Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Kulturskolen fortsetter...

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: dagfink] #1240952 20/08/2011 17:49
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Sitat: dagfink
Det handlar om metall, seier du, og så pirkar du fram AC/DC! Verdas mest overvurderte band, bæsj frå nakke til hæl, hjerne- og pungfri posering, skrangleblues for pederastar – ikkje metall! Berre irriterande. Nei, no skuffar du, kjære Tomboy.

Nå er du bare vrien og kranglevoren.Verdens mest overvurderte band er Rolling Stones.En vedvarende strøm av dritt!
På femti år har de produsert én (1) bra låt.

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Kulturskolen; Polly Jean Haaarveeey! [Re: pinwiz] #1240957 20/08/2011 18:00
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg har igrunn alltid hatt en merkelig fetisj forbundet med denne dama.
Hun ruler damescenen,noe som i utgangspunktet ikke burde være vanskelig da man vel kan enes om at jenteråkk suger svett pung.
Uansett,Polly Jean tilhører eliten i samtidsråkken.

"Let England Shake" er et veldig bra album.Men kanskje ikke like bra som "Dry" og "To Bring You My Love".

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: pinwiz] #1240958 20/08/2011 18:00
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Stones er også overvurderte og keisamme. Kanskje er eg for ung til å irritera meg over dei, dog. AC/DC, derimot! Rockens svar på Magnhild Meltveit Kleppa.

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: dagfink] #1240959 20/08/2011 18:01
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Nå tar det seg opp her....haha!

Redigert av pinwiz; 20/08/2011 18:02.

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: dagfink] #1241009 20/08/2011 19:02
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: dagfink
Stones er også overvurderte og keisamme. Kanskje er eg for ung til å irritera meg over dei, dog. AC/DC, derimot! Rockens svar på Magnhild Meltveit Kleppa.

kao liker dette :-)

Redigert av kao; 20/08/2011 19:02.

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: pinwiz] #1241107 20/08/2011 20:39
gare Offline
More than words
More than words
Nå er jeg forsåvidt enig i at Stones er overvurdert(i motsetning til f. eks. The Beatles, som det nok er umulig å overvurdere), men jeg blir jo veldig nysjerrig på hvilken sang det er de klarte å lage?

Dessuten kan jeg vel like godt oute meg som en som ble truffet hardt og brutalt av Marillion sånn omtrent i 84 var det vel. Men jeg var jo langt, langt unna heavy og hørte på blant annet Pink Floyd og Mike Oldfield.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: gare] #1241117 20/08/2011 20:52
Ulyd Offline
Avhengig
Avhengig
Hvis jeg skulle tippe ville jeg sagt "Paint it, black" av Stones.

Og PJ er helt klart en dame det står respekt av.

If at first you don't succeed, skydiving is not for you.

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: gare] #1241119 20/08/2011 20:53
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Paint it black...

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: gare] #1241190 20/08/2011 23:12
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: gare
Dessuten kan jeg vel like godt oute meg som en som ble truffet hardt og brutalt av Marillion sånn omtrent i 84 var det vel.

Kaller du det outing? Jeg har en svensk bruskasse full av Genesisvinyl. Gjett om Tommy ler seg skakk nå og diskvalifiserer meg fra all videre musikkdiskusjon. ICON_SMILE

Quote:
Men jeg var jo langt, langt unna heavy og hørte på blant annet Pink Floyd og Mike Oldfield.

Samme her. Og Alan Parsons, Manfred Mann, Jethro Tull, Dire Straits, David Bowie og alt mulig annet som ikke var listepop og disco men samtidig ikke særlig vanskelig tilgjengelig.

Re: Kulturskolen.80'tallet; En ørkenvandring... [Re: Dan] #1241204 21/08/2011 00:43
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Dan
Sitat: gare
Dessuten kan jeg vel like godt oute meg som en som ble truffet hardt og brutalt av Marillion sånn omtrent i 84 var det vel.

