Som tittelen sier, hvem av disse rittene skal jeg gå for?
Begge frister, men er dessverre på samme dato...
pro's and con's for begge rittene - kjør debatt!
Kan vel nevnes at jeg primært er asfaltcowboy og en typisk grusgamper... Mål med rittene? Best mulig seeding i Birken og/ eller Grenserittet. Er pr. nå i pulje 2 på GR og en plass mellom 5 og 9 på Birken (3t36min i 2010)
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
Re: Finnskogkureren eller Vestmarkrittet?
[Re: Aerial]
#114487805/04/201115:51
Kjørte Finnskogkureren i 2000 og husker jeg synes det var kjedelig fordi det var ganske lite terreng. Kanskje løypa er endret siden den gang. Vestmarkrittet liker jeg bedre fordi det er mye klatring og morsomt terreng nedover.
Jeg hadde valgt Vestmarkrittet, men så trives nok jeg mer i terrenget.
Som grusgamper og ikke-tekniker hadde jeg soleklart valgt finnskogen dersom begge ga seeding til Birken. Nå er det jo bare vestmarkrittet som gir seeding av de to rittene, så da er valget for min del blitt vestmarkrittet (som er et ritt jeg vet jeg kommer til å gjøre det utrolig dårlig i da jeg er en svak tekniker).
Dog må jeg si det er et tankekors at jeg lar birkenseeding styre valgene mine.....også fordi VMR erfaringsmessig gir uforholdsmessig god uttelling på seedingen til Birken og GR.
Jan
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
[Re: JanM]
#114500305/04/201118:47
Etter litt nærmere kikk på kalenderen så ser jeg jo at det som nevnt over, er kun Vestmarkrittet som er seeding, så da er jo valget enkelt da.
Greit at det er litt sti o.l å bryne seg på også.
Skal dog ikke si at rittvalgene mine ikke blir styrt av birkenseeding, for rittkalenderen min for året inkluderer en god del flere ritt enn de overnevnte. Men har man muligheten til å kjøre seg opp noen plasser, så...
Har et dilemma til i år, og det er at Hedmarksvidda Rundt kræsjer med Veteran-NM Fellesstart. Hvorfor i all verden måtte de flytte Hedmarksvidda en måned frem? Var jo perfekt å kjøre det i August (som i fjor). Likte meg godt i løypa der...
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
[Re: hallgea]
#114500505/04/201118:48
Ja, ikke la deg skremme av stiene, de er ikke så tekniske, og Vestmarkrittet er et morsomt ritt!
Hei,
Stiene er helt greie. Det er et par hundre meter jeg pleier å jogge (men det er det på Raumer'n/Grenserittet og Birken også), men resten er enten fine stier, grus eller asfalt.
Flott ritt, K
[Re: Karsthen]
#115042713/04/201112:02
Jeg hadde tenkt å stille til start i Finnskogkureren, men det blir nok Vestmarkrittet. Formen er mye bedre enn i fjor og jeg vil forbedre seedingen til Grenserittet.