Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel?

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: jaknudsen] #1150377 13/04/2011 11:09
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er det noe mer med liten skrift, eller er det bare en tier i gebyr på en tusenlapp med betalingsgarantien?

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: kjerts] #1150483 13/04/2011 13:55
Statham Offline
Veteran
Veteran
Jeg mener ikke at Edge 800 han selger er fake, selger selv Garmin produkter og jeg betaler mer inn for edge 800 eller det han tar ut, men nå er det jo sånn at mange Norske distributører tar mye mer betalt for en vare eller man kan kjøpe den fra utlandet, jamfør 5 års reklamasjons rett osv som gir noe høyere pris i Norge, har googlet litt denne karen og det ligger jo bilde av han på sykkel på hans facebbok profil http://www.facebook.com/plillevik , om det er svindel eller ikke er ikke opp til meg å avgjøre, personen eksistrer i alle fall, og om man bestiller med postoppkrav så må jo personen som sender oppgi et konto nr, send bestilling via e-post, ta med e-posten på postkontoret når du henter pakken, be betjenningen på posten bevitne hva som er i esken når du åpner den på postkontoret, er det ikke en edge 800 i esken, så ber du posten stoppe overføringen og anmelder saken, det har vært gjort før.

Fake edge 800 har jeg ikke hørt noe om enda, og jeg betviler at det finnes på markedet

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Statham] #1150507 13/04/2011 14:47
G
gekkofrekko Offline
Ringrev
Ringrev
G
jeg tenkte jeg skulle bestille meg en,
sa jeg synes det virket litt lite troverdig og lurte på om han kunne bevise at det var ekte.. at han faktisk solgte en edge, spurte også om han ville sende og jeg fører over penger når det kommer... om han hadde en edge og alle opplysninger om meg så skjønner jeg ikke problemet med dette... er ikke så vanskelig å bevise at han faktisk solgte en edge / hadde produktet...

dette virker litt rart for meg... noen her får gi rapport! ICON_SMILE jeg er skeptisk!

Redigert av gekkofrekko; 13/04/2011 14:50.
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: gekkofrekko] #1150516 13/04/2011 15:05
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Vel,når det gjelder sende i oppkrav er det vel kanskje noen som har pakket opp en murstein istedet for den nye knasje UGsa du ønsket deg?

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: jan erik] #1150519 13/04/2011 15:10
G
gekkofrekko Offline
Ringrev
Ringrev
G
ja, men da hadde jeg ikke overført pengene heller vet du, 1800kr for en edge 800 er jo billig!!! så og si for godt til å være sant, så vi får se om folket her får varene sine ICON_SMILE

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: gekkofrekko] #1150846 13/04/2011 21:14
torinb Offline
Ivrig
Ivrig
Da har jeg og tatt sjansen og bestilt. Må ta noen risiki i ny og ne.

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: jaknudsen] #1150849 13/04/2011 21:14
S
stedal Offline
Fersking
Fersking
S
Her kommer en paragraf fra straffelovens kapittel 23, som er aktuell for denne diskusjonen. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-027.html
§ 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes.

Her er det altså ikke greit å publisere påstander om at noen er en kjeltring med mindre det viser seg å være sant. Det vil sansynligvis være greit å lure på dette, men å konkludere med at noen bedriver svindel og dermed skade potensiell inntekt for vedkommende kan være straffbart. Det er imidlertid ikke ofte denne paragrafen håndheves. Så sjansen for at saker som tas opp her skal få rettslig etterspill er svært liten. Det finnes likevel noen eksempler fra norsk rettspraksis, men disse gjelder stort sett dagspressen. Blant disse en tannlege fra drammen som fikk oppreisning etter en ærekrenkelse vedrørende sin virksomhet.

En ting det kan være generelt greit å tenke på når man skriver på et forum er at det som skrives her er publisering i lovens forstand av ordet og dermed skjerpende ved for eksempel ærekrenkelser eller ved andre straffbare uttalelser (rasisme etc.)

Her kommer en lenke til en domsavgjørelse vedrørende denne paragrafen for SVÆRT interesserte :)http://www.lovdata.com/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/lr/lrg/lg-2009-149105.html&emne=%E6rekrenkelse*&

Hilsen journalisten

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: torinb] #1150852 13/04/2011 21:15
Jonas88 Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har prøvd å kontakte selger i hele dag uten hell. Flere som sliter med det samme?

“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Jonas88] #1150853 13/04/2011 21:17
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Sendte epost til han igår og prøvde å ringe og la igjen beskjed idag. Ikke fått noen tilbakemelding. Kanskje han er ute og sykler....

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Knirkekne] #1150888 14/04/2011 05:18
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Vi kan vel koste på oss en avsporing? HVOR kan man kjøpe Edge 800 billigst?

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: jan erik] #1150945 14/04/2011 06:57
ivarRRR Offline
Entusiast
Entusiast
Har kikket litt etter en Edge 800 selv og i de norske nettbutikkene er prisen ganske lik, ca 3700,- for gps + speed + kadens sensor.

