Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4

For lite respekt for Thor?

For lite respekt for Thor? #1147397 08/04/2011 19:30
Dloh Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Etter denne vårens "fiasko" for Garmin, og etter å ha lest litt forskjellige artikler om Thor og Garmin så får jeg inntrykk av at laget har for lite respekt for Thor. Han har tross alt verdensmestertrøya, og har mer erfaring enn de fleste andre på laget. Så skal de plent ha så mange kapteiner og kjøre for flere. Thor har slitt med det i CA og CTT også, at han ikke har hele laget bak seg, som f.eks Cavvendish har. Jeg mener at når en rytter har regnbuetrøya og er.i form så skal det ikke være tvil om hvem som skal være kapteinen. De har heldigvis tatt til fornuft før P-R. Men jeg ble også veldig overrasket over holdningen til sportsdirektøren til.Garmin under Flandern. Kjører han den taktikken igjen så.håper jeg han forsvinner.

(med forbehold om skrivefeil, første dagen med nytt nettbrett ICON_SMILE )

Re: For lite respekt for Thor? [Re: Dloh] #1147407 08/04/2011 19:43
H
heipådeg Offline
Fersking
Fersking
H
At Garmin har hatt taktiske "bommerte" sålangt i sesongen er etter min oppfatning ingen overraskelse. Nye konstulasjoner, individualster og sterke meninger... At Garmin skal bli et rent sprinterlag slik Highroad har bygget opp ligger nok ikke i målsettingen. Det som nok "forvirrer" rytterne litt er ulik taktikk fra ritt til ritt og vanskelige og uvante rollefordelinger. En klar kaptein på laget hadde nok Garmin hatt godt av, og at laget kan bygges opp deretter. Taylor og Thor jobber for hverandre er vel og bra, men om det er 110% insats er jeg noget i tvil om...

Re: For lite respekt for Thor? [Re: heipådeg] #1147414 08/04/2011 19:54
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Når det gjelder taktikken til Garmin under Flandern syntes jeg ikke den var noe rar. Det var bare Thor og Farrar i gruppen. Thor var utslitt.

Farrar lurte på om han skulle hjelpe til foran i gruppen. Vaughters forteller han om å ikke gjøre det. Helt greit etter min mening, BMC har et helt lag til å gjøre jobben, hvorfor skal da Garmin bruke opp sin eneste sjanse? Hvis Farrar skulle ha hatt en sjanse til å vinne måtte det være i en spurt og det forstår Vaughters.

Det mest kritikkverdige er hvordan Garmin med et så sterkt mannskap bare har 2 ryttere i en gruppe på 50-60 ryttere og at det ser ut som de ikke har en "plan".

Re: For lite respekt for Thor? [Re: hnastrup] #1147444 08/04/2011 20:45
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Er det bare jeg som heller mot teorien at Cavendish er en forbanna mye bedre rytter enn Hushovd?

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147454 08/04/2011 21:01
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Hva har Cav med saken å gjøre?

Tror vi skal vente med å avskrive Thor, og se hva han kan få til på veien til velodromen i Roubaix.

Like fullt stiller også jeg meg undrende til at det på papiret sterke laget til G-C virker å være ute av stand til å plassere en mann i finalen.

Regner med at Thor er soleklar kaptein på søndag, og P-R passer ham myyyyye bedre enn RVV. Skal likevel være enig i at det kanskje er litt uheldig å ha tre "likeverdige" kapteiner som er så vidt like som det Thor, Farrar og Haussler er.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147455 08/04/2011 21:03
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pinwiz
Er det bare jeg som heller mot teorien at Cavendish er en forbanna mye bedre rytter enn Hushovd?

Jepp. Tror nok du er ganske ensom der, ja..

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147468 08/04/2011 21:19
ThB Offline
Besatt
Besatt

Hva vil du fram til? Alle vet at Cavendish er en langt bedre/raskere avslutter enn Thor på flate/mindre krevende etapper/ritt, men han er dårligere på omtrent alt annet. Hva har Cavendish gjort på Paris-Roubaix, for eksempel? Og hvor var han da Thor ble verdensmester? Hvor mange grønne trøyer har han?