Kaller du det outing? Jeg har en svensk bruskasse full av Genesisvinyl. Gjett om Tommy ler seg skakk nå og diskvalifiserer meg fra all videre musikkdiskusjon. ICON_SMILE

Quote:
Men jeg var jo langt, langt unna heavy og hørte på blant annet Pink Floyd og Mike Oldfield.

Samme her. Og Alan Parsons, Manfred Mann, Jethro Tull, Dire Straits, David Bowie og alt mulig annet som ikke var listepop og disco men samtidig ikke særlig vanskelig tilgjengelig.

Eve av Alan Parsons var jo en højdare. Jethro Tull var(og er fantatisk), selv om det er vanskelig å overgå Aqualung. Zeppelin oppdaget jeg mye, mye senere så det teller ikke.
Dylan har jeg holdt meg trofast til selv om jeg til tider var oppgitt over, og nesten gav opp mannen. Bowie har alltid vært supert, gammen Genesis flott, men overgått av alt det Peter Gabriel gav ut på egen hånd.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: Mr Blomst] #1507926 20/10/2012 17:41
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Javel folkens,vi har gått gjennom hva som er dritt og hva som er kanel i den nære historien.Jeg har definert,til deres glede,hva dere bør mene om de forskjellige epokene.
Hvilken glede?
Men nå; Deres hjelp,hva er de ekte råkkærnes guilty pleasures?
Den søtladne suppelåta som får deg til å tenke på dama som ikke ville pule da du var seksten,eller hun som fikk deg til å grine på åttitallet.Hun dritpene nabojenta som gifta seg med lastebilsjåføren og ble ulykkelig firebarnsmor.
Kort sagt,den låta du er mest flau over å like.
For min del er det Minor Majority's "Super Girl".
Kom igjen få katta ut av sekken!

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1507931 20/10/2012 17:55
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Den er også på min liste.
Det er også "Drøm videre Violeta", men det er langt fra den flaueste.

Redigert av Jokis; 20/10/2012 17:56.
Re: Kulturskolen fortsetter... [Re: pinwiz] #1507939 20/10/2012 18:08
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Hva er puddelrock, egentlig? Kommer det av de som ikke hadde råd til å kaste TVer ut av vinduet, så de kasta pudler i stedet? Eller er det frisyre-relatert? Er det sånn musikk som inneholder mye av høyt stemmeleie ?

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1507941 20/10/2012 18:13
EiW Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pinwiz
Den søtladne suppelåta som får deg til å tenke på dama som ikke ville pule da du var seksten,eller hun som fikk deg til å grine på åttitallet.

Tasmin Archer "Sleeping Satellite" monkey
Og det er på sitt flaueste når jeg tramper takta til casio-orgelet cirka på 2:49.

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1507948 20/10/2012 18:27
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Var mye fin musikk i tråden her, ass. Hadde aldri hørt om PJ Harvey før jeg klikka for å lese her. Men: hun synger som ei kråke. Er det ikke noen som bruker kule instrumenter, lager litt røffe og fete melodier, som også har litt sånn Usher eller Craig David-evner? Gjør vondt å høre så bra musikk med singstar-subpar vokal. Selv om litt såre effekter i stemmen, og litt skriking er greit, så må det være lov å treffe tonen iblant, hæh?

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: Hvilepuls] #1507952 20/10/2012 18:35
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Oi.
Der begravde du tråden.

..bortsett fra det høres det ut som du spør etter Jarle Berhoft

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: Hvilepuls] #1507953 20/10/2012 18:37
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Hvilepuls
Var mye fin musikk i tråden her, ass. Hadde aldri hørt om PJ Harvey før jeg klikka for å lese her. Men: hun synger som ei kråke. Er det ikke noen som bruker kule instrumenter, lager litt røffe og fete melodier, som også har litt sånn Usher eller Craig David-evner? Gjør vondt å høre så bra musikk med singstar-subpar vokal. Selv om litt såre effekter i stemmen, og litt skriking er greit, så må det være lov å treffe tonen iblant, hæh?

