Som overskriften sier så vurderer jeg å selge min Turner RFX fra 2008 i str. large. Med på lasset følger en fantastisk demper, en plush og stiv gaffel, et glimrende styrelager, en finfin setepinne og en god kjedefører for to drev.
Altså,
Ramme: Turner RFX 2008 str. L
Demper: Cane Creek Double Barrel med titanfjær
Gaffel: Fox Van 36 RC2 (2008)
Styrelager: Chris King
Setepinne: Thomson Elite, 410mm
Setepinneklemme: Sølv Salsa og svart Turner.
Dette er en finfin ramme som duger til sti, toppturer eller lett freeride. Man kan altså bygge den opp til å takle deg meste man tør selv uten at den blir for tung. Den er utstyrt med fettnipler på alle lagre og de har blitt behørig smurt opp og kost med jevnlig. Den er fri for slark og alle ledd beveger seg fint.
Demperen som sitter på er av beste sort med innstillingsmuligheter for lav- og høyhastighets- kompresjon og retur. Innstillingene merkes virkelig og jeg har selv satt den opp med forskjellige innstillinger avhengig av bruksområde. Selv setter jeg pris på at demperen holder meg oppe i vandringen ved tråkk og sakte bevegelser, mens den villig svelger unna større slag på en kontrollert måte. Titanfjær holder vekten nede i forhold til luft.
Gaffelen er stiv og fin og dempingen er meget plush og kontrollert. Det er vel ikke så mye mer å si om den. Merk at det er versjonen med innstilling av lav- og høyhastighetskompresjon samt retur. Alle tre coiler følger med.
Tilstanden på alle delene er meget god. Det er et par små merker i lakken, men ingen bulder eller hakk. Gaffelen har en ripe i det ene ytterbenet, men innerbenene er plettfrie.
Til slutt kan jeg nevne at rammen fortsatt har 2 mnd garanti igjen. Denne garantien er overførbar, og om man tråler turnerforumet på mtbr.com ser man at kundeservicen er upåklagelig. Det betyr at man er dekket av garantien om det skulle dukke opp noe med rammen i løpet av de to første månedene. Selv om jeg absolutt står inne for hva jeg selger, er dette fint å ha med seg og gjør kjøpet enda tryggere.
Nypris for oppsettet som skissert over er på litt over 30 store lapper. Jeg kan tenke meg å selge komplett pakke for til 11 000. Om rammen går løst selger jeg gaffelen også, da går begge deler for hhv. 8000 og 3000. Sykkelen befinner seg i Oslo og kan prøvesykles(den er ikke demontert ennå).
Så fyr løs og sikre deg et godt utgangspunkt for en meget god sykkel til sti, topptur og anlegg.
Mob: 99 30 54 49
Mail: jens.skogstrom (a) gmail.com
Under har jeg lagt ved et litt eldre bilde av sykkelen. Sykkelen er nå i fargen raw, dvs. ubehandlet alu. Lakken ble fjernet av Opems Pulverlakk og jeg har fått bekreftet at garantien er i behold.