Jeg har en 08 Compulsion 2, og kan gi deg mine inntrykk.
..hvordan er den på landeveier/asfalt..
Den ruller nå bortover som andre sykler, men har jeg et transportbehov velger jeg hardtailen. Felt'en er for meg en dedikert stisykkel, og jeg tviler på at jeg hadde gidda å sykle den på jobb-pendlinga selv om jeg ikke hadde hatt hardtailen.
.. og ikke minst oppover?
Oppover på asfalt er den tung og seig, men hva annet er det å vente med grove, bløte dekk og 14 + kg.
Oppover i terrenget derimot. Da kamufleres vekta i det gode bakhjulsopphenget som sørger for bakkekontakt hele tida. Jeg sykler opp crux med Felt'en som jeg ikke har sjangs på med HT, til tross for 3,5 kg vektforskjell.
Nedover gir den meg en selvtillitt og trygghet jeg ikke ante fantes i meg. Det finnes bedre sykler enn denne, men til 9000,- så gjør du deg iallfall ikke bort om du kjøper den.
Er du ute etter en stisykkel du kan sykle enkelte transportstrekker på asfalt med, så kan du trygt vurdere denne.
Er du ute etter en hverdagsykkel som du kan sykle sti med av og til, så bør du leite videre.
Er du ute etter en fulldemper for å trene/rittsykle med, glem denne.
Er du ute etter å prøvesmake på den herlige hobbyen stisykling er, så kjøp denne. (Akkurat det jeg gjorde

)