Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

val av nybil

val av nybil #1142749 02/04/2011 14:55
Per-Pusling Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Eg ser meg om etter ein ny bil. Ford focus ser ut til å passe behova og budsjettet mitt. 4. april blir nye ford focus lansert. I samband med dette sel mange forhandlarar føre generasjons focus, med ein del utstyr, til ein litt rimlegare pris. Eg har henta inn tilbod frå forhandlar, og det er ikkje så mykje som skil ny modell (med lite ekstrautstyr) og gamal modell (med mykje ekstrautstyr). Kva er det mest fornuftige kjøpet? Og kva ville du valgt?
Kjør debatt!

Re: val av nybil [Re: Per-Pusling] #1142757 02/04/2011 15:17
S
Superted Offline
Entusiast
Entusiast
S
Personlig tror jeg det er bedre å kjøpe siste modell av en serie som er gjennomprøvet, enn den første av en ny som kan ha litt barnesykdommer.

Arne
Re: val av nybil [Re: Superted] #1142760 02/04/2011 15:25
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
ville gått for den eldre modellen. men kjøp titanium modellen. det som er flagskipet av utstyr osv.. vært å sett på den nyeste modellen på kokstad forgje helg. nydelig bil... har 2005 modell av focus selv..

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: val av nybil [Re: Livestrong] #1142803 02/04/2011 16:45
Tex Offline
Besatt
Besatt
Jeg tror man får mest bil for pengene hvis man kjøper billigste modell av den dyreste bilen man har råd til. Altså - heller en ribbet BMW 3-serie enn en fullt utstyrt Ford Focus eller Toyota Gorilla.

Re: val av nybil [Re: Tex] #1142816 02/04/2011 17:08
Livestrong Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Tex
Jeg tror man får mest bil for pengene hvis man kjøper billigste modell av den dyreste bilen man har råd til. Altså - heller en ribbet BMW 3-serie enn en fullt utstyrt Ford Focus eller Toyota Gorilla.

kan være enig med deg der. men vist han har bestemt seg så er det vanskelig å bytte.. Jeg hadde ikke gått for BMW noen gang pga jeg ikke liker designet. syntest ikke de har gjort så mye forandringer siden 1980.. bare blitt pitte litt rundere i kantene samme med volvo. men voolvo har nå gjort mye drastiske i V60 designet. den liker jeg.. ICON_SMILE

If you worried about falling off the bike,
YOU`D NEVER GET ON.

- Lance Armstrong
Re: val av nybil [Re: Livestrong] #1142879 02/04/2011 18:40
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ville helt klart ventet til jeg hadde fått prøvd den nye modellen. Jeg er ikke veldig inne i Ford, men har kjørt en god del Focus (med sportspakke), Mondeo og Galaxy som leiebil ifbm. jobb i det siste så jeg har litt inntrykk. Mondeoen er veldig bra, men Focusen har veldig mye plastikkpreg over seg. Lite støyisolert, lav kvalitetsfølelse osv. Kjører selv 6 år gammel BMW 3-serie og vart skuffa over at en helt ny bil (gått 3000km) ikke var vesentlig bedre, men faktisk gjennomgående dårligere, enn en så gammel bil som jeg har. Jeg vil tro en ny modell vil være forbedret på flere av disse punktene. Støtter fullt ut billigste modell av det dyreste man har råd til selv om mye utstyr er veldig morro ICON_SMILE. Ny modell vil jeg tro holder seg noe lengre i verdi også da forrige modell har en tendens til å falle litt når ny modell kommer så det er ikke dermed sagt det er så mye bedre økonomi å kjøpe "avslutningsalg" av gammel modell.

Moderator  support