Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Specialized S-Works Epic 29er - erfaringstråd 2011

Re: Ikon og sti [Re: tbh] #1227873 04/08/2011 17:43
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Kjett. Bra at du får låme en up to date sykkel av de. Og forbaska at folk ikke kan holde fingra av fatet. Skal holde utkikk etter denne.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Ikon og sti [Re: Arne_And] #1227878 04/08/2011 17:50
Trond Vidar Offline OP
I want to ride my bicycle
OP Offline
Sitat: Arne_And
Sitat: Trond Vidar
Nå har sykkelen min blitt stjålet (...). Den var på gaffelservice hos Bikes & Boards

Aiai, kjipt! Er det da butikkens ansvar å skaffe en ny sykkel, eller hvordan fungerer det?

Det er det. BAB har vært svært ryddige.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Ikon og sti [Re: cinematic] #1227882 04/08/2011 17:52
Trond Vidar Offline OP
OP Offline
Sitat: cinematic
er du sikker på at det kommer en epic expert 29 til europa i år? ganske sikker på at den ikke gjorde det i fjor. har du hørt noen rykter om når du får den?

knut

Det gjør det. Her er den. Har jeg forstått BAB riktig så har de den til uka.

Vedlegg Untitled.png
Redigert av Trond Vidar; 04/08/2011 17:53.

Lånesykkelen! [Re: Trond Vidar] #1233973 12/08/2011 11:42
Trond Vidar Offline OP
OP Offline
I dag hentet jeg lånesykkelen hos Bikes & Boards. Snakk om god service. en 2012 Specialized Epic Expert ventet på meg. Nydelig sykkel med en god miks av SRAM XO/X9 og Formula skivebremser. Jeg skal ta bilder og behøre dokumentere hva jeg syntes.

Hang den på vekta når jeg kom hjem. Den kom inn på svært respektable 11,39g uten pedaler. Med slanger.

More to come!

Vedlegg Untitled.png

Re: Lånesykkelen! [Re: Trond Vidar] #1233982 12/08/2011 11:48
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Fint'a Det er jo ikke ille i det hele tatt.
Bra service av BAB oppe i denne historien.

Er det samme ramme på disse eller?

LarsB

Re: Lånesykkelen! [Re: larsb] #1233993 12/08/2011 12:11
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Hva er egentlig forskjellen på epic s-works'en og epic expert'en?
Hva skiller i pris på disse?
Blir det ny Sworks på deg i 2012?

- Stefan
Re: Lånesykkelen! [Re: Stefan77] #1234154 12/08/2011 16:44
Trond Vidar Offline OP
OP Offline
Hei,

Det er store forskjeller på s-works og expert. Kort fortalt:

Ramme:
- s-works har karbon bakramme, Expert har Alu-baktriangel
- Det er forskjell i karbonveven. S-works bruker en dyrere (lettere og stivere) layup på deler av ramma, som koster mer.

Gaffel:
- SID 29 med alukrone/rør og 2011 brain på expert
- SID 29 med karbonkrone/rør på s-works og brainjustering på toppen

Utstyr:
- Generelt bedre utstyr på s-works. Enten full XX eller XTR gruppe med s-works karbonkrank på s-works. XO/X9 på expert.

Bakdemper:
- Kashimacoating på s-works

Hjulsett:
- Roval Carbon SL på s-works, og Roval Control 29 (alu) på expert

Cockpit: Syntace og karbon over hele fjøla på s-works, alu på expert.

Og noe annet småtteri. Alt dette utgjør ca 1,3kg pluss litt stivhet og finere deler. Om det er verdt prisen er en annen sak ICON_WINK

Re: Lånesykkelen! [Re: Stefan77] #1234155 12/08/2011 16:45
Trond Vidar Offline OP
OP Offline
Sitat: Cmon77

Blir det ny Sworks på deg i 2012?

det blir det. Bikes & Boards erstatter den stjålne sykkelen med en 2012 s-works.

Re: Lånesykkelen! [Re: Trond Vidar] #1234221 12/08/2011 18:29
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Stjelt Trond Vidar?? For jævlig!

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Ikon og sti [Re: cinematic] #1240596 20/08/2011 07:16
Klaus R Offline
Fersking
Fersking
Kjipt å høre at sykkelen ble stjålet, men hadde ikke vært misfornøyd med en kliss ny 2012 epic etterhvert, som plaster på såret. Blir interessant å høre hva du synes om den.

