Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaring med Joytrax sykkelhenger ?

Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? #1149015 11/04/2011 15:57
ColnagoReflex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei

Ser at G-sport har denne sykkelhengeren på kampanje. Ser for meg ut som kampanjen er med et lite (ubrukelig) forhjul, men det må jo gå ann å få den med sykkelkobling også, uten at jeg ser det på G-sport sine sider.

http://joytrax.com/ står det litt mer, men også der er det noe mangelfullt. Ser jo at den har et justerbart dempersystem og synes den virker ok, i alle fall i forhold til prisen.

Finner lite info om denne hengeren på nettet, i alle fall på norske sider - noen av dere som vet noe ?

De har den ikke i G-sport butikken hvor jeg bor så jeg får ikke sett den selv på en stund, men har dere sett den ville jeg være takknemlig for tilbakemeldinger.

Redigert av ColnagoReflex; 11/04/2011 15:58.
Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: ColnagoReflex] #1150602 13/04/2011 17:45
B
bvn Offline
Fersking
Fersking
B
Kommer med sykkelkobling og strolling kit iflg svar fra G-sport. Med en vekt på 10 kg og fjæring og pris godt under Kid Croozer 2 eller chariot & Co. Du finner mer hvis du utvider søket utover norske sider.

Noen som har tips angående denne?

Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: bvn] #1153789 18/04/2011 12:09
S
stiabas Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg har bestilt en sånn sykkelhenger og skal gi en liten statusrapport når jeg fått prøvd den litt.
En ting som jeg la merke til er at den koster bare litt mindre enn Chariot Cougar i diverse amerikanske nettbutikker mens den her på berget nå altså koster ca en tredje del av Cougar 2. Ikke at pris behøver å si så mye men det er lov å håpe at den holder noenlunde samme standard som Chariot.
Edit:
Ser nå at G-Sport har satt opp prisen til 3.999,- (var på tilbud til 2.499,-), mens den koster 2.999,- hos Intersport.

Redigert av stiabas; 18/04/2011 12:12.
Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: stiabas] #1155486 21/04/2011 15:27
S
stiabas Offline
Fersking
Fersking
S
Da var første lille tur med Joytrax-hengeren unnagjort. Den var enkel å settes sammen, veier lite og bra med seler for å stroppe fast poden. Passer til både ett og to barn (har bare testet med ett).
Sykklet på litt ruffsete grusvei og da fugerer støtdempingen helt fint.
Den kjennes delevis litt billig ut i materialvalget og den har ikke så mange finesser men til den prisen, 2.499, så synes jeg det helt klart er godkjent. Men jeg er i tvil om jeg ville gitt 3.999,- som G-Sport krever for denne nå.
Så foreløpig er det "tumbs up" fra min side

Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: stiabas] #1162056 01/05/2011 16:20
B
bvn Offline
Fersking
Fersking
B
Jeg gikk også for denne til 2499. Hatt en sykkeltur idag langs veg og et stykke skogssti. Bra med justerbar støtdemping og liten vekt på selve hengeren. Sammenlignet med Croozer 2 er nok lasteplassen mindre, men plass til endel allikevel og det er sikkert ikke noe problem å feste en sekk el.l. på alu ramma bak/håndtak. Ikke fjæring på croozer 2? Vil tro de 4-5 kg i vektforskjell mot croozer er verdt en vurdering i favør joytrax.

Ryddig og grei montering og bruksanvisning

Vi var på tur med 3,5 og 1 åring, satt stødig og greit begge to. selene fleksible nok til at det ikke var noe problem med 1 åringen heller.

Har en mistanke til at dette kanskje er et partikjøp fra g-sport/intersport folket. Ser ikke ut til at de har noe reservedeler, ekstra sykkelfeste el. Så en får se hvis noe ryker. Men, godt fornøyd etter første tur. Så kommer jeg sikkert tilbake til denne tråden hvis den skjærer seg.

Forøvrig så har Intersport den til 2999. samme eier på intersport og g-sport.

Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: bvn] #1162982 02/05/2011 18:58
J
Jorunn Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
J
Kan noen av dere som har kjøpt Joytrax svare på

- om man kan sentrere barnet i hengeren når man bare kjører med ett barn?
- om det var mulig å kjøpe stort forhjul slik det er beskrevet på joytrax.com

Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: Jorunn] #1163224 03/05/2011 05:46
S
stiabas Offline
Fersking
Fersking
S
Det går fint å sette ett barn i midten av vognen. Det er bare å flytte litt på selene.
Det ser ikke ut til at G-Sport/Intersport fører det store forhjulet men jeg vil sendt de en mail og sjekket. Hvis ikke kan den sikkert kjøpes fra en eller annen nettbutikk (amerikansk).
Videre vil jeg skryte litt av servicen til Joytrax. Jeg var litt hardhendt med låsemekanismen som låser vognen i "utbrettet" tilstand så denne knakk. Sendt da en mail til Joytrax og spurte om det var mulig å kjøpe en slik separat. Fikk svar 10 min senere at det bare var å sende dem postadressen så skulle de sende en ny del uten kostnad asap. Bra service.

Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: stiabas] #1255651 06/09/2011 20:15
ColnagoReflex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg fikk samme problem med min løsemekanisme. Skrev til leverandør og de ordner det umiddelbart - kjempebra. Men supertipset er å bare kontante G-sport lokalt eller sende dem en epost - de ordner det ennå raskere og har deler på lager.

Re: Erfaring med Joytrax sykkelhenger ? [Re: ColnagoReflex] #1445552 18/07/2012 16:58
Awesnes Offline
Avhengig
Avhengig
Vet at det ikke er en helt sylfersk tråd....

Jeg kjøpte denne vogna i dag til 2000 på G-max. Noen med flere erfaringer med den?

Moderator  support