Thomas
Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147473 08/04/2011 21:24
J
Jon Anders Offline
Entusiast
Entusiast
J

Til å vinne Paris - Roubaix? Nei..
En flat ettappe i Tour de France? Ja..

Re: For lite respekt for Thor? [Re: ThB] #1147476 08/04/2011 21:25
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Jeg bare synes at Cavv kommer i mål før Thor ganska ofte....?
Eller er det et eller annet med landeveissykling jeg ikke har fått med meg?
Idealtid?

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147477 08/04/2011 21:35
S
sandy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Ganske mye du ikke har fått med deg.

Men du har iallefall oppdaget hvor enkelt det er å provosere på nettfora!

Re: For lite respekt for Thor? [Re: sandy] #1147479 08/04/2011 21:38
Dloh Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Men se hva laget til Cavendish gjør for han på hver rtappe han vinner. Uten laget og opptrekker så hadde ikke Cavendish vært like dominerende.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: Dloh] #1147483 08/04/2011 21:45
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Dloh
Men se hva laget til Cavendish gjør for han på hver rtappe han vinner. Uten laget og opptrekker så hadde ikke Cavendish vært like dominerende.

Hmmm, det viser jo at det lønner seg å være på rett lag kanskje?
Det er ganske stor forskjell på Thor og Cav for tiden, og det er liten tvil om at Cav er en betydelig bedre spurter enn Thor, men han er ikke i nærheten som klassikerrytter.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: For lite respekt for Thor? [Re: sandy] #1147486 08/04/2011 21:55
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sandy

Hm,ja,ganske lett. Og noen klager over at ballspill er kjedelig.ballspill fremstår som en fest sammenliknet med landeveisdølling.De kjedeligste er moderatorene som sensurerer f o t b a l l. På et terrengsykkelforum.
Som blir mindre og mindre av et stisykkelforum.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147487 08/04/2011 21:57
ThB Offline
Besatt
Besatt
Surprupp ICON_SMILE

Thomas
Re: For lite respekt for Thor? [Re: ThB] #1147488 08/04/2011 22:01
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sutrekopp =)

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147490 08/04/2011 22:05
A
Albo Offline
Entusiast
Entusiast
A
En del du ikke har fått med deg ja. Hvorfor vinner ikke Ole Vigen Hattestad femmila?

Tilbake til tema: Personlig misliker jeg både Garmin, taktikken, lagledelsen, stadige OREC-fails og alt annet rundt laget (med unntak av Thor og de nydelige sideburnsa/kotelettene til Vaughters).

Jonathan Vaughters virker ubesluttsom og feig. En titt på Beyond the Peleton, (siste episode BTP3-1 Milan-San Remo) så virker taktikken som noe som blir snekret sammen i siste liten, mens Mr Vaughters ser ut som han skal på julebankett med sjakklubben sin. At han i tillegg må spørre hver rytter om taktikken er OK for dem, må jo være et tankekors? De stiller med det som på papiret må være det sterkeste klassiskerlaget, men ingen er der til å gjøre en jobb for noen av de andre. Istendenfor sitter de med 2-3 slitne ryttere i finalen når action starter. Forunder meg også med hvilke ryttere de stiller til start med.

I alle lag har jeg på følelsen av unge yplinger presser ut de gamle. Cavendish har presset ut sine konkurrenter, Hushovd gjorde CA til et rent sprintlag, det var ikke plass til Contador og LA i samme lag, osv. Det er vel markedsverdien og fremtidsutsikter som i stor grad avgjør, der unge, karismatiske/kontroversielle ryttere vinner. Man blir fort gammel innen sport, men så lenge Hushovden vinner vil han nok neppe havne i samme skvis som en del andre.

