Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Harddisk som tikker i Altibox PVR-dekoder

Harddisk som tikker i Altibox PVR-dekoder #1145488 06/04/2011 13:21
Z
zabel Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Z
Flere her som har PVR-dekoder fra Motorola (Altibox)? Er det normalt at denne skal tikke (sånn god gammeldags harddisk som skriver-lyd). Denne tikkingen surrer og går hele tiden, enten boksen er på eller av. Det er også umulig å skru boksen helt av, så tikkingen må jeg slite med når jeg sitter i sofan og leser ei bok også, med mindre jeg kravler under tv-benken og trekker ut kontakten. Utrolig irriterende.

Jeg regner med at det enten er harddisken som skriver, eller at det er ei vifte som går?

Har sendt mail til kundeservice, og dette var iflg. dem helt normalt. Jeg nekter å tro at det skal være slik.

Noen erfaringer?

Re: Harddisk som tikker i Altibox PVR-dekoder [Re: zabel] #1145495 06/04/2011 13:41
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mulig det går an å endre på innstillinger slik at harddisken slår seg av. Kanskje?
Dette burde i så fall kundeservice vite, men man vet aldri hva de vet og ikke vet..

Det var i alle fall mulig på den PVR'en jeg hadde for noen år siden, der kunne jeg sette HDD til å slå seg av etter 5/10/30/60 minutter, slik at den ikke sto og spant hele tiden.
Vil tro det vil øke levetiden på harddisken, eneste bakdel er at du mister noen sekunder om du plutselig skal ta opp noe du ser på, siden harddisken må snurres i gang først.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Harddisk som tikker i Altibox PVR-dekoder [Re: zabel] #1145503 06/04/2011 13:50
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Jepp. Vår står i boden og tikker for seg selv. Distinkt harddisklyd, og ikke noen vifte.

Moderator  support