Under fjorårets birken ble sykkeljakka mi "uheldigvis" klipt sønder og sammen med kjøkkensaks. Dette var etter febrilsk kjemping mot glidelåsen fra flere parter på en veranda i lillehammer i 20minutter. Kropsstemperaturen nærmet seg frysepunktet, og innenfor stod en varm dusj og ventet. Når da noen kom med en kjøkkensaks å lurte på om de skulle klippe den opp, var ikke skjelvende kjever vanskelig å si ja med. Hva man ikke ofrer når livet står på spill....
Derfor må jeg nå gå i innkjøp av en ny sykkeljakke, og syns dette var vanskeligere enn anntatt. Tenker kanskje at jeg kan klare meg med en god vest, da dette sannsynnligvis er mitt favorittplagg på sykkelsete. Kraftige innvendinger på dette? Sett litt på Rapha, men det er kanskje litt stivt med over 1000kr for en vindvest. Den forrige jakka hadde en elegant og fantastisk løsning mellom jakke/vest, men syns dette er vanskelig å finne uten at det går utover funksjonabilitet og stil. Det er estetiske er jo viktig, og uten å stikke kjepper i hjulene til noen, er ikke en signalgul pendlerjakke øverst på ønskelista. Er det noen som har noen gode forslag til hvor pengene kan legges igjen?
Aleksander