Gleder meg til P-R og jeg håper jeg må bite hvert eneste ord om Garmin-Cervelo, og om Hushovd ikke vinner håper jeg Garmin faktisk klarer å gjøre noe annet en protour-varianten av å sitte i bussen for å bli hektet av når morroa begynner. Utrolig kult lag på papiret, vært ubruklig i virkeligheten så langt. En seier til Hushovd hadde vært helt strålende.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147491 08/04/2011 22:06
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K

Hm,ja,ganske lett. Og noen klager over at ballspill er kjedelig.ballspill fremstår som en fest sammenliknet med landeveisdølling.De kjedeligste er moderatorene som sensurerer f o t b a l l. På et terrengsykkelforum.

Ja, trøste og bære. Et alminnelig sykkelforum, faktisk. Edle stisylister burde søke felles trøst hos noble fluefiskere. Helst av engelsk høyadel. Sammen burde de kjempe for sine høyverdige aktiviteter og ikke la dem besudles av menigmannens simple hobbies.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: KenR] #1147505 08/04/2011 22:38
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: maxminus

Ja, trøste og bære. Et alminnelig sykkelforum, faktisk. Edle stisylister burde søke felles trøst hos noble fluefiskere. Helst av engelsk høyadel. Sammen burde de kjempe for sine høyverdige aktiviteter og ikke la dem besudles av menigmannens simple hobbies.

Ja trøste & bære meg.Dere diskuterer cavv & thor & frappolini & chippolini & sånne jeg ikke vet hvem er.
Dere er kjedelige!
Dere gjør dette forumet kjedelig! Med det jævla landeveismaset deres.
Hvem faan bryr seg? Og hvor mye betyr thor hushovd lissom?
Jfr. meg: Ingenting!

Re: For lite respekt for Thor? [Re: Albo] #1147506 08/04/2011 22:42
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Albo
En del du ikke har fått med deg ja. Hvorfor vinner ikke Ole Vigen Hattestad femmila?

Tilbake til tema: Personlig misliker jeg både Garmin, taktikken, lagledelsen, stadige OREC-fails og alt annet rundt laget (med unntak av Thor og de nydelige sideburnsa/kotelettene til Vaughters).

Jonathan Vaughters virker ubesluttsom og feig. En titt på Beyond the Peleton, (siste episode BTP3-1 Milan-San Remo) så virker taktikken som noe som blir snekret sammen i siste liten, mens Mr Vaughters ser ut som han skal på julebankett med sjakklubben sin. At han i tillegg må spørre hver rytter om taktikken er OK for dem, må jo være et tankekors? De stiller med det som på papiret må være det sterkeste klassiskerlaget, men ingen er der til å gjøre en jobb for noen av de andre. Istendenfor sitter de med 2-3 slitne ryttere i finalen når action starter. Forunder meg også med hvilke ryttere de stiller til start med.

I alle lag har jeg på følelsen av unge yplinger presser ut de gamle. Cavendish har presset ut sine konkurrenter, Hushovd gjorde CA til et rent sprintlag, det var ikke plass til Contador og LA i samme lag, osv. Det er vel markedsverdien og fremtidsutsikter som i stor grad avgjør, der unge, karismatiske/kontroversielle ryttere vinner. Man blir fort gammel innen sport, men så lenge Hushovden vinner vil han nok neppe havne i samme skvis som en del andre.

Gleder meg til P-R og jeg håper jeg må bite hvert eneste ord om Garmin-Cervelo, og om Hushovd ikke vinner håper jeg Garmin faktisk klarer å gjøre noe annet en protour-varianten av å sitte i bussen for å bli hektet av når morroa begynner. Utrolig kult lag på papiret, vært ubruklig i virkeligheten så langt. En seier til Hushovd hadde vært helt strålende.

Litt som Arsenal altså?

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147511 08/04/2011 22:57
kawa versys Offline
Entusiast
Entusiast
Litt hard på flasken i kveld?
Dette er tross alt et Racer forum(Selv om det ligger godt gjemt under terrengsykkel.no.....)

Re: For lite respekt for Thor? [Re: kawa versys] #1147512 08/04/2011 23:06
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kawa versys
Litt hard på flasken i kveld?
Dette er tross alt et Racer forum(Selv om det ligger godt gjemt under terrengsykkel.no.....)