Kan spare litt hvis du finner en på ebay. Men har ikke sett noen som er så billige som de fra Loddefjord.

Ivar
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: ivarRRR] #1150979 14/04/2011 07:40
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg fant denne da jeg søkte på nett. De shipper til utlandet også. Men vet ikke hvor troverdig butikken er. Noen som har erfaringer med denne butikken?

http://www.ride-this.com/index.php/garmin-edge-800-touchscreen-gps-blackwhite-trim-7749.html

-Trigger
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Tallak] #1150980 14/04/2011 07:41
Jonas88 Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Tallak
Sendte epost til han igår og prøvde å ringe og la igjen beskjed idag. Ikke fått noen tilbakemelding. Kanskje han er ute og sykler....

Merkelig... Hvis noen andre har noe info eller har fått varene de har bestilt må dere si ifra.
Begynner å bli mer og mer usikker på om den edgen dukker opp i postkassa.

“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: ivarRRR] #1150985 14/04/2011 07:47
Statham Offline
Veteran
Veteran
Garmin dingser bør dere så absolute kjøpe av norske forhandlere som har fått sin vare igjen fra Garmin Norge tidligere Belanor AS, grunnne til dette er; Garmin Norge er helt rå på reklamasjon, det er stor sett ingen spørsmål, og de reparerer varen eller du får en ny tilsvarende, jeg har senest nå selv en forerunner 405cx med feil på, den er kjøpt hos belanor og man fyller ut reklamsjon på nettsiden til Garmin Norge og får beskjed om å sende den inn, innen en uke så tipper jeg at den er i retur eller en ny klokke er mottat, Garmin sine produkter er på ingen måte dårlig men det hender at de har hardware feil eller f.eks produksjons feil og da er det gull å kunne sende inn til Garmin i Norge i inntil 5 år, mot at man må sende den til f.eks England og begynne med eksport papirer i forhold til mva osv. da gjelder også kun Garmin garanti tid som i det landet man handlet varen fra.

Så mitt råd er, betal litt ekstra og kjøp Garmin produkter i Norge, jeg selger garmin sine produkter selv og snakker her av erfaring. Jeg kan nesten garantere at man i løpet av 5 år får bruk for Garmin Norge sin gode service og reklamasjonsystem.

Men om det er riktig at man får edge 800 for den prisen som nevnte selger har, så har man vel ikke så mye å tape og kan ta sjansen, men hadde ikke giddet og spare 300-500 på å handle fra USA, det kan fort bli dyrt.

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Statham] #1150995 14/04/2011 07:52
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Etter mine år som Garminbruker kan jeg skrive under på begge påstandene til Statham. Både at det er rast og problemfri service, og at man trenge den. Jeg har levert inn 305en min tre ganger (til fysisk butikk) og fått ny hver gang på under en uke.

LarsB

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: larsb] #1151001 14/04/2011 07:55
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Veldig godt poeng Statham. Du overtalte med nettopp til å ikke kjøpe noe fra utlandet, eller fishy selgere.:P

-Trigger
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Trigger] #1151005 14/04/2011 07:58
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Sitat: Trigger
Jeg fant denne da jeg søkte på nett. De shipper til utlandet også. Men vet ikke hvor troverdig butikken er. Noen som har erfaringer med denne butikken?

http://www.ride-this.com/index.php/garmin-edge-800-touchscreen-gps-blackwhite-trim-7749.html

I linken din er det vel til alt overmål ikke bilde av en Edge 800, men en 705.

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: imag] #1151011 14/04/2011 08:00
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: imag
Sitat: Trigger

I linken din er det vel til alt overmål ikke bilde av en Edge 800, men en 705.

Ja ser det faktisk nå.

-Trigger
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Statham] #1151016 14/04/2011 08:03
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Sitat: Statham
Garmin dingser bør dere så absolute kjøpe av norske forhandlere som har fått sin vare igjen fra Garmin Norge tidligere Belanor AS, grunnne til dette er; Garmin Norge er helt rå på reklamasjon, det er stor sett ingen spørsmål, og de reparerer varen eller du får en ny tilsvarende, jeg har senest nå selv en forerunner 405cx med feil på, den er kjøpt hos belanor og man fyller ut reklamsjon på nettsiden til Garmin Norge og får beskjed om å sende den inn, innen en uke så tipper jeg at den er i retur eller en ny klokke er mottat, Garmin sine produkter er på ingen måte dårlig men det hender at de har hardware feil eller f.eks produksjons feil og da er det gull å kunne sende inn til Garmin i Norge i inntil 5 år, mot at man må sende den til f.eks England og begynne med eksport papirer i forhold til mva osv. da gjelder også kun Garmin garanti tid som i det landet man handlet varen fra.

