Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skattefradrag for å bo borte i forb med jobb?

Skattefradrag for å bo borte i forb med jobb? #1145636 06/04/2011 17:25
Christian82 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Tipper at jeg ikke har krav på noe som helst, men jeg spør den kloke gjengen her inne forde, da jeg slett ikke har noe peiling selv og ikke blir klokere av å saumfare det store internettet etter svar på mitt spørsmål..
Situasjonen er altså slik: En uke i mnd må jeg reise bort i forbindelse med jobb 10 mil hjemmefra for å få montørvaktkabalen (jobber som energimontør) til arbeidsgiver til å gå opp..
Jeg får da betalt av arbeidsgiver 3,65,- pr km for å kjøre de 10 milene hver vei i privatbil.
Arbeidsgiver har også en liten hybel på montørstasjonen hvor jeg bor mens jeg er der, å jeg får 540,- pr døgn i diett for dette hos arbeidsgiver.
Så det store spørsmålet er vel om det finnes noe jeg kan søke fradrag på ligningen for når jeg er borte? Blir jo på en måte en ekstra husholdning den ene uken jeg er borte på jobb, men dette skal vel dietten dekke opp for??
Spør dere, rett å slett fordi jeg ikke har den minste peiling selv...

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: Skattefradrag for å bo borte i forb med jobb? [Re: Christian82] #1145667 06/04/2011 18:03
S
Sigge Offline
Fersking
Fersking
S
Pendlerfradrag post 3.2.7.

Moderator  support