Well. Jeg gjør hva jeg kan for å fjerne "racer-forumet" fra menyen.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147513 08/04/2011 23:29
K
kvinnherad sk Offline
Fersking
Fersking
K
trur kansje heller noen burde gjøre ka dei kan for og få fjernet deg fra forumet PINWIZ!!

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147515 08/04/2011 23:45
kawa versys Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: pinwiz: det kan bli gøy med ræser,men jeg nekter å snakke om det!

Say no more ICON_SMILE

Re: For lite respekt for Thor? [Re: kawa versys] #1147519 09/04/2011 01:36
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Det har vært refrenget på dette forumet å klage på cervelolagets taktikk og sammensetning, og i hvilken grad dette har ødelagt for Hushovds sjanser i forskjellige ritt. Faktum er at han etter pallplasseringer to år på rad stiller med et sterkere P-R lag enn noengang. Mitt tips er at Roger Hammond plasserer Thor trygt i finalen på søndag, så får vi se om det holder helt inn.

pedalistisk !
Re: For lite respekt for Thor? [Re: kvinnherad sk] #1147537 09/04/2011 06:47
O
oyvind Offline
AKA DynamittGubb
AKA DynamittGubb
O
Sitat: kvinnherad sk
trur kansje heller noen burde gjøre ka dei kan for og få fjernet deg fra forumet PINWIZ!!

Fantastisk å se hvor provosert folk blir på et INTERNETT-forum. Ja, vi snakker hobby her. Jeg er selvfølgelig revnende uenig med vår kjære gammelpønker, men kjør på Tommy; dette er du god på.

Folkens; ikke ta alt så høytidlig.

øyvind
http://teamkjelsaslaererne.blogspot.com/
"I'm the jack, I'm the joker in the stack" WE
Re: For lite respekt for Thor? [Re: oyvind] #1147547 09/04/2011 07:21
bullet Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oyvind
Fantastisk å se hvor provosert folk blir på et INTERNETT-forum. Ja, vi snakker hobby her. Jeg er selvfølgelig revnende uenig med vår kjære gammelpønker, men kjør på Tommy; dette er du god på.

Folkens; ikke ta alt så høytidlig.

+1

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: For lite respekt for Thor? [Re: oyvind] #1147548 09/04/2011 07:23
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
jojojo!
Ta det høytidelig!
Hva skal jeg ellers drive med mens jeg venter på at stiene skal tørke?

Tilbake til Hushovd;
Jeg tipper han blir nr.5 imorra.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: pinwiz] #1147550 09/04/2011 07:27
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K

Hvem faan bryr seg? Og hvor mye betyr thor hushovd lissom?
Jfr. meg: Ingenting!

Tilbake til Hushovd;
Jeg tipper han blir nr.5 imorra.

Avslørt ICON_SMILE.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: KenR] #1147572 09/04/2011 08:22
Dloh Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hehe pinwiz, vis det irriterer deg så mye, så er det vel bare å.holde seg unna racerdelen av forumet.

Men nå er jo det lov å si sin egen mening på et forum uten å bli hengt.

Tilbake til tema. Jeg tror at lit av problemet ligger nettopp i at G-C skal ha 3 kapteiner. Da blir det 2.mindre hjelperytere, og det merkes.

Re: For lite respekt for Thor? [Re: Dloh] #1147581 09/04/2011 08:56
Padman Offline
Entusiast
Entusiast
Kun en kaptein i morgen så får vi se hva det holder til. Vinner Hysa Paris Roubaix skal jeg aldri kritisere ham igjen, det sa jeg etter vm også men prestasjonene så langt har jo vært langt under pari - og nei jeg tror ikke det skyldes taktikken til laget, Hushovd har ingen andre enn seg selv å skylde på. Han sa selv at han skulle satse mindre på spurtet og mer på klassikerne, da må han vise større styrke en hittil. At han setter seg selv i favorittsjiktet til RVV forstår jeg ikke så lenge han aldri har prestert i dette rittet.

Side 1 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino