Tok ut raceren her om dagen og skulle pumpe opp dekka til ordentlig trykk, og ser at det er synlige morkne sprekker langsetter flere steder på både fram- og bakdekk. Kjøpte disse i fjor vår, som overskriften sier Conti GP 4000S, 23 mm. Har ikke en gang slitt av støpegummien på framhjulet, så de er ikke akkurat mye brukt. De har stått med trykk i hele vinter, og ser nå altså slik ut som på bildet under.
Tar vel ikke sjansen på å kjøre så mye lenger på disse, så det er vel bare å kjøpe nye. Siden jeg ikke samler på kvitteringer er det vel liten vits å ta den med der jeg kjøpte. Noen andre som har sett det samme, dårlig batch eller har jeg bare vært uheldig?
Har akkurat samme på mitt sett, kjøpt ifjor vår til reservehjulsett, gått mindre enn 200 km og stått uten luft på loftet i vinter. Mest trolig kjøpt hos bikeshop.no.
Jeg tenker at dette er en reklamasjonssak, men vet ikke om jeg orker å kjøre dette ovenfor bikeshop.
Tar vel ikke sjansen på å kjøre så mye lenger på disse, så det er vel bare å kjøpe nye.
Er du sikker på at disse ikke kan brukes? Det kan jo hende at det bare er en skjønnhetsfeil i overflaten og at dekkene som sådan vil holde like lenge som vanlig?
Jeg har kjøpt to sett hos Bikeshop, og opplevd det samme med begge settene. Men dette er ikke noe stort problem å kjøre med, jeg har gjort det selv lenge. Jeg hadde av dekkene for å sjekke baksiden, og det er "kun" overflategummien som slipper.
Jeg ville ha kasta dekk med sprekker som ser ut som om det kan ha tørka ut med en gang, ikke så mye pga punkteringsfare som at gammel gummi har mye dårligere grep på våt vei!
Har også sett det samme på Contidekk et par ganger - både MTB og racer, men har klaget og fått nye. Virker på meg som om det er litt gamle og tørre overliggere, som selges som 2-packs noen steder (?)