|
|
Kostholdstips for kresne
|
Re: Kostholdstips for kresne
[Re: Christian]
05/04/2011 10:14
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det er mulig du rett og slett må ta deg sammen og vokse opp. Der kom en av de jeg driter rimelig langt i gitt... 
|
|
|
[Re: baronKanon]
05/04/2011 10:15
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Smak på alfalfa! Bare det og snøfrisk er utrolig digg. Veldig saftig og godt, samt fullt av sunnhet! Skal prøve det!! 
|
|
|
05/04/2011 10:15
|
Duken
Entusiast
|
Entusiast
Du får ta grønnsakene i flytende form  "Hvetegress regnes for å være en komplett matkilde i seg selv. En halvkilo fersk hvetegress tilsvarer den ernæringsmessige verdien til 10 kg valgfrie hagegrønnsaker. På grunn av høyt fiberinnhold er hvetegress vanskelig å fordøye for mennesker. Derfor bør hvetegress være flytende for at den skal fortæres på riktig måte." http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=390Skal ikke påstå at noe av dette er sant eller ikke, men har en "trua" funker det sikkert fint 
|
|
|
[Re: Duken]
05/04/2011 10:17
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Du får ta grønnsakene i flytende form  "Hvetegress regnes for å være en komplett matkilde i seg selv. En halvkilo fersk hvetegress tilsvarer den ernæringsmessige verdien til 10 kg valgfrie hagegrønnsaker. På grunn av høyt fiberinnhold er hvetegress vanskelig å fordøye for mennesker. Derfor bør hvetegress være flytende for at den skal fortæres på riktig måte." http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=390Skal ikke påstå at noe av dette er sant eller ikke, men har en "trua" funker det sikkert fint Det var da noe å undersøke det..  KAN da være noe riktig i det?
|
|
|
[Re: Andrehua]
05/04/2011 10:27
|
Duken
Entusiast
|
Entusiast
Du får ta grønnsakene i flytende form  "Hvetegress regnes for å være en komplett matkilde i seg selv. En halvkilo fersk hvetegress tilsvarer den ernæringsmessige verdien til 10 kg valgfrie hagegrønnsaker. På grunn av høyt fiberinnhold er hvetegress vanskelig å fordøye for mennesker. Derfor bør hvetegress være flytende for at den skal fortæres på riktig måte." http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=390Skal ikke påstå at noe av dette er sant eller ikke, men har en "trua" funker det sikkert fint Det var da noe å undersøke det..  KAN da være noe riktig i det? "sjefen" min er overbevist, jeg er dog en skeptiker og tar dette for å bevare husfreden.... En bi-effekt er mindre snorking.... har jeg blitt fortalt...ikke at jeg merker noe til dette 
|
|
|
[Re: Livestrong]
05/04/2011 10:50
|
tygster
Veteran
|
Veteran
det jeg lærte når jeg var i lære på restaurant var at ratatouile er det du har av grønnsaker som kan stekes til den retten du kan servere. Men etter boken er det bare Løk, minimais og paprika. Da har du nok sett i feil bok. 
|
|
|
[Re: tygster]
05/04/2011 11:05
|
Rockefoten
Ivrig
|
Ivrig
Søkte litt på hvetegress for morro skyld og det ser ut til at det er en del kvalifiserte meninger om at vi ikke kan fordøye det?
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
|
|
|
[Re: femte_gir]
05/04/2011 11:31
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Grønne grønnsaker inneholder viktig vitamin K som, jeg tror, ikke finnes i grønnsaksbjørnene. Vitamin K finnes i melk og i tillegg produserer tarmene våre vitaminet ifølge apoteket her. Det eneste det er viktig for (utifra det jeg har lest på nett idag) er at blodet skal koagulere. Det har jeg ikke hatt noe problem med.
|
|
|
05/04/2011 12:00
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå er det ikke sånn at du er fortapt uten grønnsaker. Før denne vinteren har jeg knapt spist en grønnsak i mitt liv. Men siden det sikkert er smart så bestemte jeg meg for å begynne, etter en stund syntes jeg det var godt så nå spises mye. Men F1 shake er jo viktigst da, uten den blir det trasig.. Så måtte ha med offshore og nå så er nok noen her som lurer på om jeg er gal som har med hit og har shake til frokost når man kan fråtse i matsalen! 
|
|
|
[Re: Kriss]
05/04/2011 12:02
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
F1-avhengig selv. Uten shake på travle dager og som restitusjon etter trening, hadde jeg vært fortapt.
|
|
|
[Re: Rockefoten]
05/04/2011 12:17
|
Duken
Entusiast
|
Entusiast
Søkte litt på hvetegress for morro skyld og det ser ut til at det er en del kvalifiserte meninger om at vi ikke kan fordøye det? Det er nok ulike meninger om det ja "The health claims of wheatgrass are numerous, ranging from cancer prevention to overall detoxification of the body. Because grass cannot be digested by humans, the blades of grass must be juiced. This provides all the nutrients within the grass and immediate absorption into the body." Read more: http://www.livestrong.com/article/344795-how-to-digest-wheatgrass/#ixzz1IeMwI8GX
|
|
|
[Re: Duken]
05/04/2011 13:00
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Hvis man følger denne linken på livestrong.com så finner man bl.a.: If you look on the internet you’ll find some extreme claims made about the nutritional value of wheat or barley grass juices that cannot be supported by any evidence. A fresh green leafy salad will give you similar nutrients and probably taste better.Høres ut som nok en hype...
|
|
|
[Re: Arne_And]
05/04/2011 13:45
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
F1, snakker vi da Herbalife? For den bruker jeg allerede.. Den funker dritbra. 
|
|
|
07/04/2011 07:16
|
prøver
Avhengig
|
Avhengig
Var kanskje litt hardt å si at du skal vokse opp, men det må være lov å si at du er en fuzzy eater, om mulig en light-versjon. Det er mange ting jeg heller ikke spiser til vanlig, men det skyldes ofte mangel på ork, tilgjengelighet, det visuelle eller rett og slett uvant konsistens. For eksempel er jeg ikke spesielt glad i kjøtt fra geit og synes det smaker helt for j***** om jeg bare serveres det alene, men riktig tilberedt vet jeg at jeg blir "lurt" til å spise det. Grønnsaker smaker ikke likt i praksis, og har heller ingen særegen smak som gjelder alle typene. Det er bare noe du har bestemt deg for  Jeg er 99% sikker på at om en dyktig kokk tilberedte grønnsaker til deg og du trodde det var noe annet så hadde det gått rett ned. Er du sikker på at det ikke er konsistensen du ikke "tåler"? Hadde jeg vært deg så hadde jeg startet med den grønnsaken du liker "mest", og spist litt av den så ofte som mulig. Helst tilberedt sammen med noe annet. Trikset er små mengder også må du lære deg å finkutte det i små, små biter. Da merker du ikke at det er der 
Redigert av prøver; 07/04/2011 07:17.
Scott Foil Premium Scott Scale 30
|
|
|
07/04/2011 09:55
|
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
Men jeg liker ALT av kjøtt og andre ting da. Bare ikke de forbaskede grønnsakene..  Skulle ønske jeg gjorde det... Blir du raskere på sykkelen av å ønske at du var det?
|
|
|
[Re: jaknudsen]
07/04/2011 10:02
|
bullet
Besatt
|
Besatt
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: jaknudsen]
07/04/2011 11:37
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Men jeg liker ALT av kjøtt og andre ting da. Bare ikke de forbaskede grønnsakene..  Skulle ønske jeg gjorde det... Blir du raskere på sykkelen av å ønske at du var det? Nei, tror heller ikke jeg kommer til å være ett millisekund raskere av å spise grønnsaker i segselv. Finnes så å si ikke næring i grønnsaker uansett. Les selv på næringsinnhold.no Men jeg vil gjerne få i meg de vitaminene og mineralene man trenger for å fungere 100% i det daglige liv.. Uten å gå noe opp i vekt. Men har vel innsett at det alltid vil komme noen med den flåsete "Bli voksen"-kommentaren, og det pisset der.. Har funnet ut hva jeg gjør fremover jeg, så trenger ikke barnemat-tipset heller dessverre. Takk til de som faktisk kom med noe konstruktivt 
|
|
|
08/04/2011 18:40
|
Golli
Fersking
|
Fersking
Første jeg reagerer på er at du setter begrensinger på deg selv med å si at du ikke kan lage mat. ALle kan hvis de vil, men er viktig å begynne med enkle ting så man får mestringsførelse og ikke minst at det smaker greit. Har et veldig godt tips til en enkel og grei frokost jeg kan anbefale: Havregryn med rismelk + bannan. Rismelk er en del dyrere en vanlig melk, men er mye sunnere og ikke minst mye bedre til havregryn. Du kan enkelt koke noen egg til som tar deg 10 min maks. Og da har du samtidig fått i deg masser av vitaminer/protein som kroppen din trenger. Er ofte fantasien som gjør at matlagingen blir dårlig. Hvis man tørr å prøve litt og ikke minst bruke litt tid på å sette seg inn i mat har man mye "gratis" trening i å bare spise litt mer riktig  Ikke minst så fungerer kroppen og hjernen så mye bedre. Sånn salma laks som noen nevnte på her inne kan jo også enkelt stekes på midium varme lenge på hver side og serveres med litt rukola salat, avokado, tomaer og en desj rømme/creamfresh osv osv, Potet/ris/pasta kan godt lages med hvis man ønsker mer karbs. Salma laks går også for å være noe av den beste laksen som er å få tak i. Lykke til
|
|
|
[Re: Golli]
20/04/2011 18:30
|
StaleTvete
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hei Andrehua..
Vi er tydeligvis like i matveien.. Eneste grønnsaker jeg liker er: Gulerøtter Mais Brokkoli Blomkål Vannkastanjer Bambusskudd
Men tror noen tidligere her skrem noe om å steke de, og det fant jeg ut at å steke vannkastanjer, bambusskudd og brokkoli sammen på sterk varme med litt olje og masse krydder er bedre enn potetgull :-)
Ellers spiser jeg Krom og BetaGranat som tilskudd :-p
Ellers så er ris m/kylling eller annet magert kjøtt gull vettu :-) Knekkis med smøreost er sundt og magert og. Og spis noen mandler hver dag :-)
CK Øst Glåmdal SK TEAM Engelsviken @ Scott Scale RC (oppgradert) Pinnacle R1
|
|
|
|
|