Stemmer, det.
Send en email til denne adressen: postmottak@sam.oslo.kommune.no
og be om sykkelkart for både øst og vest. Da får du kart fra 2009 tilsendt gratis om du også oppgir postadressen din.
Her er min Asker - Skullerud trasé:
http://connect.garmin.com/activity/43803664 . Istedenfor Langenga bør du kanskje kjøre til høyre ved Hvalstrand bad opp Undelstad til Asker sentrum eller ta Kirkeveien. Det går oppover uansett på veien tilbake. Parkerer du ved Høn er det bare å fortsette på Reistadjordet og så ta til høyre etter overgangen over E18.
Min løsning for Sandvika sentrum er jeg fornøyd med: det er en slags sykkeltrasé langs Kjørboveien som leder til Thon hotellet på baksiden.
Som det fremgår av de rette røde gps-stripene mine har jeg kjørt gjennom parkeringshuset - det var før den nye broen ble bygget. Jeg har ennå til gode å prøve den.
På vei ut av byen retning Asker anbefaler jeg at du holder deg fra Aker brygge på høyre siden og svitsjer over til venstre siden når du først må ved Kiel/Oslo-ferja. Aldri noe trafikk på høyresiden. Mot sentrum: ved Vika opp mot sentrum eller fortsett Munkedamsveien inn i Løkkeveien og opp mot slottet.
Ellers ligner min gps-trasé stort sett det som er blitt beskrevet her av andre.
Martin