Hvor han kjøpte den får nesten Statham svare på selv, men dette er samme ramma som jeg brukte i mitt byggeprosjekt. På andre sida i byggetråden (som du finner lenke til i signaturen min). Ser du forskjellige selgere som hadde ramma når jeg kjøpte. Da var Miracle Trade billigst. Senere var den enda billigere på Ebay og selgeren jos123 viser til et par poster over meg.
Hva med denne folkens? Noen som har erfaring eller meninger? Keen på å kjøpe til bruk i vinter og grusbirken. Ca 2800 pluss avgifter.. Har nesten alt som mangler. Hmmmm!
Eventuelt hva annet kan man kjøpe, trenger kjøpshjelp jeg altså.
Har kikket på noen av 29" rammene til bla. hong-fu og lurer på om noen her har erfaring å dele:
* Hvilke komponenter fra 26" sykkelen kan gjenbrukes på en 29" ? * Hva slags totalvekt er realistisk å få til (hardtail med framdemper)
Som du garantert er klar over må du jo ha nye hjul og ny gaffel. Sjekk styrerørdiametern! Du kan bruke alt det andre. Jeg anbefaler sterkt å ha en todelt krank med 38/26 tenner, siden du vel sykler en del sti og tekniske ritt. Vanlig 44-32-22 krank er noe herk å sykle sti og XC med, men sikkert ok på Birken/grenserittet osv. Storskiva blir alt for stor og 32 er litt verken eller.
Og et flatt bredt styre, for å komme langt nok ned i front.
No added style
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: Mr Pink]
#148562913/09/201218:22
Noen som har erfaringer med hvordan delene i "kina-karbon" funker? Er kvalitetet bra, eller bør man holde seg til "kjente" merker som Ritchey osv? Tenker racerstyrer, stem, setepinner osv.
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: LarsHW]
#148768217/09/201216:28
Jeg har netopp fått min, og montert den sammen. 26er med gaffel og styrelager, hjem for totalt 3000,- bygget har nå kostet 7000,- og den bør ikke veie mer enn rett ved 9 tallet. Setter jeg på easton hjulsettet mitt er den vel på rett over 8kg. Virker forøverig veldig bra. Har ingen bekymring hverken på kvalitet eller utførelse. Stiv og flott sykkel.
Er redd cuben blir ensom fremover...
Legger inn noen bilder så snart jeg er helt ferdig. Gruer meg litt til å adskille bremsene for å skjule slangen til bakbremsa.. Noen tips?? Den går inn i ramma ved styret og kommer ut 10 cm fra selve bremsen. Det har jeg ikke gjort før...
Om dette funker for meg, har jeg allerede 5-6 intresserte som ønsker å bestille samlet. Får ca 100-150dollar i rabatt om vi er flere som kjøper samtidig. Interesserte? Pm funker sikkert... Å ja, jeg skal ikke ha noe for det.
Tror det er Erling på forumet som har bygget seg hjulsett med felger fra light-bikes. Har lest på mtbr at komponenter er bra, men at selve bildekvaliteten byggekvaliteten er så som så.
Det var dette med finjusteringer og amatør.... Jeg er ikke helt ferdig enda. Skal trekke omigjen girvaieren foran, endre bremse slangen bak og foran. Tror jeg vil ha sorte slanger? Prøvde nå sykkeln en bitteliten tur i sta.. Virke bra;)
LTK023, 8,95kg som på bildet. Veldig fin og komfortabel ramme. Minus for dårlig intern føring av wire til bakgir. Desverre bare en liner uten forsterkning. Gir ikke helt linær wiretrekk for alle posisjoner. Jeg skal borre opp stopperne og tre Jagwire Ripcord strømpe hele veien. Rammen veier 1310g med sort blank lakk. Ny krank skal monteres, S-works karbonkrank, Lightning spider og 40/28 TA Chinook ringer. Jeg skal også kjøpe inn stiv gaffel for grusritt. Beregnet vekt da med EB 11-pedaler blir 7.15kg.
Min ble sendt den 19.09 fra LTK, den er nå sendt ut av Kina. Tipper den er et sted i Europa ila morgendagen. Skal si ifra så fort den dukker opp. Hvis en velger å sende med DHL så går det på 3 dager, men EMS var så mye billigere.
Har samme ramme som Ottoturbo. Knall fornøyd. Eneste minuset er at jeg opplever at pedalene slår ofte nede. Altså det virker ut som den er lavere enn det jeg har vant til.
Ganske nøyaktig 2 uker gikk det for min del. Mangler fortsatt finjusteringa, og har vært bortreist i helga. Skal få tatt noen skikkelige langturer på den om ei ukes tid, håper jeg. Kan "anmelde" den da. Men slik det er nå, virker dette supert.
Tror jeg dropper Kina karbon hjulene, finner ikke så alt for mye informasjon om navnene novatec A271SB/F372SB, noen som vet noe ? Eller som har noen tips til oppgradering av et Xero xsm-1 disc hjulsett?, vill ha det ned i vekt.
Bestilte forøvrig en 20" 26 ramme på onsdag, sammen med nytt styre, settepinne og stem. Alt i matchende 3k.