Det er veldig godt å sitte her og skulle argumentere imot noen som ikke under noen omstendighet mener det de sier.Man kan simphelthen ikke mene at PJ Harvey synger som som ei kråke.
Ikke engang Hvilepuls.
PJ er alle råkkeres helt!
Hvilepuls er en råkker.
Ergo Sum.

Re: Kulturskolen fortsetter...Kjøtt!! [Re: Jokis] #1531426 07/12/2012 22:55
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
jaha ja. Noen fant ut at det var verdt å gi ut igjen. På tide! Jeg mener,faan,svensktoppfolket på sørvestlandet har re-utgitt klovneriene til Morten Abel under dekke av å være en nasjonal musikkskatt! Hah! Mods...??? Noen utenfor stavanger-regionen som har hørt om dritten?
De Aller Verste kom vel ut i nyutgivelse her for en stund siden,på tide.
Raga lever videre fordi en ny generasjon forstår verdien i det de drev med.
Og så har vi Oslo-scenen fra tidlig nitti med Anal Babes,Astroburger,Turboneger,The O-Men,Fire Fæle Fyrer,Life But How to Live It som lever videre i hodet til oss som var der,vi vassa i kule bænd med musikkpersonligheter som etterhvert dukker opp i andre bænd med en viss betydning eller roller i norsk musikkliv...
Men Kjøtt. Den betydde noe,den var murbrekkern for alle som kom etter. Det var primalskriket til Helge Garder vi lengta etter,det var de militante trommene og tekstene til Mikael Krohn,senere Raga Rockers (Norges beste bænd evver) vi ville høre. Da jeg var i begynnelsen av tenåra var "fins det no styggere enn kongebarna? nei nei nei" det feteste noen kunne synge! "Jeg vil bli som Buddha,sitte under et tre",vi drømte oss bort små som vi var.

Vi kårer Kjøtts 12" "Kjøtt" til tidenes viktigste norske album.
Drit i Morten Abel!

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1531470 08/12/2012 09:00
Loki Offline
Besatt
Besatt
PJ er alle råkkeres helt!
Dæven, lenge siden PJ ble spilt i stua gitt. Det er sannelig snart 20 år siden To Bring You My Love ble utgitt. Skremmende. Men hvilken musikk!

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1531499 08/12/2012 10:28
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.

Men nå; Deres hjelp,hva er de ekte råkkærnes guilty pleasures?
Den søtladne suppelåta som får deg til å tenke på dama som ikke ville pule da du var seksten,eller hun som fikk deg til å grine på åttitallet.Hun dritpene nabojenta som gifta seg med lastebilsjåføren og ble ulykkelig firebarnsmor.
Kort sagt,den låta du er mest flau over å like.
For min del er det Minor Majority's "Super Girl".
Kom igjen få katta ut av sekken!
Ey!!1 Nå er jeg litt spoked her, Tommy! Nå er jeg kanskje over gjennomsnittet gammal, men hvis en låt av et band fra 2000-tallet får deg til å mimre om de pulbare, men frigide småmusene fra 80-tallet, må du jo ha virkelig lukka ørene eller forgapt deg i museviser på 80-tallet. Det er jo ikke låta som er cluet, det er settingen når låta ble spilt, er det ikke?

Jeg husker det som det var i går - det var 1987. Dama var pen. Jeg var full. Kuken var oppe, dama var nede i kjelleren. Men ikke faan om man fikk av det man ville og inn det man skulle - det lot seg ikke! Låta man deppa til er fra albumet til et av tidenes kjipeste band, og egentlig er hele albumet rævva. Og verdens beste, fordi det bringer frem disse minnene. Foreigner - Inside Information (album) - Say you will (låt).

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Kulturskolen fortsetter...Kjøtt!! [Re: pinwiz] #1531507 08/12/2012 10:43
gBerg Offline
Fersking
Fersking
Og så har de til og med hjemmeside på interwebben.

Re: Kulturskolen fortsetter... [Re: Hvilepuls] #1531535 08/12/2012 11:39
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hvilepuls
Hva er puddelrock, egentlig?

Nei, si det...

