Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel!

Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel! #1147683 09/04/2011 14:36
H
Helium1 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Er i ferd med å hente inn en ny sykkel. Denne har Mavic Kyserium Elite hjulsett noe som burde duge til som et hverdagshjulsett. Har så fått tilbud om et nyttbygd Powertap Elite sett i stedet. Bygges med DT r415 og Dt comp double buttet eiker. De skal ha 470 pund for dette i bytte.
Er dette en god Powertap løsning eller burde jeg beholde Mavic hjulsettet og kanskje vente på noe wattpedaler i stedet?

Dilemma!

Redigert av Helium1; 09/04/2011 14:49.
Re: Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel! [Re: Helium1] #1147787 09/04/2011 18:04
G
GSolvik Offline
Custom Title
Custom Title
G

Re: Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel! [Re: Helium1] #1147953 09/04/2011 21:12
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: Helium1
Er dette en god Powertap løsning eller burde jeg beholde Mavic hjulsettet og kanskje vente på noe wattpedaler i stedet?
Jeg kjenner ikke så godt til forskjellene mellom hjulsettene her til å si noe fra eller til, men hvis jeg antar at de er like gode, så får du altså PowerTap for GBP470 eller drøye 4000,-; det er billig. Da får du altså en effektmåler som kanskje er kjedelig, men som er bunnsolid og gjennomprøvet. Opp mot dette har du altså en effektmålerpedal som for det første ikke er på markedet enda og som etter all sannsynlighet vil ha noen barnesykdommer. Min erfaring er at det alltid lønner seg å holde seg unna versjon 1.0 av ethvert produkt.

Forutsett at hjulsettene er sammenlignbare i kvalitet så får du her en god effektmålerløsning for en billig penge. Jeg ville kjøpt Powertap.

PS: Jeg har Powertap selv, så kanskje jeg passer i sangen til Vidar Sandbeck: "Den beste bil'n i væla er den som han har nå, ja du skulle bare høre, hvis motor'n ville gå...": http://www.youtube.com/watch?v=9NUVxIceW5g

Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel! [Re: Erlend L] #1147973 09/04/2011 21:39
ThB Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Erlend L
Jeg kjenner ikke så godt til forskjellene mellom hjulsettene her til å si noe fra eller til, men hvis jeg antar at de er like gode, så får du altså PowerTap for GBP470 eller drøye 4000,-; det er billig.

Du må vel legge til prisen for det opprinnelige hjulsettet i det regnestykket ditt? Siden dette er billigste utgave av PT, synes jeg vel ikke prisen var noe spesielt gunstig, sånn fra toppen av huet. Men ikke for det - andre pålitelige wattløsninger er vel ganske mye dyrere.

Jeg har også PT og kan trygt anbefale det. Men jeg ville nok valgt Pro+ framfor Elite. Du bør i hvert fall kikke på de ulike utgavene og gjøre deg opp en mening om dem.

Thomas
Re: Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel! [Re: ThB] #1148176 10/04/2011 13:55
H
Helium1 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Ser nå at tilbudet jeg fikk var en Pro +. Følger det med liten gul dings eller? . Jeg fortalte dem at jeg tenkte jeg skulle bruke en Garmin for data innsamling men kommer den uten gul dings.

Men uansett .Er powertap godt og solid nok til å brukes everyday? Og hva blir vekta i forhold til Elite settet?

Re: Powertap oppgradering eller ei? Dilemmavarsel! [Re: Helium1] #1148308 10/04/2011 17:56
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Ser nå at tilbudet jeg fikk var en Pro +. Følger det med liten gul dings eller?
Tja, det vet jo ikke vi, men vanligvis følger det med komplett pakke med Powertap, dvs gul dings og et ANT+ pulsbelte. Og følger det ikke med, så er det ikke noen katastrofe, Garmins produkter (feks Edge 500) holder fint; jeg bruker ikke annet.

Men uansett .Er powertap godt og solid nok til å brukes everyday? Og hva blir vekta i forhold til Elite settet?
Det holder fint til å brukes hver dag; jeg har brukt det nå i ett år (både inne og ute) og har ikke hatt noen problemer. Ang vekt så er Elite+ 624g; Pro+ 482g (Shimano); SL+ 412g. Se Cyclops' hjemmesider for detaljer, der ser du også bilder og kan gjøre en sammenlikning av produktene: http://www.cycleops.com/products/power-meters.html

Tursyklist og hobbytriatlet.

Moderator  support, Valentino