Disse med tykkere og mer solide vegger, som også er lettere å få tette med guffe. Har brukt mine en god stund nå, oppsatt med guffe og ser veldig stor forskjell på hvor mye disse tåler i motsetning til i fjor og supersonic utgaven.

Moderator  support