Etter mye fra og tilbake har jeg bestemt meg for å legge ut min Santa Cruz Chameleon str M for salg.
Både ramme og gaffel er fra 2006, men bygde opp sykkelen i 2008 så de resterende delene er fra 2008/09 bortsett fra krank (BB'n) som er nylig byttet (2010). Sykkelen har blitt brukt moderat da mye av min sykkeltid har vært på DH sykkelen i bakken.
Sykkelen er perfekt for litt rough stisykling og har en utrolig fin flyt nedover med geometrien på rammen og 150mm gaffel. Gaffelen er Marzocchi Z1 Light 150mm vandring(AC 538mm) og ETA som senker fronten for klatringer, 20mm aksling.
Er selv 176cm og str M har vært perfekt.
Ellers er sykkelen satt opp for å kjøre hardt utenfor (!) grusveiene med følgende utstyr:
• Hjulsett: o Front; Hope Pro Nav (hub) med Sun Ringle MTX 4X S-Type Felg, DT Spokes o Rear; Sun Ringle MTB Abbah SOS Rear Hub 32h Black, DT Spokes • Formula Oro Bremser med hvite Goodrigde bremseslanger • RaceFace MTB Atlas krankarmer med RaceFace Doabolus bottombranket. • E thirteen bashguard • Gir Sram X.O. bakgir, X.9. frontgir, X.9. skiftere. • SRAM X.9 frikrans (red) • Chris King styrelager • Deity handlebar og sete • NS Bikes styrestem • NS flat pedaler • ODI grips • Maxxis Larsen TT dekk. • Thomsen Elite setepinne
Pris 12 500 NOK. Beklager noe dårlige bilder tatt med mobilen. Sykkelen befiner seg på Majorstua i Oslo. Er tilgjengelig på telefon men skal prøve å sjekke PM her inne også.
Den passer fint med en stuttere gaffel, 150mm vandring er maks i forhold til rammen. Har ikke veid den og har ikke vekt, men skal prøve å få gjort det for deg. Hvis du er i Oslo er det bare å komme innom å se på den.
Da var den omsider veid til 15kg. Ikke no lettvekter, man kan vel fort spare litt vekt hvis man ikke bruker freeride slanger, dekk og et annet sete... ;-)