Heisann!
Jeg har bestemt meg for å selge min Commencal Meta 55.
Rammen er en rød 2010-modell, og jeg fikk denne rammen gjennom en reklamasjon da den gamle 2009-rammen hadde en produksjonsfeil. Den nye rammen ble tatt i bruk i juli 2010, og har vært brukt omtrent 20 ganger siden da. Rammen er nesten som ny.
Størrelse: Large. Jeg er 187 cm, og synes rammen passer meg fint. Man kan også være en del lavere enn meg og fortsatt trives på sykkelen, men man bør ikke være mer enn noen cm høyere enn meg.
Følgende deler sitter på sykkelen:
Krank: Shimano SLX (kjøpt i desember 2009 og tatt i bruk i april 2010)
Kjede: Shimano XT (Skiftet en gang etter april 2010, men husker ikke helt når)
Kassett: Shimano SLX
Girskiftere: Sram X7
Fremgir: Shimano SLX
Bakgir: Sram X7
Bremser: Avid Elixir (Kjøpt august 2009. Hendelen på bakbremsen har fått seg en liten trøkk og noen skrammer, men fungerer 100 %. Det er også noen få skrammer på frembremsen.)
Bremseskiver: Avid G3 - 203 mm fremme og 185 mm bake
Dempegaffel: Fox Float RL 140 mm (Service utført av Cyklon sommeren 2010)
Bakdemper: Fox Float RP2 (Service utført av Cyklon sommeren 2010)
Pedaler: Wellgo Flatties/Shimano M647
Sete: SDG
Setepinne: SDG I-beam
Dekk: Intense FRO Lite 2,35 (Myk gummi, mye liv igjen)
Framhjul: Mavic XM719/Hope pro 2/DT Swiss comp (Kjøpt oktober 2009)
Bakhjul: Linus Next (Kjøpt juni 2010)
Stem: Raceface Evolve XC
Styre: Commencal 685 mm med rise
Holker: Pro Lock-on
Styrelager: Ritchey WCS Drop-in integrated (Kjøpt februar 2010, tatt i bruk april 2010)
Når det gjelder vekten på sykkelen har jeg ikke veid den, men det er ikke den letteste sykkelen du får. Det er nok en del å spare på dekk og bakhjul.
Noen av delene har en del kosmetiske skrammer. Dette gjelder styre, bremser, sete og gaffel. Ingen av disse skrammene har noe å si for delenes funksjon.
Rammen har noen små riper noen steder, men ser ellers veldig bra ut.
Jeg legger ved et verktøy som brukes for å skifte foringer til bakdemperen, dette er en enkel operasjon og må gjøres en gang i blant. Foringer fås billig på internett.
Grunnen til salget er at jeg har en hardtail som jeg bruker mye, og jeg synes det er litt for dumt å ha denne stående uten at den blir noe særlig brukt.
Pris: 15 000
Sykkelen befinner seg i Bergen og kan sees og prøves her. Større bilder kan fås på mail.
Ta kontakt i tråden eller på PM
Mvh Øyvind