Med den fuktige værmeldinga for neste uke, så kommer jeg mest sannsynlig til å gå for Rocket Ron 2,25 både foran og bak ettersom over halvparten av tida ute i løypa blir på sti (ca 4,5t i følge en som sykla på 7t ifjor)). Et lengre løpe-parti i myr fra i fjor skal ha bli byttet ut med et parti med stein og røtter. Setter på et Racing Ralph 2,25 bak eller foran hvis det ser ut som det ikke blir fullt så bløtt. De andre dekkene blir nok liggende hjemme, men hadde gått for Raven foran og Ikon bak hvis det hadde vært relativt tørt.

Går for Eclipse slanger + 2 ekstra i sekken. Har bytta til ESI Chunky holker og satt på vannflaske under setet.

Etter en tur til DH-løypene i Åre (der forøvrig Maxxis Aspen 2,4 fungerte glimrende) og en Farris Rundt-treningstur inkl. mye gjørme, så tok XX-bremsene kvelden for 3.gang siden mai, visstnok pga luft i systemet. Sykkelbutikken har sendt dem til Danmark, og heller satt på XO inntil de får inn de nye, så satser på at de holder helt til Lillehammer.

Neoprenhansker blir et must, de fungerte som gull på Lørdagsbirken i fjor.

Ellers har jeg kommer over noen tynne og helt geniale ullsokker av geitehår som holder bedre på varmen enn vanlig ull når det blir skikkelig vått og kaldt. De er billige og kommer fra en liten produsent med artige geiter -> www.jorinemohair.no. Tar med et ekstra par i sekken.

Ellers blir det 1 liter Ringer blandet ut med 3 liter vann dagen før, og 2/8 Ringer/sportsdrikk under rittet.

Noe annet jeg har glemt? ICON_SMILE

Redigert av Klaus R; 20/08/2011 07:20.
Re: Ikon og sti [Re: Klaus R] #1240606 20/08/2011 07:23
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Klaus R
Kjipt å høre at sykkelen ble stjålet, men hadde ikke vært misfornøyd med en kliss ny 2012 epic etterhvert, som plaster på såret. Blir interessant å høre hva du synes om den.

Med den fuktige værmeldinga for neste uke, så kommer jeg mest sannsynlig til å gå for Rocket Ron 2,25 både foran og bak ettersom over halvparten av tida ute i løypa blir på sti (ca 4,5t i følge en som sykla på 7t ifjor)). Et lengre løpe-parti i myr fra i fjor skal ha bli byttet ut med et parti med stein og røtter. Setter på et Racing Ralph 2,25 bak eller foran hvis det ser ut som det ikke blir fullt så bløtt. De andre dekkene blir nok liggende hjemme, men hadde gått for Raven foran og Ikon bak hvis det hadde vært relativt tørt.

Går for Eclipse slanger + 2 ekstra i sekken. Har bytta til ESI Chunky holker og satt på vannflaske under setet.

Etter en tur til DH-løypene i Åre (der forøvrig Maxxis Aspen 2,4 fungerte glimrende) og en Farris Rundt-treningstur inkl. mye gjørme, så tok XX-bremsene kvelden for 3.gang siden mai, visstnok pga luft i systemet. Sykkelbutikken har sendt dem til Danmark, og heller satt på XO inntil de får inn de nye, så satser på at de holder helt til Lillehammer.

Neoprenhansker blir et must, de fungerte som gull på Lørdagsbirken i fjor.

Ellers har jeg kommer over noen tynne og helt geniale ullsokker av geitehår som holder bedre på varmen enn vanlig ull når det blir skikkelig vått og kaldt. De er billige og kommer fra en liten produsent med artige geiter -> www.jorinemohair.no. Tar med et ekstra par i sekken.

Ellers blir det 1 liter Ringer blandet ut med 3 liter vann dagen før, og 2/8 Ringer/sportsdrikk under rittet.

Noe annet jeg har glemt? ICON_SMILE

Høres ut som du har kontroll på dekk og slanger, drikke...og sokker og hansker.. Resten av bekledningen, innhold i sekken(utover ekstra sokker og slanger), er jeg usikker på om du har kontroll på... ICON_WINK

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support