Løypa i Svelvik er ikke på sitt beste, for å si det sånn, og nedbøren om dagen hjelper ikke. Men bortsett fra et par steder som er både bløtt og erodert, så er den helt grei og kjørbar så langt.
Løypa som alle opp til M13-14 skal kjøre er ganske ok.
Den lange sliter litt i det partiet med de to litt spektakulære utforkjøringene. "Super-G" som er en slags berg-o-dalbane ned mot en bekk nederst, er ganske glatt nederst og man bør egentlig safe litt. Ellers er det laget noen artige trekonstruksjoner på et par steder hvor det har en tendens til å bli litt gjørmete, deriblant det lille droppet etter "Fjellet" hvor Sondre tok et magaplask i fjor. Det betyr at det blir litt morsommere fordi man kan slippe seg løs litt mer. Men "Super-G" rekker vi ikke å utbedre stort på. Rittet er dessverre satt litt tidlig i kalenderen i år.
MEN, den var i dårligere forfatning (etterhvert) på UCI rittet i fjor enn den er nå.
Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg for min del kjører ikke med Crossmark der akkurat nå.
For å ha det sagt, så får man litt skikkelig terrengsykling ut av dette her. Du blir utfordret på mye rart. Det er alt annet enn kjedelig