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: Hæ?] #1534103 14/12/2012 18:49
pinwiz Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Hæ?
Ey!!1 Nå er jeg litt spoked her, Tommy! Nå er jeg kanskje over gjennomsnittet gammal, men hvis en låt av et band fra 2000-tallet får deg til å mimre om de pulbare, men frigide småmusene fra 80-tallet, må du jo ha virkelig lukka ørene eller forgapt deg i museviser på 80-tallet. Det er jo ikke låta som er cluet, det er settingen når låta ble spilt, er det ikke?

Jeg husker det som det var i går - det var 1987. Dama var pen. Jeg var full. Kuken var oppe, dama var nede i kjelleren. Men ikke faan om man fikk av det man ville og inn det man skulle - det lot seg ikke! Låta man deppa til er fra albumet til et av tidenes kjipeste band, og egentlig er hele albumet rævva. Og verdens beste, fordi det bringer frem disse minnene. Foreigner - Inside Information (album) - Say you will (låt).

Well.For meg er det flaueste å faktisk like en sentimental låt. Og innrømme at jeg liker Super Girl, sitter langt inne. Er man en råkker, så er man en råkker. Hopper du på ski, så hopper du på ski.
Hvis jeg skal snakke om puling som ikke gikk som jeg hadde ønsket, bl.a. med en revnet forhud og et vell av smerte til følger, må jeg si at Violent Femmes album
"Hallowed Ground" får det til å rykke leit i selvfølelsen.

Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1534145 14/12/2012 20:51
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Takk for fine bilder av både dette og hint: Knall og kanon, som toppkarakteren i Terrengsykkel het i dets trykte barndom.

Ålreit, jeg har ikke eldflames-tattiser, men råkk er sjangeren. Likevel skammer jeg meg ikke over å si at jeg digger - og alltid har digga - både Bel Canto og Velvet Belly. For å holde seg til de norske i første omgang, altså. Kan ikke varte opp med så fælt mange "skulle ha pult"-historier, men blei stormforelska i sistnevnte bands vokalist, Anne Marie Almedal, på min første konsert med dem i '95. Og Bel Canto-bassist Nyutstumo, med de store, lyse krøllene... Schtilig!

Gaute
Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1534173 14/12/2012 22:13
Loki Offline
Besatt
Besatt

må jeg si at Violent Femmes album

Violent Femmes! Du verden, du verden.

Let me go wild!

Jeg høyner med Bee Thousand med salige GBV.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1534253 15/12/2012 12:18
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: Hæ?

Well.For meg er det flaueste å faktisk like en sentimental låt. Og innrømme at jeg liker Super Girl, sitter langt inne. Er man en råkker, så er man en råkker. Hopper du på ski, så hopper du på ski.
Hvis jeg skal snakke om puling som ikke gikk som jeg hadde ønsket, bl.a. med en revnet forhud og et vell av smerte til følger, må jeg si at Violent Femmes album
Da passer det jo å gjenngi teksten til "Color me once"-låta:
Color me once
Color me twice
Everything gonna turn out nice

Everlasting arms
You gotta keep me from these false alarms

Alarm, alarm I see you sad
Ring, ring I see you I'm glad
Maybe maybe
I'm the fire of her desire

Patience, patience
Said the man
Patience patience
I can't understand
Patience like a man and a wife
I got patience on my neck like a cold cold knife

I say Jack be nimble Jack fall dead
Jack bend over and give Jilly head

Oh you gotta help my body feel my soul

Dead men working a sinner, a saint
Mixing up a pail of paint
Painted the house, black as night
When the sun came up the house was white

Gotta go on
Gotta go on
We gotta go on
You gotta go on
You gotta go on
Go on
Go on

Try and live life like I couldn't

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Kulturskolen fortsetter...guilty pleasures. [Re: pinwiz] #1534390 15/12/2012 21:24
E
Eol77 Offline
Medlem
Medlem
E
Utrolig at en tråd over 90 tallets beste musikk kan gå hen uten å nevne Tool?
Året er 1993 og for første gang får jeg dra på festival... A campingflight to lowlands paradise
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Campingflight_to_Lowlands_Paradise#1993
For en lineup...

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support