Tenkte det hadde vært moro med en samletråd for oss som har kjøpt "Kinarammer"/"no name-rammer", deler og hjul. Kan feks innholde hvor den er kjøpt, leveringstid, pris (evt frakt og toll), kvalitet, vekt og bilder. Skriv evt også hvilket utstyr dere har satt på osv.
Selv har jeg titta rundt på nettet og lest mye om denne typen rammer noen uker,før jeg endelig bestilte en pakke. Pakken kom i dag.
Min er kjøpt på ebay av selgeren e_baygoods. Kjøpte pakke med ramme, gaffel, sete, setepinne, styre, styrefremspring og headset. Bestilte den en torsdagskveld, og fikk den lørdagen litt over en uke senere. Hele pakka kosta 520 USD + 80 USD i frakt. Har ikke montert den, men syns den ser (nesten overraskende) fin ut! Bilder kommer.
Denne rammen og setet er fra kinesiske Ebay-selgere i fjor. Ebay lar meg ikke se på historikken så langt tilbake for å finne selgerene. Rammen kostet $280 og veide 1250 g, nøyaktig som beskrevet av selgeren. Den er fin, men utseende på ytterste karbonfiberlaget er litt varierende. Ramma har holdt ut ganske mye juling det siste året, og er tilsynelatende uskadet.
Setet veier 90 g, tror jeg, og kosta $29 eller der omkring. Flaskeholderen var også fra Kina, og kostet $1 (og $20 i frakt. :P)
Redigert av Tor Arne; 09/04/201120:12.
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: Tor Arne]
#114796109/04/201121:25
Lurer på å bestille en slik en selv. Hvordan er det med styrelager/kranklager på disse? Følger dette med? Står ikke så godt beskrevet på sidene til ebay-selgerene.
Bygde en landeveis sykkel for en kamerat av en slik kinesisk No-name ramme i fjor vinter.
Han har sykla mange hundre mil på denne,både ute og på rulla... og ramma er akkurat like fin i dag. Vi satte opp sykkelen med Rival gruppe og elite hjulsett, og den ble helt grei, og kanskje veldig grei sett i forhold til pris
Tipper eieren er i overkant av 90 kilo.
Eneste jeg hadde å utsette på var presisjonen på øvre kopp for styrelageret, hvor det var litt dårlig tilpasning.
Når det gjelder styrelager osv så kan nok bikeshop hjelpe. De selger samme rammene under navnet la`vita eller noe slikt og har -eller ihvertfall hadde campy-style styrelager som passet til disse.
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: xscream]
#115698424/04/201120:49
Den rammen du har linket til der er "kloning" av en Kuota-ramme, men med "pinarello-look" gaffel. Jeg har en slik ebay-ramme, men med en annen mer "ordinær" rett gaffel. Rammen er forøvrig fin, komfortabel og lett.
Pinarello kopien, også kallt "Chinarello" kan skaffes hos bla greatkeenbike.com, med full "Pinarello" lakkering: greatkeenbike.com
Redigert av MOV; 25/04/201120:49.
"Nothing compares to the simple pleasures of a bike ride," said John F. Kennedy, a man who had the pleasure of Marilyn Monroe.
Du har ingen betenkeligheter mot å anbefale en slik kinanonameramme?
Etter å ha lest litt rundt på diverse utenlandske forum og sider, kommer mange av disse noname rammene godt ut. Det aller meste av karbonrammer blir jo laget i nettopp kina og taiwan. Ikke noe som tilsier at de lager noe dårligere rammer enn amerikanere og europeere.
Uansett er det såpass rimelig at det er verdt å prøve. Det er etterhvert mange som sykler på slike rammer og erfaringene er nesten uten unntak positive etter det jeg har lest.