I mars 2010 fikk jeg min BMC RaceMaster SLX01 med Chorus 11s fra
Probike til en veldig ålreit pris. I bunn og grunn burde det være god nok grunn til å være fornøyd.
Så, nesten ett år etter kjøpet, skulle jeg foreta en runde med vårstell, og i prosessen fikk jeg hjelp av schnappi til å demontere bl.a. kranken.
Og kranken var litt, ehm, syk:
Det ble raskt etablert at det var en kurant reklamasjonssak, men pga. litt problemer med tilgang på erstatningskrank lot det seg antakeligvis ikke rette før jeg skulle på treningsleir på Gran Canaria et par uker etterpå.
Så jeg tok sjansen på å sykle slik det var - jeg hadde nok syklet med den skaden en stund fra før - og det gikk bra.
Jeg leverte sykkelen til Probike mandag ettermiddag, og tirsdag formiddag var den klar.
Svipp, svupp, superraskt og min eneste bry med saken var egentlig transport av sykkel og meg selv tur/retur Probike.
Kudos for rask og god håndtering, akkurat slik man håper at en serviceorientert bedrift tar reklamasjonssaker!
PS: nye kranklagre fulgte visst med fra leverandøren i Danmark, en hyggelig ekstrabonus.