Det er vel diskutert opp og ned før. Men er carbon mer som aluminium i levetid, eller blir det sprøere over tid. Det er vel bare stål som varer evig. Er det trygt med 10 - 15 år gamle karbonrammer mon tro.
Jeg prøver å ikke være overkritisk. Men hvis jeg kjøper karbon, så vet jeg ikke om jeg kommer til å bruke den veldig mye i to år, for så å bli lei av ramma. Har litt sansen for "stayer" produkt.
Jah! jeg bestilte fra carbonzone for 3 uker siden. etter en sint mail i dag morges ga de meg penga tilbake. Kort fortalt. de klarte ikke å levere ramme selv om den sto som "på lager" De dreiv å halte ut tiden og fikk ikke noe sendt av gårde. noen som vet om noen andre som har fm028 ISP på lager?
Da jeg sa jeg hadde opprettet en paypal claim gikk det 3 minutter til pengene var betalt tilbake.
Spiff
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Jah! jeg bestilte fra carbonzone for 3 uker siden. etter en sint mail i dag morges ga de meg penga tilbake. Kort fortalt. de klarte ikke å levere ramme selv om den sto som "på lager" De dreiv å halte ut tiden og fikk ikke noe sendt av gårde. noen som vet om noen andre som har fm028 ISP på lager?
Da jeg sa jeg hadde opprettet en paypal claim gikk det 3 minutter til pengene var betalt tilbake.
Finnes det en karbon 26" HT som har kort nok headtube til at jeg får pressa på en gaffel med 16,8cm kronerør? Må ha large (typ 19"), men syns alle jeg ser har 130mm headtube og det blir i lengste laget, tror jeg.
Hei Har endelig fått kinaramma i hus, er litt skuffa over at begge girvaierne går inn på samme side men ellers bra. Men så lurer jeg på om det er lurt å spraye inn en eller annen smurning i de innvendige vaierføringene eller om det er like greit at de er tørre. Olje tiltrekker seg jo som kjent smuss eller hva?
Jeg har fått pris på FM058(dengfu) og FM021(hongfu). De koster rundt $500 begge to. Vet at i alle fall en på forumet har FM023 og at han er happy med den, men jeg skal ha en FM056 også, og ingen steder som har den har også FM023.
Det hotteste er kanskje dirty disco kopier, men jeg vil eventuelt ha både canti og diskfester, og det har vel ikke den.?
Noen som har noen erfaringer de vil dele?
Mvh Tobias
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: Rene]
#151790609/11/201216:12
Jeg snakker om kinakarbon ja Annet har jeg lite peiling på Regnet med det var snakk om kinakarbon når tråden heter "Karbonrammer fra Kina/ebay"
Om Specialized rammene ikker er dekket i lakk, ser man jo lett hvilken karbon som er brukt i produksjon, og man kan ut fra det velge modell. Ellers svarer de seg sikkert om du ringer og spør
Ja, å bedømme hvilken type karbon som har blitt brukt ut fra kosmetikken er vel litt vågalt. Otto Jæger kan sikkert svare på det aller meste her, men jeg gjetter på at unidirectional er det som blir brukt strukturelt på det aller meste, så er topplaget bare der for kosmetikk når man ikke har lakkert med farge over.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Jadda, men det er bare det visuelle topplaget, som kanskje er 0.5mm tykt.
e
Her et bilde av samme felg fra light-bicycle. Den uten mønster er slik den egentlig ser ut, den med mønster har lagt inn en grov finish for at det skal "se ut som det folk tror carbon ser ut som" :-)
Det samme gjelder nok de rammene du har bilder av over her.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: RazeFaze]
#152986304/12/201214:58
Jadda, men det er bare det visuelle topplaget, som kanskje er 0.5mm tykt.
e
Her et bilde av samme felg fra light-bicycle. Den uten mønster er slik den egentlig ser ut, den med mønster har lagt inn en grov finish for at det skal "se ut som det folk tror carbon ser ut som" :-)
Det samme gjelder nok de rammene du har bilder av over her.
Jeg var påståelig der, men de forklarer litt bedre selv...