Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gammel stålracer/prosjekt gis bort

Gammel stålracer/prosjekt gis bort #1153432 17/04/2011 21:02
?
Åsmund77 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
?
Har omsider innsett at jeg verken har tid, plass eller kompetanse til å få satt i stand min mors gamle racer. Det er en del rust, men jeg antar sykkelen kan være et single-speed prosjekt for den som liker den slags.. Sykkelen er en Raleigh Team fra midten av 70-tallet. Jeg har målt størrelsen til 59 cm, krank til toppen av seterøret. Det medfører ”world championship” felger fra Mavic. Selvsagt pariser

Hvis noen er interessert send meg en PM. Selvsagt en fordel om vedkommende bor i Bergen, slik at jeg slipper og sende den.

Åsmund

Vedlegg Picture1.jpgPicture2.jpgPicture3.jpg
Re: Gammel stålracer/prosjekt gis bort [Re: Åsmund77] #1153625 18/04/2011 08:23
?
Åsmund77 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
?
Da ser det ut til at den har fått ny eier

Re: Gammel stålracer/prosjekt gis bort [Re: Åsmund77] #1649704 30/07/2013 11:38
J
Jappen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Jeg fikk denne av Åsmund77 for to år siden, og hadde planer om å pusse den opp og bruke den på godværsdager. Gode intensjoner er ikke nok, og kort sagt henger den urørt på veggen i garasjen. Jeg ønsker nå å gi den videre til en person med litt mer gjennomføringsevne enn meg, som kan hente den i Bergen.

Det eneste jeg fikk gjort da jeg overtok sykkelen var å skru av bremser, styre og quill-stem. Alle disse delene var defekte og har blitt kastet. Jeg har satt på et midlertidig quill-stem og et bukkestyre fra en gammal DBS-racer, men nye bremser har jeg ikke skaffet. Det som trengs for å få denne sykkelen på veien (foruten en god runde med rustfjerning, puss og lakk) er følgende:

pariserdekk
hoods til bremsehåndtakene
bremser
bremsevaiere
styretape

Send PM om du er interessert.

Moderator  support, Valentino