Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Scott Spark Twinlock remote - problem

Scott Spark Twinlock remote - problem #1146191 07/04/2011 11:46
G. Freeman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Har vært all over the place på nett nå for å forsøke å finne informasjon/hjelp her, men uten hell: Jeg har nylig kjøpt en Scott Spark 20 2010, den funker helt utmerket, men når jeg kjører full lockout på remote'n på styret, så synes jeg ikke selve hendelen låser skikkelig - det blir stående i helt låst, og både for- og bakdemper blir dønn stive, men om jeg drar i den med hånda eller kjører slik at det rister kraftig i styret, så spretter den tilbake i midtposisjon selv uten at jeg trykker inn "release" hendelen. I midtposisjon låser den seg helt imidlertid dønn slik den skal, og jeg må trykke "release" for å åpne den helt.

Jeg har mer eller mindre adskilt hele greia til puss og jeg har forsøkt å endre stramminga på wire både til front og bakdemper uten at det har løst probemet - jeg får kjørt full lockout, men hendelen låser ikke. Jeg har en Scale 20 også med remote på gaffelen, og der vet jeg at det er et problem å få hendelen til å låse seg hvis wire er for stram. Remote'n er tilsynelatende helt fin, ikke antyding til noe skade av noe slag.

Tips og forslag mottas med takk.

Shut up legs!
Re: Scott Spark Twinlock remote - problem [Re: G. Freeman] #1146195 07/04/2011 11:53
rog Offline
Entusiast
Entusiast
Har en Scott Spark 2008 mod, men har ikke hatt lignende problemer med remoten til demperen, etter over 2 års bruk. Mitt tips er å ta en telefon til Ramo, importøren av Scott i Norge.

Forresten har du søkt på forumet, om det andre som har hatt lignende problemer??

Redigert av rog; 07/04/2011 11:56.

http://app.strava.com/athletes

Canyon Spectral CF 9.0 SL
Re: Scott Spark Twinlock remote - problem [Re: G. Freeman] #1146200 07/04/2011 11:57
Markus S Offline
Entusiast
Entusiast
det virker som du refererer til lockout release. det vil da si at når slagene blir for store. rock shox er veldig enkle å merke det på, mens fox kan du justere på bunn hvis du har RL eller RLC. Denne funksjonen må være der for at du ikke skal ødelegge gaffel/shock invendig

Grassroot instruktør

Vipera XC 9 Selges for 22 500,- Som ny. Kontakt på pm.
Salgsanonse
Re: Scott Spark Twinlock remote - problem [Re: Markus S] #1146222 07/04/2011 12:16
G. Freeman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ja, jeg har brukt en time på å gå igjennom hele forumet her (og andre, for den saks skyld) for å finne liknende problemer diskutert, men nada.

Det er ikke lockout release, dvs at demperen selv går ut av lock ved harde slag, det er rett og slett at når jeg skyver twin-lock hendelen helt frem, dvs helt låst foran og bak, så sitter ikke hendelen skikkelig låst, slik at jeg kan dra den ut av lock uten bruk av release.

Kanskje RAMO har noe tips. Ser at en ny hendel koster ca 50 GBP, så lite sugen på å handle ny før jeg må.

Shut up legs!
Re: Scott Spark Twinlock remote - problem [Re: G. Freeman] #1146410 07/04/2011 16:20
L
lrm Offline
Maratonmannen
Maratonmannen
L
kan hende wiren er for stram, kanskje du får låst begge demperene selv i wiren er litt slakkere å da tror jeg den vil sitte bedre i lock-out modus

Moderator  support