Fant denne tråden når jeg lette etter stisykling på Hurumlandet, og har med stor lyst og lykke fulgt Abraxane's flotte
GUIDE for turen fra Klokkarstua via Knivsfjell/Himmelvannet til Holmsbu.
Jeg er i overkant dårlig på å finne fram, så jeg surret en del her og der (se vinglete
sporlogg )
Når jeg kom meg forbi idrettsplassen og fant riktig avstikker fra løysløypa gikk det jevnt oppover et stykke. Relativt fuktig og gjørmehøl her og der, men ikke noe stress. Det var når jeg kom opp på platået at moroa virkelig begynte.
En blanding av myke og fine singletracks med lite røtter og herlige svaberg du kan leke masse på om du har tid og lyst.
Deretter kommer de nevnte nedoverkjøringene og de var FETE! Jeg var før turen usikker på om det ville være mulig å sykle hele utforkjøringene uten å gå av, men det går IKKE. Jeg måtte gå av og klatre to steder, ballene var ikke store nok til å prøve hucking til flatt med stisykkel..
Rotet en del for å finne videre når jeg kom på grusen, ga opp og tok asfalten istedet ned til parkeringen og fant kyststien som tok meg tilbake til hytta. Kyststien var en del knot men greit nok for å avslutte.
Alt i alt en fantastisk fin tur som greit bør kunne tas på 1,5 - 2 timer om man kan veien.
"Skulle" ikke filme idag, men plutselig løp jeg rundt i skauen og satte kompaktkameraet både her og der...
To små stipartier fikk lov til å foreviges idag og har lagt ut en liten snutt på
VIMEO
Allèen helt i starten.
Et tjern før man kommer til Himmelvann
Utsikt mot Svelviksida
Herlige slickrock
Og mer av det!
Singletrackheaven!