Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake?

Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? #1140475 30/03/2011 10:23
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
På min togstasjon er p-plassen driftet av et parkeringsselskap på vegne av Jernbaneverket. Dette er jo i utgangspunktet en dårlig løsning om man vil få flere til å ta toget.
Parkeringsselskapet er jo selvfølgelig nidkjære i sin jobb, og bøtelegger ved alle mulige anledninger. Også om du har parkert oppå stripa (selv om det er vinter og markeringene er dekket av grus). Jeg får en følelse av både at dette er lite rettferdig og av å være maktesløs. Og så lurer jeg på hvordan man kan ta igjen bare litte grann: Lage livet litt surt for de som plager meg.

Noen med erfaring? En liten "ridderstjerne" som tilfeldigvis kjøres over av betjentens bildekk? Binde fast et p-skilt til betjentens bil?

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1140484 30/03/2011 10:29
Spiffhopeless Offline
Ivrig
Ivrig
Du må plotte en hevn mot selskapet og ikke mot betjentene. Selskapets biler kan det gå utover. Hvis det pppfattes som rettet mot betjenten vanker det betinget fensel og bøter om de finner deg.

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: Spiffhopeless] #1140488 30/03/2011 10:32
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Selvfølgelig. Men konkrete forslag?

Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1140492 30/03/2011 10:34
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
i stedet for "å ta litt igjen" så kan man utføre konsktruktive tiltak for å få dette løst ICON_WINK

Har ikke noe annet forslag en å skrive e-post til jernbaneverket, togstasjonen, lokalavisa osv

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1140493 30/03/2011 10:35
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Skriv ut egne gule parkeringslapper og fest dem under vindusviskeren når selskapets bil er feilparkert.

Titt og ofte ser jeg parkeringsvakter som feilparkerer bilene sine under oppdrag for å bøtelegge feilparkerte biler.

Anonym5
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1140507 30/03/2011 10:47
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: simenf
På min togstasjon er p-plassen driftet av et parkeringsselskap på vegne av Jernbaneverket. Dette er jo i utgangspunktet en dårlig løsning om man vil få flere til å ta toget.
Parkeringsselskapet er jo selvfølgelig nidkjære i sin jobb, og bøtelegger ved alle mulige anledninger. Også om du har parkert oppå stripa (selv om det er vinter og markeringene er dekket av grus). Jeg får en følelse av både at dette er lite rettferdig og av å være maktesløs. Og så lurer jeg på hvordan man kan ta igjen bare litte grann: Lage livet litt surt for de som plager meg.

Du har faktisk fått bot for å ha parkert oppå stripa som ikke synes?

Den hadde jeg ganske glatt klaga på. Det må da finnes noen regler for hvem som har ansvar for at skilting er gyldig og synlig?

Har selv fått medhold i en slik sak hvor et stort skilt med "parkering kun for ansatte" var nedsnødd(det var der når de gravde ned litt av en snøhaug og børstet av snø fra skiltet). Fantastisk nok.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: RazeFaze] #1140516 30/03/2011 10:55
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Har klaget, men frykter at parkeringsselskapet slipper klagen ned i det store sorte hullet.

Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1140528 30/03/2011 11:05
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Noen med erfaring? En liten "ridderstjerne" som tilfeldigvis kjøres over av betjentens bildekk? Binde fast et p-skilt til betjentens bil?

Dette må være en jobb for Lisbeth Salander.

Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1140592 30/03/2011 12:02
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Har klaget, men frykter at parkeringsselskapet slipper klagen ned i det store sorte hullet.

Svar har du krav på uansett.
Du burde tatt bilder å sånn som dokumentasjon. Får man bot for å parkere på en strek som ikke synes har de problemer. Evnt kan du skylde på at de nærmeste bilene hadde parker slik at du ble tvunget til å stå litt skjevt. Hadde nabobilene fått bot?
Hvis de ikke så streken, hvordan kan de bøtelegge for at du står på den? :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: Raskall] #1140601 30/03/2011 12:07
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ta fri en dag. Utstyr deg med mytnter i fleng.
Følg så etter en parkeringsvakt og sørg for at alle biler i hans vei får penger AKKURAT i tide for å unngå bøtene hans.

Slik: http://www.youtube.com/watch?v=0PSEs-PoyAI

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: anonym5] #1140635 30/03/2011 12:35
G
gladegp Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sitat: pontiff
Skriv ut egne gule parkeringslapper og fest dem under vindusviskeren når selskapets bil er feilparkert.

Titt og ofte ser jeg parkeringsvakter som feilparkerer bilene sine under oppdrag for å bøtelegge feilparkerte biler.

Ta heller bilde på parkeringsselskapets bil når den er feilparkert og send det inn til avisa. De synes sikkert det er litt morro

Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: Knirkekne] #1140758 30/03/2011 14:50
Husky Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Knirkekne
Ta fri en dag. Utstyr deg med mytnter i fleng.
Følg så etter en parkeringsvakt og sørg for at alle biler i hans vei får penger AKKURAT i tide for å unngå bøtene hans.

Slik: http://www.youtube.com/watch?v=0PSEs-PoyAI

+1

Sig

Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: Husky] #1143293 03/04/2011 14:32
O
O.J. Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Hvis du får bot fordi ett skilt eller hvitstripa ikke vises , så ta bilder og legg ved klagen.

Hvis det er tidsbegrenset parkering , så holder det å flytte bilen en halvmeter for å stå en ny periode , parkeringsvakta må dokumentere plassering med foto , eller notere ventilstilling på hjulene dine.

Hvis det er mulig å kjøre inn på parkeringsplassen uten å passere skiltet om regulert parkering , så hevder du at det var der du kjørte.

Hvis skiltet er frittstående , så hiver du en plastpose/ søppelsekk over skiltet og tar et bilde. Evt. Litt brun/grå tape på utvalgte plasser på skiltet.

O.J.

Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: simenf] #1143467 03/04/2011 18:39
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Mutter'n var vel utsatt for noe lignende. Hadde kommet snø, parkerte bilen oppå en usynlig stripe. Snøen smeltet i løpet av dagen -> bot.
Klaget til de som drifta parkeringsplassen, og fikk refundert bota. ICON_SMILE

Den eneste måten du garantert ikke får slippe bota på er å ikke gjøre noe... Så klag klag klag! ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Hvordan plage parkeringsselskapet tilbake? [Re: Elgvenn2] #1144592 05/04/2011 10:28
S
snorre Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hadde en ex som jobbet på Ullevold arena før ombyggingen.
Der hadde de også ivrige betjenter:-)
Hun flyttet bil og betalte på nytt. Fikk bot hvor de dokumenterte at bilen bare var flyttet 350 meter ifølge km teller på bilen. (Analog på den gamle haugen).

Det morsomme var å kunne sende bekreftelse på den ødelagte speedometerwiren som var i bestilling hos merkeforhandler :-)

Morro som ikke er så uskyldig: I ungdommen var det stas å hekte fast bakakslinger med kjetting til ting som sto godt. Gir en skikkelig bråstopp med kort kjetting, heftigere stopp med lengre kjettinig.

Kanskje ikke noe sjakktrekk å gjøre i denne situasjonen men du verden så morro.
Skrattet godt av filmen over ;-)

Snorre

Lidenskaplig... Men ikke fanatisk

NOTS medlem

Hafjell

Moderator  support