Skyldte på X7-giret på gammelsykkelen, men i virkeligheten var det girøret som ikke var bøyd/justert riktig til, boltehullets akse må være parallell med hjulakselen, ellers blir det dill med giringen, og slik kan man ikke ha det.
Re: Solemsvåttan Malvik - i ettermiddag
[Re: BjornS]
#171532919/11/201321:19
Flott du skaffer mer utstyr. Er visst mange sykler som ikke har kalibrert girøre fra start. Selv om det er litt rart du har hatt to fra samme produsent
Redigert av Nanok; 20/11/201318:54.
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
#171575420/11/201319:37
Ble litt vanlig tur langs E6-rotknotet opp korteste vei til Høgåsen og ned tunnellstien, med vanlig fotosession på Jobu, og uvanlig på Høgåsen. Konkluderte med at det er på høy tid å ta med sagen neste gang jeg skal på knotestien, rotveltet som ødelegget flyten min må bort.
Rotvelt over stien nedenfor hogstfeltet etter ryggcruxet, men det kan forseres med å nappe litt i styret til rett tid, så det er kanskje bare et gøyalt innslag.
Løst girøre som fulgte med sykkelen, så det er litt ymse åssen lakken på ramma tøyset med åssen girøret ligger mot ramma, etter det var skrudd fast. Straks på stell, nå, og ca. helt OK giring i går.
Fatbikes.com ga beskjed om at sykkel burde monteres av proff sykkelmekaniker, så da får man ta konsekvensen, og proffe seg litt opp. Garasjeloftet kan ikke stå helt tomt, heller.
Siden jeg mer eller mindre møtt noen av dere trivelige syklister, legger jeg inn en liten sneak peek på mitt byggeprosjekt som går veldig sakte men meget sikkert fremover.
Hvis noen lurer på rotet i bakgrunnen, så er det en Spark som har fått bøte med livet da gir og bremser flyttes over til tjukkasen.
(Legger også ut denne på den store Fatbiketråden, men premiere her)
Sykkel er morsomt, en kan jo oppgradere deler hele tiden...
#171652022/11/201312:20