Så mitt råd er, betal litt ekstra og kjøp Garmin produkter i Norge, jeg selger garmin sine produkter selv og snakker her av erfaring. Jeg kan nesten garantere at man i løpet av 5 år får bruk for Garmin Norge sin gode service og reklamasjonsystem.

Men om det er riktig at man får edge 800 for den prisen som nevnte selger har, så har man vel ikke så mye å tape og kan ta sjansen, men hadde ikke giddet og spare 300-500 på å handle fra USA, det kan fort bli dyrt.

Dette stemmer ikke. Garmin har "Worldwide warranty" det betyr at Belanor skal gi samme service og garantier til deg uansett hvor i verdenen du har kjøpt din Garmin (fra en autorisert Garmin forhandler). Om og når du trenger service , nekter da Belanor at hjelpe deg så er det bare å klage til Garmin.

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: mrowkoob] #1151028 14/04/2011 08:12
anderz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mrowkoob
Dette stemmer ikke. Garmin har "Worldwide warranty" det betyr at Belanor skal gi samme service og garantier til deg uansett hvor i verdenen du har kjøpt din Garmin (fra en autorisert Garmin forhandler). Om og når du trenger service , nekter da Belanor at hjelpe deg så er det bare å klage til Garmin.

Garmin operer med ett års begrenset garanti som er langt mindre enn hva man får ved kjøp i Norge.
http://www8.garmin.com/support/warranty.html

Jeg har handlet Garmin fra utlandet og vet hva det vil si å ikke ha norsk garanti. Mine virket i over ett år så Garmins verdensomspennende garanti var verdt null & niks.

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: anderz] #1151092 14/04/2011 09:06
T
trolla Offline
Avhengig
Avhengig
T
Gi nå fyren en sjanse til å levere før vi tar sorgene på forskudd. Vi som har bestilt varer klager ikke, kun dere som lurer på/kunne vurdere å handle.....

Som tidligere nevnt, jeg tror mine Sidi sko dukker opp om en ukes tid. Inntil det motsatte skjer så stoler jeg på selger.

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: trolla] #1151122 14/04/2011 09:32
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Prisen på slike produkter, er ren strategi. Hadde de villet, kunne de ha solgt den til 499,- og likevel tjent penger i alle ledd. Edge 800, er for spesielt interesserte og betalingsvillige kunder. At de antagelig kunne tjent like mye penger, på å selge den til 1/3 av prisen. Bryr ikke Garmin seg om, for det er ikke deres markedsstrategi.

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Statham] #1151123 14/04/2011 09:36
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H

Word!

Har fått fikset min forerunner 305 to ganger uten kostnader. Livstidsgaranti er supert ICON_SMILE

facebook.com/secondhandsessions

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: GardS] #1151159 14/04/2011 10:15
M
mrowkoob Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Sitat: GardS
Prisen på slike produkter, er ren strategi. Hadde de villet, kunne de ha solgt den til 499,- og likevel tjent penger i alle ledd. Edge 800, er for spesielt interesserte og betalingsvillige kunder. At de antagelig kunne tjent like mye penger, på å selge den til 1/3 av prisen. Bryr ikke Garmin seg om, for det er ikke deres markedsstrategi.

Ja de ska betale Thor og de andre guttene en klekkelig sum penger, tenk på det ;-)

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: mrowkoob] #1151251 14/04/2011 12:14
H
hbs Offline
Ringrev
Ringrev
H
Tok sjansen og bestilte sko. Så får vi se ICON_SMILE

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: mrowkoob] #1151458 14/04/2011 17:58
Statham Offline
Veteran
Veteran
Sitat: mrowkoob

Det er ingen ting som heter belanor lenger, belanor er oppkjøpt av Garmin, men hva er vel et års begrenset garanti verdt? mot 5 års reklamasjons rett, inne de 5 årene har Garmin kommet med en ny dings som du også kjøper med 5 års reklamasjons rett, å sånn går nå dagan....

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Statham] #1151496 14/04/2011 19:05
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Nå til dags så ser ofte folk seg blinde på pris. Dette gjelder også spesielt sportsvarer etter at G-max og XXL har komt på markedet. Da får man gjerne en god pris, men mister litt av servicen og kunnskapen hos personalet, mens i denne sammenhengen så får man gjerne billigere Garmin produkter fra utlandet, men man får ikke norsk reklamasjonsrett.

Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Dloh] #1151632 14/04/2011 21:34
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Belanor-service: Jeg kontaktet dem da batteridekselet på min GPSMAP 60CSx knakk, og Belanor sendte en komplett "dummy" samme dag, gratis. Suksess!

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Christian] #1153844 18/04/2011 13:33
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Noen som har hørt noe mer fra mannen? Tenker de som tok sjansen på å bestille. Venter spent.:)

-Trigger
Re: Fantastisk tilbud på Edge 800 eller svindel? [Re: Trigger] #1153999 18/04/2011 18:47
torinb Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har bestilt, men har ikke hørt et pip siden da. Har purret et par ganger på epost uten hell.

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino