Noen som har vært på Geitfjellet eller andre steder i Bymarka de siste dagene og som kan gi en oppdatering på forholdene? Begynner snøen å bli borte? Og er det bekker is stiene fra snøsmeltingen?
Det finns flera inlägg som handlar om geitfjellet från de senaste dagarna i denna tråden. Det verkar som geitfjellet->våtakammen är bra men bärstierna verkar inte helt bra ännu.
Som fredriks sier finnes det flere innlegg om dette i en annen tråd. Men kort oppsummert er det bart hele veien fra Geitfjellet via Våttakammen og helt ned. Noen steder er det en del vann, og litt bløtt og gjørme også, men årstiden tatt i betrakning er det overraskende tørt. Når det er sagt, er det sikkert smart å ikke overbelaste stien der nå i den verste snøsmeltinga. Og med det været som er nå går det nok ganske fort å få det tørt og fint.
btm
Re: Vårbare stier i Trondheim
[Re: btm]
#116219701/05/201119:06
1.-maitog i Estenstadmarka: Skogsti - Estenstadhytta - Månen - Styggdalen - Hylla - Prikksti og -bakken - Estenstadhytta og ned rundt Stokkåsen til slutt. Øvre deler av Hylla og høyere er det en del snø (spesielt i skiløyper) ellers meget bra forhold.
Redigert av Loki; 01/05/201119:07.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Det så bra ut opp mot månen, men prøvde ikke. Turte heller ikke å prøve den lange skogsstien som går mot jakobsli.
Var på månen fredags kveld. Litt snø i opp bakkene bak Estenstadhytta men intet problem. Skogsstien fra kraftlina ned mot Jakobsli var også snøfri når man valgte høyre løp :-) Utrolig artig!
Opp til Liaåsen fra øst er ikke mulig med mindre man vil vasse i snø (jeg gav opp opp ganske fort), mulig vestsida er bedre, men det er nok litt tidlig ennå.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
[Re: Loki]
#116257502/05/201110:03
Jeg tok en titt ved Skistua i dag (Bymarka). Der var det 95 prosent snøfritt. Gikk et stykke inn på Udbebyløypa eller hva den nå heter. Den var tørr all den veien jeg gikk, men så gikk ikke jeg så langt heller. Men det var noen sykkelspor der, så jeg lurte på om det er noen som har syklet hele og kan rapportere? Orker ikke sykle den hvis det er skikkelig gjørmete.
Var en tur runt tomsetmarka idag och där var det väldigt bra förhold förutom på den breda stien i dalen söder för åsen. Där var det långa partier med ganska tjock is. Gissar att det kan ta ett tag innan den försvinner. Det var också en del gjörma på skispåret från lövhö.
Husker ikke i hvilken tråd det var nevnt - men stokken over bringebærdessert er nå ryddet vekk av noen. Og det var ikke meg (selv om jeg hadde med sag i dag). Tommel opp!
g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
Hvis du med Geitfjellstien mener stien fra Tempervollen og opp til Geitfjellet, fjernet Oddeman og jeg to trær som lå over stien der da vi var ute på mandag.
btm
[Re: btm]
#116526005/05/201110:51
Stokk og stokk, det var et lite tre... Jeg ryddet også noe "kvisteri" Trondheim bydrift hadde lagt på en av de stiene i området.
Noen som har tatt treet som ligger over Geitfjellstien?
Sitat: btmo
Hvis du med Geitfjellstien mener stien fra Tempervollen og opp til Geitfjellet, fjernet Oddeman og jeg to trær som lå over stien der da vi var ute på mandag.
Var på geita i dag jeg og..møtte et par svensker fra forumet her.. Nettopp kommet hjem fra sykkeltur på ladestien..som er nydelig nå, selv om det snødde i morrest. Presterte faktisk å kjøre utfor stien O_O
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
Jeg er ganske fersk syklist oppe i bymarka ( vokse opp på ranheim å har sykla en del der) men ser at det er flere som har navn ol på flere stier. Finnes det noen kart over stiene med navn som jeg kan studere??
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Syklet opp til Liaåsen fra Rossmo (der Markatråkket kommer ned) i går. For det meste bart, bortsett fra på toppen. Det var ingen vits i å sykle videre mot Styggdalen noen steder pga snø. Returnerte ned steinbruddet i sørvest (Ekle?).
Det hadde vært to syklister der rett før meg. Tror de syklet samme rute som meg.
Bærstiene er tut og kjør fra Lavollen. Tørt og mye fin barnålsti. En del trefall i nedre del av bringebær. Trenger vel 3-4 personer for å ta vekk det største treet. Trenger også ett par litt solide tursager. Stiller gjerne om noen kan tenke seg en ryddetur til uka.
Kan raportere om at stien ved Nidelva er prima. Nesten litt for tørr.
Syklet fra rundkjøringa der Brattsbergveien møter Utleirveien og opp på vestsida av Kastbrekkåsen. Litt utfordrende der enda kan man si, men morro. Skal opp dit igjen på søndag og sjekke forhold.
Styggdalen er fullt farbar. Litt snø på stien i skyggene, men med litt fart går en greit forbi.
Stien som går fra Styggdalen og opp på nordsiden av Månen er helt tørr, Bratt og j*** som vanlig. Og videre ned mellom Månen og nymånen går det bra. Noen små snøflekker, men de smelter nok i løpet av ei uke.
Stien som går fra Estenstaveien og rundt jordene bak Dragvoll er tørre og fullt farbare.
Blir en runde rundt Tomsetåsen på søndag. Rapport følger
mjau. fremkommelig til dreiers minne. men pes med sykkel ;P
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
Ryddet vekk trærne i den nederste delen av bringebær. Med lommekniv-saga mi fikk jeg ikke fjernet stubben på det største treet og syklister bør merke at denne nå står tett på stien i hodehøyde. Fint om noen med en større sag kan ta den.
Ellers var det ca 15 løpemeter med snø på delen jeg syklet, og ikke så reint lite morsomt.
g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
Ryddet vekk trærne i den nederste delen av bringebær. Med lommekniv-saga mi fikk jeg ikke fjernet stubben på det største treet og syklister bør merke at denne nå står tett på stien i hodehøyde. Fint om noen med en større sag kan ta den.
Ellers var det ca 15 løpemeter med snø på delen jeg syklet, og ikke så reint lite morsomt.
g
Kjøp ei helt vanlig sammenleggbar tursag for å ha i sekken Geir Det er et verktøy alle stisyklister burde hatt i sekken,spesielt på vårparten og etter stormer Saga tar liten plass og veier lite,og kutter forholdsvis tykke trær
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Hva med Lian - Fjellseterveien(Baklidammen), noen som vet?
Jeg syklet der i går, og mesteparten av stien er bar og tørr. Det er noen korte partier med snø. Kort tid etter at stien tar inn fra grusveien på Lian-siden og krysser lysløypa (?) er det ganske mye snø og skikkelig vått og gjørmete, men ikke verre enn at det går fint å gå forbi. Rundt Baklidammen var det skikkelig fint. Jeg rakk ikke lengre før jeg måtte returnere.